2022-03-07, 21:49
Medlem
Glödskals avatar
För att svara på TS fråga och draget ur röven: Ca 30% sämre, hur nu det skall kvantifieras?

Jag vet inte om det är mycket eller litet, men jag vet att andra har sämre marginaler än mig och kan offra mindre. Andra har bättre marginaler.

Det ska diskuteras om sådana som jag har rätt eller fel. Jag agerar utifrån ett självintresse utifrån hur jag ser på saken och inte för att jag är någon SJW/BLM/GRETA "God Kraft" (tm) eller något annat självförhärligande skitsnack. Jag ser Rysslands agerande som ett hot mot fred och välstånd på medellång och lång sikt.

En motfråga till TS och alla andra: Hur mycket är ryssarna redo o betala för sanktionerna mot Västvärlden?
De ställs ju inför motsvarande fråga. Hur viktig är invasionen av Ukraina för dem? Är den så jävla viktig att de hädanefter kan acceptera att bygga sin framtid med araber, indier och kineser och med en ny mur mot väst?

En till motfråga till TS och alla andra: Hur mycket är mycket mäktiga män i Ryssland redo o betala för sanktionerna mot Västvärlden? Inte alla av dem kommer kompenseras av Putin för inkomstbortfall och välståndsbortfall genom nya affärsmöjligheter i Asien.
Senast redigerad av Glödskal 2022-03-07 kl. 21:51. Anledning: Stavfel
Citera
2022-03-07, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Det kommer inte att bli fler sanktioner nu tyvärr, tillståndet håller på att normaliseras. Ingen vill hjälpa Ukraina med stridsflygplan, ingen vill införa 100% uteslutning från SWIFT för Ryssland, ingen vill helt och hållet stänga gas och olje-flödet från Ryssland. Med andra ord Europa vill bara hjälpa så länge det inte drabbar dem själva. Business as usual med andra ord och Putin får fortsätta med sitt imperialistiska skit utan några större konsekvenser.

Det är stor skandal att Europa har tillåtit sig själva att bli så beroende av Ryssland, av en diktatur!!! , man har blint ignorerat Groznyj 1999, Georgien 2008, Ukraina 2014 och så nu återigen Ukraina 2022, enbart för att man bara ser till sina egna behov. Det är ett jävla hyckleri alltihop. Framförallt Tyskland borde verkligen skämmas ögonen av sig!
Ukraina har under 8 år struntat i att lösa den inre konflikt i landet som är upphov till kriget. Och nu grinar de och kräver att alla ska hjälpa. De kräver t o m att vi går i krig för deras skull. De kanske borde löst ut Donbass-regionen för länge sen??? Ukraina borde skämmas ögonen ur sig.
Citera
2022-03-07, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
För att svara på TS fråga och draget ur röven: Ca 30% sämre, hur nu det skall kvantifieras?

Jag vet inte om det är mycket eller litet, men jag vet att andra har sämre marginaler än mig och kan offra mindre. Andra har bättre marginaler.

Det ska diskuteras om sådana som jag har rätt eller fel. Jag agerar utifrån ett självintresse utifrån hur jag ser på saken och inte för att jag är någon SJW/BLM/GRETA "God Kraft" (tm) eller något annat självförhärligande skitsnack. Jag ser Rysslands agerande som ett hot mot fred och välstånd på medellång och lång sikt.

En motfråga till TS och alla andra: Hur mycket är ryssarna redo o betala för sanktionerna mot Västvärlden?
De ställs ju inför motsvarande fråga. Hur viktig är invasionen av Ukraina för dem? Är den så jävla viktig att de hädanefter kan acceptera att bygga sin framtid med araber, indier och kineser och med en ny mur mot väst?

En till motfråga till TS och alla andra: Hur mycket är mycket mäktiga män i Ryssland redo o betala för sanktionerna mot Västvärlden? Inte alla av dem kommer kompenseras av Putin för inkomstbortfall och välståndsbortfall genom nya affärsmöjligheter i Asien.
Det handlar inte längre om Ukraina för ryssarna. Väst har genom sitt handlande drivit på konflikten och nu är det omöjligt för ryssarna att backa. Tyvärr. Putin kommer inte ge sig, blir det inte med konventionella vapen som han tar Ukraina så blir det med andra vapen. Hoppas du är beredd att betala det priset också.
Citera
2022-03-07, 22:08
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det handlar inte längre om Ukraina för ryssarna. Väst har genom sitt handlande drivit på konflikten och nu är det omöjligt för ryssarna att backa. Tyvärr. Putin kommer inte ge sig, blir det inte med konventionella vapen som han tar Ukraina så blir det med andra vapen. Hoppas du är beredd att betala det priset också.

Har det gått så långt kommer jag, och du, att få betala det priset förr eller senare oavsett, men du beskriver ett ett scenario där det bara är omöjligt för Putin att backa. Det finns alternativa scenarion där en ny regim backar.
Citera
2022-03-07, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Har det gått så långt kommer jag, och du, att få betala det priset förr eller senare oavsett, men du beskriver ett ett scenario där det bara är omöjligt för Putin att backa. Det finns alternativa scenarion där en ny regim backar.
Ny regim? Tror du att en statskupp ska genomföras? Dröm vidare!
Citera
2022-03-07, 22:30
Medlem
kukukus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Verklighetsfrånvända? Tycker dom är effektiva då Putin gick ut och grät över sanktionerna.

Varför åker du inte till Ryssland och har billig bensin?
De är verklighetsfrånvända, eftersom makthavare i Väst inte förstår sin verkliga position i världen. Väst är inte längre jordens herrar. Den enda klara vinnaren här är Kina. Europa är den stora förloraren. Och för vad? Om Ukraina inte hade styrts av vidriga oligarksvin eller varit fullt av korkade nynazister, då hade kriget kunnat undvikas. Seriösa, intelligenta, jordnära människor hade suttit ner och kommit överens om att Ukraina skulle förbli neutralt.
Citera
2022-03-07, 22:30
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ny regim? Tror du att en statskupp ska genomföras? Dröm vidare!

Statskupp, regimändring genom val, fredlig revolution. Vem vet? Glöm inte att hela Sovjetunionen kollapsade på sin tid och det utan kärnvapenkrig.

Vi har båda våra åsikter som vi tycker är i någon mån välgrundade men ingen av oss kan väl i ärlighetens namn tala om vad som komma skall? Jag är färdig för ikväll. Tills vidare: Ha det
Citera
2022-03-07, 22:44
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
En pizza och ett Netflix-abbonemang.
Citera
2022-03-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukuku
De är verklighetsfrånvända, eftersom makthavare i Väst inte förstår sin verkliga position i världen. Väst är inte längre jordens herrar. Den enda klara vinnaren här är Kina. Europa är den stora förloraren. Och för vad? Om Ukraina inte hade styrts av vidriga oligarksvin eller varit fullt av korkade nynazister, då hade kriget kunnat undvikas. Seriösa, intelligenta, jordnära människor hade suttit ner och kommit överens om att Ukraina skulle förbli neutralt.

Kina skrattar åt Europa. Dom lägger en bråkdel av det amerikanerna lägger ned på försvaret och deltar inte aktivt i några konflikter. EU följer i USA:s ledband som en nyttig idiot. Dom gör business och bygger infrastruktur. Det gör dom i lugn och ro.

Tyskarna ska vara tacksamma att dom fortfarande får gas från Ryssland.
Citera
2022-03-07, 22:58
Medlem
Min gissning är att genomsnittliga svennen kommer nå sin bristningsgräns relativt snabbt. Folk här vet inte vad att lida är.
Citera
2022-03-07, 23:06
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Priset för att inte stoppa Putin skulle bli långt mycket högre. Stoppas han inte så ser han det som en signal att anfalla nästa land på listan. Du tänker fel.

Frågan är snarare, hur mycket är du redo att betala för att inte införa sanktioner? Att Putin tar över stora delar av Europa likt Hitler, skulle det vara värt det?
Alla dar i veckan, så länge han stoppar globalisterna, så är jag nöjd.
Ser gärna att Sverige bombas sönder också, det förtjänar svenskarna, då dom röstat för sin undergång i decennier.
Citera
2022-03-07, 23:09
Medlem
Det är värt många tusenlappar i månaden för att svälta ut Kreml, rädda Ukraina och bli av med tyrannen och mördaren Putin. Jag klarar mig ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Alla dar i veckan, så länge han stoppar globalisterna, så är jag nöjd.
Ser gärna att Sverige bombas sönder också, det förtjänar svenskarna, då dom röstat för sin undergång i decennier.

Varför flyttar du inte till Ryssland då? Mordfrekvensen där är faktiskt bara åtta gånger högre än i Sverige. Så slipper du bli bombad också.
Senast redigerad av wejo 2022-03-07 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in