2022-03-07, 21:32
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Via Finland..

Tåget Helsinfors-Moskva är enda rutten som går västeröver..

Jag har aldrig sett ett land kollapsa så totalt som Ryssland gör nu, och på så kort tid. Ekonomin är i någon sorts fritt fall utan botten. Alla internationella företag lämnar, och de är uteslutna ur allt som det går att bli utesluten ifrån. Inte ens resa någonstans kan de göra.

Det enda som är lite oroande är Putin och statsledningens reaktion om omvärlden totalt straffar sönder Ryssland. Det kan dessvärre ta en galen vändning om de upplever att Ryssland är förstört och de inte har något att förlora...
Citera
2022-03-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag känner till och med avsky när det börjar lukta sådan här retorik från krigen på Balkan. "Smutsiga ryska hund", någonting liknande... eller, ja, hatet mot användare som stöttar Ukraina är väl inte lika utpräglat.
Det här är hur som helst riktigt jävla polariserande både för Sveriges och Europas del. Och då syftar jag verkligen inte främst på vad vanligt folk tycker och tänker. Du är inne på det igen i sista meningen...
Ja, något har varit i görningen. Absolut. Kalla det oro för rysk aggression eller vanlig upprustning för att slå tillbaka...

Du ska dock inte gå på sign. arbetets smutsiga retorik.
Han står alltid på angripande diktatorers sida och lär inte se ”fredsinsatsen” som avklarad innan Ukraina tvingats ge upp delar av sitt territorium och lämnats utan förmåga till självbestämmande.

Avnazifieringen är den tramsigaste anledningen någonsin, arbetet och hans putinist-kollegor lever för den.

Vad man behöver veta är att Putin med hjälp av sina slavar i den ryska armén nu har invaderat ett broderfolk.
Man har förstört deras tillgångar, mördat civila och ställt helt orimliga krav på Ukrainas regering.

Det finns en uppenbar anledning till varför sanktionerna redan är så hårda och att dom kommer utvidgas.
Det finns en god möjlighet för det ryska folket att avsätta Putin, men stor risk för att ”arbetet” blir ledsen om så sker.

I vilket fall, all död som följer, är blod på Putlers, oligarker, generaler och trollens händer.
Citera
2022-03-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Pansarskotten är i alla fall framme.

https://www.svt.se/text-tv/108

Nu hoppas vi på att vi får se dem in action, hade varit trevligt.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det bröt inte motståndsviljan. Trupper på marken gjorde det även om en del av bombningarna slog ut viktig infrastruktur. Attacker på civila mål eldade bara på tyskarna.
Tyskarna var fanatiska i sitt motstånd in i det sista, wir kapitulieren nie, men det är rätt självklart att terrorbombningarna av tyska städer ledde till ofantligt lidande för civilbefolkningen — och av Luftwaffe fanns det mycket lite kvar. Öppet mål. Det är ALDRIG en god idé med terrorbombning, motstånd eller ej.
Citera
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Nu skickar även Kina stöd till Ukraina. Det går bra för Putin nu.

https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60635927?ns_mchannel=social&ns_source=twitter&ns_c ampaign=bbc_live&ns_linkname=6225b7c0ec502b53cd481 0ca%26China%20to%20provide%20humanitarian%20aid%20 to%20Ukraine%2620 22-03-07T08%3A02%3A52.461Z&ns_fee=0&pinned_post_locator= urn:asset:83499268-8b93-4b4c-81d1-06157e3a2a9d&pinned_post_asset_id=6225b7c0ec502b53 cd4810ca&pinned_post_type=share

Kina vet att de har Putin i sitt knä nu. Då kan de slappna av lite och bjuda till för att inte äventyra sina relationer med omvärlden.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag rättfärdigar inte att civila dör, men finner det roligt att folk använder olika måttstockar beroende på vem som står på hat-listan denna vecka.

Civila dör i krig, vilket är varför jag inte ville ha krig ifrån början då jag vet att Ukraina inte har en chans, de dör i onödan. Det är ju dina gelikar som hetsar för detta av någon anledning. Varför vet jag inte, det är ju inte era liv ni spelar med.

Du kan känna dig trygg i att Putin stått på hat-listan ganska länge.

Det är väl ingen här som vill ha krig, allra minst Ukrainsk befolkning - Vilket visar sig tydligt då dom inte tar emot dom ryska styrkorna med dom flaggor & jubel som utlovades av Putin.
Det är ju inte Ukraina som startat invasion och dess blodiga följder.

Tycker du det ser ut som Ukrainarna vill ha rysk ockupation?
Föreslår du att Ukraina skall ge upp och bli en del av ett kommande tsarryssland?
Det har aldrig slagit dig att Ukraina är en självständig stat med rätt att bestämma sin egen framtid?
Citera
Medlem
Liten uppdatering från tjetjenerna som omringar Kiev! "Dom spinkiga pojkarna flyr in mot stadskärnan! Dom har vapen men dom har inga bollar!"

https://twitter.com/200_zoka/status/1500931468633194500?t=qfoAxri5fjYYPftrRo3QBQ&s=19
Citera
2022-03-07, 21:34
Medlem
Ukrainas utrikesminister Dmytro Kuleba säger att Ukraina vill se ett möte mellan Volodymyr Zelenskyj och Vladimir Putin, skriver Reuters.

– Vår president är inte rädd för någonting, det inkluderar ett direkt möte med Putin. Om Putin inte heller är rädd, låt honom komma till det här mötet, låt dem sitta ner och prata, säger utrikesministern.
Citera
2022-03-07, 21:34
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
https://www.bitchute.com/video/pWQ7z4DMzcFJ/

Folket i bodybags rör på sig...

Det är en fake video ifrån Ryssland för att misskreditera Ukraina, Det är ifrån en klimatdemonstration i Österrike eller Tyskland.
Citera
2022-03-07, 21:35
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Du anklagar mig för att ljuga så då är det du som får börja. Jag vet också att jag har rätt

Sen får du ursäkta, jag förstod inte ett ord av det andra du skrev.

Funkar google translate, Ryska till Svenska dåligt eller?
Du sade att Putin ej får trycka av utan att andra lägger sig i, glömmer du bort vad du skriver eller?
Helvete Ulla skärp dig.
Citera
Medlem
Kommer Zelensky ställas inför rätta i Haag för att hans nazistiska azov soldater använder civila som mänskliga sköldar. Bra att ryssarna dokumenterar alla krigsbrott.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag vet vad det innebär...

Din uppgift om Ryssland guldreserv stämmer inte, istället är den nästan 5 gånger högre: 2298.53 ton

Gold Reserves in Russia increased to 2298.53 Tonnes in the third quarter of 2021 from 2292.31 Tonnes in the second quarter of 2021. source: World Gold Council
Du missar poängen. Även om Ryssland skulle komma åt hela denna guldreserv (vilket inte går då en stor del finns utomlands) så blir 5 ggr så mycket bara ca 125 miljarder pund, eller knappt 900 pund per ryss. Det räcker ingenstans om ryssar vill få ut sin lön och besparingar i guld. Vilket är den garanti som guldmyntfot innebär.

Det finns en anledning att man övergav guldmyntfot för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in