2022-03-07, 21:06
Medlem
Ja man kan ifrågasätta om Ukraina ens är värdigt att vara ett självständigt land då deras delegation ser ut som ett gäng zigenare i sina kepsar och gröna kläder. Ryska delegationen kommer alltid i kostym och stil vilket är typiskt ryssar.

Ukrainska regeringen vägrar acceptera sanningen, är nog att dvärghitler i sin bunker med boxaren njuter av att se sina ukrainska landsmän dö för ett slag som redan är förlorat.

Även här ser vi statsmannaskap, Putin ska inte kommentera allt utan är lugn och sansad dvärghitler sitter och gör tiktoks twittrar hela tiden.

Angående civila evakueringsrutter är för att många ukrainare flyr hellre till Ryssland eller Vitryssland då det är deras broderfolk som hjälper humanitärt och man har många familjemedlemmar där. Polen har alltid behandlat Ukrainare med avsky jämfört med Ryssarna.

Så visst humanitära rutter kan man ha till väst men med tanke på att 1.5 miljoner har flytt och bara 2/3 till väst. Många väntar på att kunna fly till Ryssland för att slippa stridigheterna.
Citera
2022-03-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Tvinga motståndaren att ge sig. Tyskarna lyckades med det när de bombade Rotterdam 1940. Putler när han bombade Tjetjenien 1999.
Eller då britter och amerikanare terrorbombade Dresden fast Hitler gav ju inte upp precis som Zelensky inte verkar göra nu.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Så hela Israels arme och alla dess politiker är falska judar? Kan du då berätta var alla äkta judar bor och lever?
https://www.youtube.com/watch?v=QRWu4SdGWWI&ab_channel=J-TV%3AJewishIdeas.GlobalRelevance.

Här lyssna på en Jude som följer HaShem och Mitzvah vs en Jude som även han är en jude men inte enligt dom rikiga judarna, och vart judarna bor är lite överallt många i EU men finns jätte många Ryska Judar i Israel med.

Men se klippet jag skicka och lär dig lite om världen dumma svenne.

Judar får inte tillhör IDF heller det går emot deras tro!
Du vet inte ett skit för du är hjärntvättad som alla andra.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Ser ut att Putinhas tjetjenska slavar blev attackerade runt Borodyanka nordväst om Kyiv. Det är rätt djupt in. Hoppas det stämmer.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1500917729800474624
Citera
2022-03-07, 21:08
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Att det ligger döda barn på gatorna i Irpin och andra städer är inget annat än folkmord.

Låter som krig i mina öron. Det är ju ni som ville ha fortsatt krig, för Ukraina har ju en chans säger ni ju.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Haha vadå sluta ljug? Vad hade jag fel på?
Du skrev att Putin inte får avfyra robotar på egen kommando där hade du fel.
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
https://twitter.com/Gerjon_/status/1500923660915380224/photo/1

Ukrainas väpnade styrkor uppger att de har skjutit ned två ryska stridsflyg, klockan 20.30 och 21.10, nära Kiev, rapporterar nyhetsförmedlaren Liveuamap på Twitter.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det här låter inte bra. Samtidigt som Gasprom på Tysklands begäran bokat kapacitet i ledningarna genom Ukraina p.g.a. akut gasbrist så hotar Zelensky med detta:

Gleb Bazov
@gbazov
#FLASH—Inside Information from #Zelensky's Administration—(reliable #Telegram channel #Resident https://t.me/rezident_ua): "Zelensky will stop gas transit to #Europe if #Kiev does not receive urgent military aid this week. Our military reserves have been depleted." + 1/2 #Russia
#FLASH—Inside Information from #Zelensky's Administration—(cont'd) "Only several fighter jets and a dozen helicopters remain in #Ukraine. Air defence units are at their limits and losses of heavy armour and vehicles are critical. Zelensky is ready for radical steps." 2/2 #Russia
https://twitter.com/gbazov/status/1500865081818689537?s=20&t=RuUeP13E97tD8OATDtpygQ

Jag tror att någon på någon sida kommer att sätta p för denna clown ganska snart.

Att hota att strypa gasen till EU, är ett större hot än något hot Putin gjort.
Skådespelaren kommer att råka ut för en olycka, väldigt, väldigt snart.
Senast redigerad av shoottheelks 2022-03-07 kl. 21:11.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Du tror inte ryssen kan vara förberedd på det här?

Är du förberedd?

Jag tror inte dom var beredd på sanktioner av den här digniteten. Om jag är förberedd på vad?
Citera
2022-03-07, 21:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är faktiskt underligt och en smula upprörande. Riktiga människor dör i detta och det kan gå riktigt åt helskotta fel med ett enormt lidande även för oss i varierande grad.

Jag hoppas mest på mötet mellan utrikesministrarna i Turkiet på torsdag. Men de militära förflyttningarna över hela Europa just nu ger mig ingen direkt ro inte.
Jag känner till och med avsky när det börjar lukta sådan här retorik från krigen på Balkan. "Smutsiga ryska hund", någonting liknande... eller, ja, hatet mot användare som stöttar Ukraina är väl inte lika utpräglat.
Det här är hur som helst riktigt jävla polariserande både för Sveriges och Europas del. Och då syftar jag verkligen inte främst på vad vanligt folk tycker och tänker. Du är inne på det igen i sista meningen...
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Även sverige och canada har utbildat Ukrainska soldater (sedan åtminstonde 2018)
Ja, något har varit i görningen. Absolut. Kalla det oro för rysk aggression eller vanlig upprustning för att slå tillbaka...
Citera
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror nog att Putin kommer att försöka sig på en sista kraftansamling. Något att ta med sig till förhandlingsbordet..

Säg.., en bättre förberedd offensiv på ett begränsat avsnitt. Om några veckor när förstärkningar lär vara på plats.., säg tex söderöver.., man avskär helt och hållet Ukraina mot svarta havet. Något att ge tillbaka för Krim och utbrytarrepublikerna..

Tror inte detta är över ännu.

Ta med vad till förhandlingsbordet? Du inser väl att Ukraina aldrig kommer att ge bort en tum av ukrainskt territorium (inkl Krim, Donetsk, Luhansk) oavsett?
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Som sagt, ryss eller serb eller vad fan du är, du låter och lipar som en rövknullad serb.
Jag talar sanning och skrev att Putin är en av 3 som erhåller koderna till alla kärnvapen, du började kalla mig en rövknullad Serb, tror det är du som är sårad av någon anledning. Vilken är oklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in