2021-09-22, 21:38
Medlem
Fittheligeandes avatar
Varför kan man inte få tag på supporten via telefon?
Citera
2021-12-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Varför kan man inte få tag på supporten via telefon?

Därför att du inte betalar för det.
Nackdelen med en lågprisopetatör.
Citera
2021-12-17, 12:48
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WindowsSetup
På vilka sätt kan man kontakta Kundservice? Telefon, epost, chatt, fax, post, kontor etc?

https://www.halebop.se/support

Det var väldigt lätt att hitta på hemsidan. Hur gjorde du för att missa det?
Citera
2021-12-25, 11:20
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Funkar inte att ladda kontantkort just nu, problem redan igår

Varken swish, kort, direktbetalning eller internetbanken funkar.

(Tillfälligt fel)

Ingen info på hemsidan om driftstörningen.

Värdebevis har jag inte prövat än.
Citera
2022-01-20, 05:15
Medlem
Innan var fakturan specificerad, alltså med en lista på nummer som jag ringt och sms:at, samt en uppräkning på hur mycket surf jag förbrukat varje dag. Sedan ett antal månader tillbaka får man inte specifikationen.

Någon som vet varför och om det går att få tillbaka?
Citera
2022-03-01, 19:33
Medlem
Musik.mannens avatar
Jag funderar på att välja nåt annat än Halebop då jag inte kan ladda mitt kontantkort själv på grund av att jag saknar mobilt bank id då jag inte äger någon smartphone!

Att Halebop bara har swish eller direktbetalning om du har swedbank eller Nordea typ säger ju en del om hur dåliga betalningsalternativ som finns.
Direktbetalning via kort fungerar bara om du har mobilt bankid.

Tyckte själv att det var väldigt bekvämt att köpa deras periodkort på typ 3 månader för typ 499kr men då jag måste be någon med smartphone att hjälpa mig när jag ska ladda telefonen känns inte som något alternativ i längden.
Jag var i kontakt med deras support via mail där kring jul men dom lyckades inte lösa det utan dom hänvisade bara till min bank som sen sa att det berodde på att jag inte kan ha mobilt bankid då jag hela tiden fick felkoden 10035 eller nåt sånt som innebär anslutningsproblem.

Hur är det med Telia har dom något prisvärt periodkort med fria samtal och sms i typ 3 månader för 499?
Med bättre betalningsmöjligheter.

Farsan fick hjälpa mig med att ladda telefonen via sin smartphone när jag var där på besök strax innan jul och jag vill ju inte vara beroende utav andra för att kunna ladda min telefon.

Det är konstigt att inte Halebop klarar av att fixa riktiga betalningsmöjligheter.
Senast redigerad av Musik.mannen 2022-03-01 kl. 19:37.
Citera
2022-03-02, 03:10
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Jag funderar på att välja nåt annat än Halebop då jag inte kan ladda mitt kontantkort själv på grund av att jag saknar mobilt bank id då jag inte äger någon smartphone!
Kan du inte bara gå till en kiosk t.ex Pressbyrån och köpa refillkod för Halebop så behöver du inte använda BankID?

Ser att Telia tar 299kr för 3 mån. Men då kan du bara ringa 70 samtal i månaden och surfa 1GB ...bor du där det är dålig mottagning med andra operatörer?
Fello använder också Telias nät och kostar 95kr/mån. med obegränsade samtal, kanske går att beställa utan mobilt BankID eller BankID på fil från datorn om du också har det från din bank.
Citera
2022-03-02, 12:27
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kan du inte bara gå till en kiosk t.ex Pressbyrån och köpa refillkod för Halebop så behöver du inte använda BankID?

Ser att Telia tar 299kr för 3 mån. Men då kan du bara ringa 70 samtal i månaden och surfa 1GB ...bor du där det är dålig mottagning med andra operatörer?
Fello använder också Telias nät och kostar 95kr/mån. med obegränsade samtal, kanske går att beställa utan mobilt BankID eller BankID på fil från datorn om du också har det från din bank.

Ja jag bor tyvärr där det är dålig täckning.
Citera
2022-03-07, 16:39
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:

Hur funkar refillkod?
Det kanske jag borde kunna kolla upp.
Citera
2022-03-07, 17:35
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Hur funkar refillkod?
Det kanske jag borde kunna kolla upp.
Du köper en kod som är ca 10-15 siffror som du knappar in och ringer upp eller ringer ett nummer på 3 siffror för Halebop och får knappa in koden till en automatisk röst.

Brukar finnas instruktioner på lappen med koden... Inte säkert att samma påfyllning finns som på hemsidan.
Citera
2022-03-07, 17:58
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Du köper en kod som är ca 10-15 siffror som du knappar in och ringer upp eller ringer ett nummer på 3 siffror för Halebop och får knappa in koden till en automatisk röst.

Brukar finnas instruktioner på lappen med koden... Inte säkert att samma påfyllning finns som på hemsidan.

Okej jag brukar vilja ha periodkort typ 3 månader.

Förr vet jag att det var vanligt med dessa telefonkort men det kan vara precis som du beskriver att det är inte säkert att det finns med min önskade laddning.

Men tack för en bra beskrivning!
Citera
2022-03-22, 18:07
Medlem
Musik.mannens avatar
Jag var förbi på min närbutik och frågade om Halebop.
Men deras så kallade påfyllnad för folks telefoner bestod helt enkelt bara av att köpa mer gigabite i form av surf till smartphones.

Så att fylla på en telefon för att kunna ringa och sms verkar inte gå utan att man äger en smartphone.
Får kanske börja kolla på andra operatörer vad dom har att erbjuda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in