Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-23, 07:03
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Jag var förbi på min närbutik och frågade om Halebop.
Men deras så kallade påfyllnad för folks telefoner bestod helt enkelt bara av att köpa mer gigabite i form av surf till smartphones.

Så att fylla på en telefon för att kunna ringa och sms verkar inte gå utan att man äger en smartphone.
Får kanske börja kolla på andra operatörer vad dom har att erbjuda.

Ladda via banken från dator?
Citera
2022-03-23, 17:01
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
Ladda via banken från dator?

Det är det jag försökt med hela tiden men det funkar inte med mitt fasta bank id då jag bara får felkod 10035 som innebär att den inte har någon kontakt när den ska verifiera köpet för kortet.

Det funkade med fast bank id förut men nu mera så verkar det bara funka med mobilt bank id som jag inte har det är därför det blir felkod.
Citera
2022-03-24, 11:24
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Det är det jag försökt med hela tiden men det funkar inte med mitt fasta bank id då jag bara får felkod 10035 som innebär att den inte har någon kontakt när den ska verifiera köpet för kortet.

Det funkade med fast bank id förut men nu mera så verkar det bara funka med mobilt bank id som jag inte har det är därför det blir felkod.

BankID-fel 10035

Ett fel orsakade att identifieringen eller underskriften avbröts. Försök igen. Om felet ändå kvarstår, kontakta BankID-supporten hos din bank. Kontaktinformation hittar du på support.bankid.com (endast svenska).
Citera
2022-03-26, 18:26
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
BankID-fel 10035

Ett fel orsakade att identifieringen eller underskriften avbröts. Försök igen. Om felet ändå kvarstår, kontakta BankID-supporten hos din bank. Kontaktinformation hittar du på support.bankid.com (endast svenska).

Precis.
Det innebär att Halebop inte godkänner fast bank id och det är därför det blir så.
Citera
2022-03-27, 23:37
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Precis.
Det innebär att Halebop inte godkänner fast bank id och det är därför det blir så.

Vi använder Bank-ID med dosa, om det är det du kallar för "fast bank id".
Det fungerar alldeles utmärkt med Halebop.
Citera
2022-03-28, 17:06
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Vi använder Bank-ID med dosa, om det är det du kallar för "fast bank id".
Det fungerar alldeles utmärkt med Halebop.

Hej!
Jag har ett fast bank id installerat på min dator som jag använder när jag ska betala med kort på många ställen på nätet.
Dock så har jag en bank dosa också.
När du skriver att det funkar med bank dosa är det för att godkänna betalningen för direkt betalning då Halebop bara har typ Swedbank?
Citera
2022-03-28, 19:32
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Hej!
Jag har ett fast bank id installerat på min dator som jag använder när jag ska betala med kort på många ställen på nätet.
Dock så har jag en bank dosa också.
När du skriver att det funkar med bank dosa är det för att godkänna betalningen för direkt betalning då Halebop bara har typ Swedbank?

Det finns ju två varianter; En som bara kallas Bank-ID och ett som kallas Mobilt Bank-ID.
Mobilt Bank-ID är enbart mjukvara i en mobil, medans Bank-ID är en kombination av mjukvara i datorn plus hårdvara (bankdosa), antingen kopplad med sladd till datorn eller separat.

Så, ja, jag använder det också till att godkänna en betalning, samt även i andra sammanhang, som t.ex. identifiera mig.
Citera
2022-04-01, 14:47
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Det finns ju två varianter; En som bara kallas Bank-ID och ett som kallas Mobilt Bank-ID.
Mobilt Bank-ID är enbart mjukvara i en mobil, medans Bank-ID är en kombination av mjukvara i datorn plus hårdvara (bankdosa), antingen kopplad med sladd till datorn eller separat.

Så, ja, jag använder det också till att godkänna en betalning, samt även i andra sammanhang, som t.ex. identifiera mig.

Japp och det är att fler sidor börjar kräva mobilt bank id som gör det svårt för mig att kunna betala då jag inte äger någon smartphone.

Utan jag har det som kallas för Bank-id.
Senast redigerad av Musik.mannen 2022-04-01 kl. 14:51.
Citera
2022-05-12, 13:03
Medlem
Halebop bredband 100/100 för 299 kr känns väldigt billigt. Är det bra? Bättre än Bahnhof antar jag?
Citera
2022-05-12, 16:53
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Halebop bredband 100/100 för 299 kr känns väldigt billigt. Är det bra? Bättre än Bahnhof antar jag?
Vet inte hur bra deras bredband är men hos mig funkar Bahnhof bra sedan länge, kör med 100/10 för 583 kr/kvartal ...är det problem hos dig?
Citera
2022-05-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vet inte hur bra deras bredband är men hos mig funkar Bahnhof bra sedan länge, kör med 100/10 för 583 kr/kvartal ...är det problem hos dig?

Kan inte få Bahnof här ändå.
Citera
2022-07-25, 07:58
Medlem
Vad innebär "valfritt belopp" på Halebop GO. Är det valfritt mellan 100, 200 och 300 kr, eller är det valfritt på riktigt, som i att man kan ladda t ex 1 kr?

https://shop.halebop.se/kontantkort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in