2022-03-07, 02:55
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag tycker det är viktigt att många blir borttagna
Citera
2022-03-07, 03:42
Medlem
Liletts avatar
De patetiska var de som jag minns förvarnade att de skulle ”rensa” vänlistan
Så alla skulle be om att få bli kvar som vän. De tog jag bort, så slapp de göra det.
Annars bryr jag mig inte, är inte särskilt aktiv där.

Men kan ändå förstå de som tar illa vid sig om en vän tar bort dem. Men då var det nog ingen vän hade jag tänkt.
FB är som en låtsasvärld.
Citera
2022-03-07, 08:44
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av origami
Hej Flashback!

Hur tar ni det om ni blir borttagna av någons kompislista på Facebook?
Ni tänkte ta kontakt till en gammal kompis från gymnasiet eller som du annors bara känner och du märker att h*n har raderat dig?

Jag blir själv sårad av det fast jag är ingen som söker "likes" på Facebook.
Betyder detta även att personen i fråga vill inte ha någon kontakt med en heller?

-Origami

Klart att det sticker till lite, men det finns hundra anledningar att ta bort någon från facebook. En del har någon sorts policy, att de man inte haft kontakt med på ett tag kan man ta bort. Dessa personer tänker oftast inte att det ska påverka vilken vänskapsstatus man har IRL (konstigt nog), men det blir givetvis pinsamt när man springer på varandra på stan.

Jag tar sällan bort folk från facebook, men min partner tycker att jag ska plocka bort alla som skriver ett inlägg som jag stört mig på direkt. Försöker förklara konsekvenserna av att göra detta för henne, men hon fattar inte riktigt.
Citera
2022-03-07, 09:58
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag tar sällan bort folk från facebook, men min partner tycker att jag ska plocka bort alla som skriver ett inlägg som jag stört mig på direkt. Försöker förklara konsekvenserna av att göra detta för henne, men hon fattar inte riktigt.
Kvinnor är väl överlag mer impulsiva än män.

Storkukslugn är ett för dem okänt begrepp.
Citera
2022-03-07, 10:34
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Kvinnor är väl överlag mer impulsiva än män.

Storkukslugn är ett för dem okänt begrepp.

De tycker också ofta att det är jätteläskigt när människor tycker olika.

Enda gångerna jag faktiskt tagit bort vänner, trots att jag tycker om dem som personer, är när de använder sin facebook ENDAST till någon sorts manisk aktivism och som samtidigt är helt ointresserade av att interagera med sina facebook-vänner. Det tycker jag bara är oförskämt, för man reducerar sin vänkrets till någon sorts passiv publik eller "målgrupp".
Citera
2022-03-07, 16:40
Medlem
Liletts avatar
Anser i övrigt rubriken på tråden är missvisande.
Borde stå borttagen som vän på FB.
Citera
2022-03-07, 23:41
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag tycker det är viktigt att många blir borttagna
Är du kvinna så sker det tydligen impulsivt. Ju mer oliktänkande, ju fler ska bort. För män är allt väl genomtänkt. Typiskt svenska floskler och mycket att leva upp till på ett simpelt FB-forum.
Senast redigerad av Lilett 2022-03-07 kl. 23:47.
Citera
2022-03-08, 07:44
Bannlyst
Citat:
De tycker också ofta att det är jätteläskigt när människor tycker olika.

Enda gångerna jag faktiskt tagit bort vänner, trots att jag tycker om dem som personer, är när de använder sin facebook ENDAST till någon sorts manisk aktivism och som samtidigt är helt ointresserade av att interagera med sina facebook-vänner. Det tycker jag bara är oförskämt, för man reducerar sin vänkrets till någon sorts passiv publik eller "målgrupp".

Det politiska funkar uselt på Facebook men folk känner nog att det är den enda plattform de har, vilket iochförsig faktiskt stämmer. Dålig ensidig plattform dock eftersom Facebook står på makthavarnas sida. Facebook censurerar friskt och stänger av när du har "fel" åsikter. Jag är där pga avsaknaden av bättre alternativ men det jag postar är bara lättsamma saker.

Folk får märka av det politiska. Du är väl en av de där med ukraina-flagga i flödet? Då visar man vad man tycker genom att inte kommentera sådant.

Jag blev censurerad av en polare. Men då klippte jag honom. Tar han bort mitt tar jag bort honom. Men det känns lite tråkigt. Vi har en lång gemensam historia.
Citera
2022-03-08, 08:04
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Du är väl en av de där med ukraina-flagga i flödet? Då visar man vad man tycker genom att inte kommentera sådant.

Nej, det är jag inte. Jag delar nästan aldrig saker på sociala medier, utan skapar mitt eget "innehåll".

Och hur menar du att du blev "censurerad" av din polare? Är han moderator på facebook?
Citera
2022-03-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Hur gick det till. Facebook försökte plocka bort min profil antalet gånger baserat på att jag inte vill ha vänner på Facebook. Tydligen är det inte helt ok enligt dem.
Haha, ja jag lade till några släktingar för syns skull men gillar det inte...
Citera
2022-03-08, 14:51
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Haha, ja jag lade till några släktingar för syns skull men gillar det inte...
Det var så mitt konto såg ut tidigare men det var som att ha tysta hatare i stil med Flashbackare. Ganska lätt att plocka ut vilka bland dem som är positivt inställda till en. Tror de är väldigt ogillande till att jag blev extremt självständig efter ett liv ensam. Nu får de inte vara med på någon lista
Citera
2022-03-09, 07:11
Bannlyst
Citat:
Nej, det är jag inte. Jag delar nästan aldrig saker på sociala medier, utan skapar mitt eget "innehåll".

Och hur menar du att du blev "censurerad" av din polare? Är han moderator på facebook?

Jag påpekade som svar till vad han skrev att Hitler faktiskt nämns varje dag. Mitt inlägg försvann och jag tog bort polaren som "vän". Det skulle möjligen ha varit Facebook själva som censurerade så fort jag ifrågasatte detaljer knutna till förintelsen.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2022-03-09 kl. 07:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in