Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Försöker inte att lura ngn öht. G.Neville är en bra och opartisk analytiker/expert? 😅 Kolla bara hur han var mot Man Utd under Solskjaer, eller hur han spådde/förutsåg hur årets säsong skulle bli för Man Utd..😂 Som fan så kan man vara en Gary Neville,
men inte som expert i TV-rutan. Kort o gott..
EDIT: Var/när har jag hyllat Merson’s förmåga som expert?
Neville var knappast ensam expert om att tippa United högre upp i tabellen innan säsongen började. Han satte laget som 3:a vilket knappast är att överdriva, de ligger ju 4:a nu? Det kommer säkert ändras men det är den position som vi har att utgå från i skrivande stund. Vi kan väl återkomma när säsongen är slut för att se hur rätt eller fel han hade? Till skillnad från vissa andra säger han sig aldrig vara 100% säker på något vilket detta forums mest opartiska, ödmjuka och neutrala användare alltid säger sig vara.
Och som sagt, United har varit inkonsekventa i tio års tid nu oavsett manager så att rikta sin kritik mot spelarmaterialet, transferpolicyn och ägarskapet är kanske inte helt irrelevant. Han försvarar även Rangnick på samma sätt som Ole. De flesta är överens om att det finns fundamentala problem inom klubben så jag tycker Neville har en poäng. Sedan håller jag absolut med om att det är löjligt att han är jävig mot Ole, som givetvis också förtjänade kritik under sin tid i staben.
Du skrev några sidor tillbaka att Merson är en 100x bättre expert än övriga engelska experter. Det tolkar jag som en hyllning. Men det blev kanske ”syftningsfel” i vanlig ordning? Eller du kanske menade att han inte är bra alls men fortfarande 100 gånger bättre än alla andra? Nu har jag serverat dig två bortförklaringar helt gratis, you owe me.