2022-01-26, 19:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Det värsta med Sancho (eller ja United) är att man har försökt få honom i några säsonger. Hade helt glömt bort att man försökte redan för två år sedan med att få honom.
Exakt. Ska dock tilläggas att Sancho hade en stark säsong för Dortmund i 19-20, och andra klubbar som bl.a. Chelsea och Liverpool var tydligen intresserade av Sancho i ett tag, fast intresset från de tog snabbt slut, och i slutändan så var det bara Man United som var intresserade av Sancho.

Jag förstår mkt väl varför Guardiola valde att visa Sancho dörren i Man City.
Citera
2022-01-26, 19:24
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
1. Paul Merson m.fl. Fast du har ju förtsås bättre koll på fotboll än vad han har, eller hur? 😂

2.Arsenal drog sig ur racet om Vlahovic p g a att han blev för dyr, är det förstått?

1. Du refererar alltså till en person med över 300 matcher för Arsenal Killen som sa för 3 veckor att Liverpool är ute ur titelracet (är nu 6p efter om vi vinner hängmatcherna) och att liverpool är inte bra utan Mane och Salah, för att vi sedan åker utan dem på eran hemmaplan och spelar ut er.

Tror att verkligen ingen håller med om att Arsenal var bättre än Liverpool i någon minut av de 180.

Men jag hittar inte någonting där Merson säger att de var bättre, så du kan väll länka gärna, tack.

2. Nej haha, det är inte förstått då det inte är sant, ge gärna länk till din källa.
Citera
2022-01-26, 19:29
Moderator
zanteras avatar
Haha Paul Merson. En av de sämsta Sky-profilerna och jag tror inte han har sagt något vettigt på de åren han varit 'expert'.
Citera
2022-01-26, 20:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Haha Paul Merson. En av de sämsta Sky-profilerna och jag tror inte han har sagt något vettigt på de åren han varit 'expert'.
Citat:
At the moment, Arsenal are middle of the table. If they come fifth or sixth I think they’re pulling up trees, 10th is about right,” Merson added.

“These other teams are buying good players, Aston Villa have Danny Ings, why’ve Arsenal not got Danny Ings? Why they not buy Danny Ings?

“I worry about the recruitment. Arsenal are never beating anybody, you never see them nick a player off Man United. They’re the only team after a player.”
Tyckte detta lät som en ganska vettig analys dock. Så lite kan guben. Men visst han likt alla andra pundits är ett skämt. Ett axplock av vad gubben slängt ur sig genom åren.

Citat:
Don't put too much pressure on Jack Wilshere... in years to come I think he will be an Arsenal great like Liam Brady
Paul Merson

Citat:
When Everton knock it long, they don't knock it long
Paul Merson

Citat:
Football's all about yesterday, it's all about now
Paul Merson

Citat:
Goals dictate how matches go.
Paul Merson

Citat:
Every single player on the pitch is now in the Birmingham box, apart from two of them.
Paul Merson

Citat:
I think Southampton will finish above teams that are well below them.
Paul Merson

Citat:
“Arsenal are in tough competition for 4th with the likes of Spurs, Everton and Arsenal.”

Citat:
"Yaya Toure is an average player. Does he score goals? No. Does he assist them? No."

Det får räcka. Finns en del till här. https://twitter.com/hltco/status/968072083224875008

Men såna listor kan man nog göra med alla Engelska pundits. Hur fan står Engelsmännen ut med dessa gubbar. Men så är väl Engelska fans lika okunniga och korkade egentligen så dom har väl de experter dom förtjänar. Paul Mearson har nog både det ena och det andra till åren kommen nu. Verkar dessutom extraknäcka som Captain Obvious av hans kommentarer att döma.
Citera
2022-01-26, 21:14
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men såna listor kan man nog göra med alla Engelska pundits. Hur fan står Engelsmännen ut med dessa gubbar. Men så är väl Engelska fans lika okunniga och korkade egentligen så dom har väl de experter dom förtjänar. Paul Mearson har nog både det ena och det andra till åren kommen nu. Verkar dessutom extraknäcka som Captain Obvious av hans kommentarer att döma.

Citat:
“If there’s a bit of rain about, it makes the surface wet.”

Citat:
“Footballers these days often have to use their feet.”

Citat:
“Blackburn have got two strikers on and they’re both playing up front.”

Citat:
“Whichever team scores more goals usually wins.”

Citat:
“That shot is impossible. I saw Yaya Toure do it once.”

Citat:
“Alderweireld played really well last year for Tottenham, let’s hope he can transfer that form to Spurs this season.”

- Michael Owen.

Alltså, det är sjukt vilka meningar dom kan slänga ut sig utan att tänka sig för.
Citera
2022-01-26, 21:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
1. Du refererar alltså till en person med över 300 matcher för Arsenal Killen som sa för 3 veckor att Liverpool är ute ur titelracet (är nu 6p efter om vi vinner hängmatcherna) och att liverpool är inte bra utan Mane och Salah, för att vi sedan åker utan dem på eran hemmaplan och spelar ut er.

Tror att verkligen ingen håller med om att Arsenal var bättre än Liverpool i någon minut av de 180.

Men jag hittar inte någonting där Merson säger att de var bättre, så du kan väll länka gärna, tack.

2. Nej haha, det är inte förstått då det inte är sant, ge gärna länk till din källa.
1. Vad spelar det för roll? Om experts ”jobb” är att analysera matcherna på ett neutralt sätt. Alan Shearer höll dvs med Merson i detta, har Shearer spelat 300+ matcher för Arsenal? Alla som har mer än 3x hjärnceller, vet att Liverpool är ute ur titelracet. Och på vilket sätt blev Arsenal utspelade av Liverpool på Emirates? Det var en jämn match där ingen av lagen imponerade.

2. Hört talas om youtube.com?
Citera
2022-01-26, 21:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Håller med i att Merson inte är den bästa experten, han kommer med en massa märkliga kommentarer osv. Men i det här tillfället så var han 100% spot on.
Citera
2022-01-26, 21:39
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
1. Vad spelar det för roll? Om experts ”jobb” är att analysera matcherna på ett neutralt sätt. Alan Shearer höll dvs med Merson i detta, har Shearer spelat 300+ matcher för Arsenal? Alla som har mer än 3x hjärnceller, vet att Liverpool är ute ur titelracet. Och på vilket sätt blev Arsenal utspelade av Liverpool på Emirates? Det var en jämn match där ingen av lagen imponerade.

2. Hört talas om youtube.com?

Ok. För det första att du lyssnar på experter på sky säger mer om dig än nått annat, se bara när de tar tränar jobb, går käpprätt åt helvete.

Men har sökt och hittar inte dem säga det du säger. Så du kan väll länka det då?

Härligt att du refererar till Youtube, du kan inte ens länka till något. Då kan vi ju alla bara sitta och hitta på massa påståenden här och säga att de är alla andras ansvar att hitta källan, du är den enda jag sett på alla plattformer överallt som tycker som du gör, inte ens TY på Aftv är lika verklighetsfrånvänd som du, han säger tom att ni var de sämre laget.
Citera
2022-01-26, 21:58
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Nej, Paul Merson och/eller Alan Shearer har ju naturligtvis noll koll på fotboll.. och självklart så har ett plastfan som dig, vars största fotbollskunskaper kommer från TV-spelen till FIFA, oerhört mkt mera koll på fotboll än vad dessa herrar har.
Kan du länka så man får bilda sig en egen uppfattning av vad de sade?
Skulle kunna bemöta ditt plastande men du håller för låg nivå för att förstå!

Dock extremt överraskad att du hänvisa till något förutom Google 😬
👍🏻👍🏻
Senast redigerad av Drickback 2022-01-26 kl. 22:00.
Citera
2022-01-26, 22:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ok. För det första att du lyssnar på experter på sky säger mer om dig än nått annat, se bara när de tar tränar jobb, går käpprätt åt helvete.

Men har sökt och hittar inte dem säga det du säger. Så du kan väll länka det då?

Härligt att du refererar till Youtube, du kan inte ens länka till något. Då kan vi ju alla bara sitta och hitta på massa påståenden här och säga att de är alla andras ansvar att hitta källan, du är den enda jag sett på alla plattformer överallt som tycker som du gör, inte ens TY på Aftv är lika verklighetsfrånvänd som du, han säger tom att ni var de sämre laget.
Nej, jag vet att jag borde istället ta och lyssna på alla de magiska experterna här inne på FB’s fotbollsforum. Du har ju visat fram dina otroliga fotbollskunskaper mer än en gång 😅😅

Klippet där Merson och Shearer analyserar matchen ligger tillgänglig på youtube, och jag antar att du är kapabel nog till att kunna söka/hitta det på egenhand?
Senast redigerad av Generalandersson 2022-01-26 kl. 22:02.
Citera
2022-01-26, 22:09
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Nej, jag vet att jag borde istället ta och lyssna på alla de magiska experterna här inne på FB’s fotbollsforum. Du har ju visat fram dina otroliga fotbollskunskaper mer än en gång 😅😅

Klippet där Merson och Shearer analyserar matchen ligger tillgänglig på youtube, och jag antar att du är kapabel nog till att kunna söka/hitta det på egenhand?

Ja jag länkar iaf till mina påståenden, så jag har sökt efter videon de säger det i och det finns inte vad jag kan hitta, så kan du länka eller ska du fortsätta med tramset?
Citera
2022-01-26, 22:10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Kan du länka så man får bilda sig en egen uppfattning av vad de sade?
Skulle kunna bemöta ditt plastande men du håller för låg nivå för att förstå!

Dock extremt överraskad att du hänvisa till något förutom Google 😬
👍🏻👍🏻
Borde inte.... men gör det ändå. Post match studion med Paul Mearson.

https://www.youtube.com/watch?v=K4v4ax9VHJ0&ab_channel=PRATIKSONI

15:41 "They got nervous tonight. They froze" Så säger Paul Mearson om Arsenals insats i matchen på Emirates mot Liverpool. Alan Shearer syns dessutom inte till av anledningen att han inte ens var med i tv teamet som pratade om matchen. Men vem är förvånad. Istället sitter Jamie Redknapp där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in