2022-03-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2
Jag kan absolut inte säga att jag vet.

Men jag tror på 3 alternativ för Putin:
* Han kommer leva som en råtta i ett hål
* Han begår självmord
* Han ställs inför Haag tribunalen

Jag hoppas på det sista. :-)
Han har liksom redan förlorat
Citera
2022-03-06, 17:51
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ligger långt efter med läsningen eftersom jag kom till ditt inlägg först nu, men enligt Text TV gör ukrainska styrkor motattacker idag och är dom på väg att bli inringade någonstans så smiter dom ur omfattningen. Jag "tror" dom för ett mycket smart krig men möjligen fick dom en flygplats idag förstörd. Detta kriget blir långvarigt och Ryssland kan inte hållas isolerat och nedtryckt hur länge som helst innan folket tröttnar på kriget.

Finns massor med information på nätet men svårt att veta vad som är desinformation och nyheter som är ägnade att upprätthålla hoppet hos ansatta grupper. Tyvärr är kvaliteten på de reguljära medierna inte av högsta klass, men det är ju svårt att veta vad som stämmer eller inte. Tips:

https://www.youtube.com/watch?v=X1mf-5-ma-8
Citera
2022-03-06, 17:52
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Indoktrinerat skitsnack, är mitt svar på det.
Du kan säkert inte hjälpa vad du påstår, då du förmodligen fått detta intravenöst redan genom din navelsträng.

Väntar fortfarande på belägg för att USA ska ha agerat som Putin nu gör.
Om min fråga är oklar på något vis, meddela gärna mig det.

usa har aldrig agerat som Putin, balanserat, med takt och finess, utan dom agerar mer som en random gangster gör.

Därför har vi den situation vi har i ukraina, som betaldes och planerades av usa.

Mot sin vilja måste nu Putin befria världen från denna nazistiska-cancerböld...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Läser du lite nedanför.

"But even at our command no one knows. But probably closer to 10,000 Russian soldiers killed. And we are not counting losses at DNR & LNR. "

Som sagt så är det ju inte alls definitivt.
Som jag skrivit hela tiden, mer som ett frågetecken...

"Total dead is definitely in the thousands, maybe 10,000, maybe 5,000, or maybe just 2,000."

Inte alls som någon skrev att han säger det är.
Citera
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
?
Threads är förmodligen den mest verklighetsnära filmen om ett totalt kärnvapenkrig som nånsin producerats.

Jag håller helt med, riktigt obehaglig faktiskt
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Ja, ska man tro på alla ryska soldater som säger att det är övning?

Jag har funderat på det där. Och jag tror att Ryssarna faktiskt är så pass sjuka.. Att man inte berättar för somliga sämre/mindre förband vad det är man ska göra just där. Dom ska bara in o hjälpa till där det behöver hjälpas.

Citat:
Eller är det bara nånting man ska säga om man blir ertappad?

För några andra är det förmodligen det.
Citera
2022-03-06, 17:53
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Vilken värld lever du i.
Alla de länder som visar med sin redan utbredda anti-Putin attityd, skulle nog inte acceptera detta.

Ja, jag säger konflikt för att det har det varit de senaste 15 åren, vilket nu har eskalerat p.g.a. att väst och Nato inte ger sig, eller varit villiga till ärliga förhandlingar. Varför beaktas och värderas inte Rysslands ståndpunkt högre, bara nonchaleras och menas på att allt är lögner.
Riktigt synd om dig. Så lurad.

Du skulle verkligen behöva en storrengöring med många sköljningar av din hjärna och börja om på ny opåverkad kula.
Citera
2022-03-06, 17:54
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
usa har aldrig agerat som Putin, balanserat, med takt och finess, utan dom agerar mer som en random gangster gör.

Därför har vi den situation vi har i ukraina, som betaldes och planerades av usa.

I det här fallet är det dock klart att Putin invaderat, startat ett krig mot en suverän stat. Ukraina har all rätt att försvara sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Jättemånga av de ryska jag sett har haft ett vitt Z, denna har inget sådant.

Vet inte vad detta Z betyder Zelensky kanske, men gissar att dom märker dom i syfte att veta vem som är vän och fiende då båda har samma typ av vapen.
Ryssarn använder flera olika beroende på vilken gräns dom korsade. V t.ex ska vara Belarus, z från ryssland.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2
Jag kan absolut inte säga att jag vet.

Men jag tror på 3 alternativ för Putin:
* Han kommer leva som en råtta i ett hål
* Han begår självmord
* Han ställs inför Haag tribunalen

Jag hoppas på det sista. :-)

Så fort en dom om krigsbrott kommer, så kan han komma att gripas.
Oavsett var på planeten han befinner sig.
Kreml kommer såklart aldrig erkänna en dom, men en extrahering kommer troligtvis ske inom Rysslands gränser och man kommer plocka Putin och hans rådgivare & militära befälhavare med ett djävla skrammel.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Protester i 56 städer i Ryssland idag. Nästan 4500 anhållna. Putin lär sig böner nu.

Jag tippar på att det införs undantagslagar inom kort i Ryssland. Protesterna lär bara öka och öka, och de lär också övergå till anti-Putindemonstrationer när ekonomin rasat ihop på allvar.

President Putin tog sig en lite för stor tugga denna gång.
Citera
2022-03-06, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål

Hur många nazister finns det i Ukraina?

Det är ironiskt att judar och nazister samarbetar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in