2022-03-06, 17:46
Bannlyst
https://www.funker530.com/video/conversation-between-a-wounded-russian-and-ukrainians-post-ambush/

Haha konversationen dom har xD

-You're probably here for a military exercise right?
-Yeah.
-Then learn how to crawl then. Cock.
Citera
2022-03-06, 17:46
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Jag skulle inte infinna mig om jag fick kallelse från våran regim heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jävla mongos hela bunten! Det är så uppenbart att ni har problem med samhället i övrigt. Kommer inte era bidrag i tid? Kommer ni inte längre undan med svartjobb? Vad är era jävla problem?

Oj vad det lyser igenom.
Citera
2022-03-06, 17:47
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS70
Här en lista.
https://i.ibb.co/yFk9pqX/image.png

Vad har det här med mördardiktatorn puttlers mord att göra?

Listan på ryska brott är för övrigt också väldigt långt.. men vad har det med pruttens mord på Ukrainska att göra?
Citera
2022-03-06, 17:47
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Bestämda dagar? Hur menar du?
Har inte koll på vad de menade, men kan tänka mig att de inte kör transporter av livsmedel varje dag.
Citera
2022-03-06, 17:48
Medlem
Hörde just från två militära strateghistoriker (en amerikan, en britt) som vittnar om att Ryssarnas militära teknik i Ukraina idag liknar väldigt mycket den klassiska ryska signaturen från andra- och delvis även första världskriget.

Vi som gjort lumpen minns man fick lära sig det. Fienden beskjuter det område som du själv befinner dig i, med artilleri och/eller bombningar. Medan bombardemanget pågår så ligger du själv i relativt skydd, medan fiendens trupper och pansar kör fram emot dig. Du själv kan ju inte mota bort dom, för du måste ju vara i skydd från bombardemanget. När motsidans trupper är i princip framme, då upphör bombardemanget (för att dom inte ska träffa sina egna) och då måste du själv upp ur skyddet fort som fan och börja strida, mot dom fiendetrupper som nu kommer emot dig i princip på en gång du kommer upp ur skydd.

Ryssarna använde den här tekniken i overkill-format under andra världskriget. När dom vill gå in i ett område så lägger man en total kanonad-matta, av bomber och artilleri-eld av hela områden, extrema mängder, så knappt nånting klarar sig. Man skjuter sönder framförvarande område helt, från avstånd, och sen flyttar man fram in i det området med eget infanteri, och flyttar senare även fram artilleri m.m. Så snart det är klart så börjar man beskjuta/bomba nästa område framför sig. Så håller man på, och flyttar fram gradvis.

Sett flera rapporteringar nu som hävdar att ryssarna gör ungefär på samma sätt fortfarande, dock något mindre vildsint beskjutning än för 100 år sen. Lite av rysslands signatur-krigsföring sen länge tillbaka. Inget finlir eller gentlemanna-BS, utan bara kör över fienden som en pansar-bulldozer.
Senast redigerad av Robbinist 2022-03-06 kl. 17:53.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivilidian
Någon vänlig själ som kan översätta vad som sägs?

Verkar som att soldater från vardera sida i kriget samtalar med varandra.

https://t.me/voynareal/13026
Ryssen är skjuten i benet och Ukrainarna säger åt honom att skynda sig ner i skydd för snart kommer det ryska artilleriet.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
FAN jag har inte hunnit läsa inläggen efter 14:33 idag så det är ett hästjobb. Jag såg på sexistiska Expressen att "Putin har förlorat viktig stad" och namnet gick inte att få in, Zaporizjizhia något ditåt, djävla skit.

Bra med framgångar för dom tappra Ukrainska styrkorna. Jag måste läsa.
Menar du Zaporizjzja, det är där Europas största kärnkraftverk ligger och detta kommer Putten garanterat aldrig släppa?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Har Ryssland uppnått någonting positivt överhuvudtaget för dem själva, under denna första 1.5 veckors krig? Det är så oerhört mycket de har förlorat dock.
- I stort sett hela världen är numera emot Ryssland, de betraktas som paria
- Den ryska ekonomin är helt kraschad genom de hårdaste sanktionerna som någonsin satts in
- Europa skyndar på processen att göra sig av med olje- och gasberoendet från Ryssland
- Sverige och Finland går sannolikt med i NATO inom kort
- Den Ukrainska befolkningen har blivit oerhört hatisk till Ryssland
- Om Ukraina överlever detta så går de sannolikt med i både EU och NATO på sikt
- Georgien ansöker om både EU och NATO-medlemskap
- Rysslands krigsmakt har avslöjats som svagare och mindre kompetent än man trodde innan
- Ryssland binder upp sin krigsmakt och förlorar en massa materiel

Det är fullt hus i förluster för Ryssland således. Men jag kommer inte på en enda sak som har gynnat Ryssland på något sätt? Kan någon komma på något?
Puttler-Ryssland har stulit några hektar potatisåker, i övrigt inga framgångar att skryta med.
Citera
2022-03-06, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
ukrainskt prickskytt som slagit ut ett fordon och förmodligen ligger en ryss skadad på backen. Såg den på twitter igår.

Tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ryssen är skjuten i benet och Ukrainarna säger åt honom att skynda sig ner i skydd för snart kommer det ryska artilleriet.
Tack!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Kommentar: om vi utgår från att dessa LV-fordon faktiskt är från den ryska invasionsarmen, vad i h-e är det de släpar med sig ut i kriget? Gamla filtar, pappkartonger, sopsäckar och civila väskor. Är det Loffe Carlsson i Repmånad vi talar om?
https://twitter.com/jimmysecuk/status/1500119067188998145?s=21

Som någon i twittertråden påpekar så har det sprutat olja ut på sidan, så de har kört sönder drivlinan på något sätt. Men var är bärgningsvagnen...?
Jättemånga av de ryska jag sett har haft ett vitt Z, denna har inget sådant.

Vet inte vad detta Z betyder Zelensky kanske, men gissar att dom märker dom i syfte att veta vem som är vän och fiende då båda har samma typ av vapen.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
https://www.funker530.com/video/conversation-between-a-wounded-russian-and-ukrainians-post-ambush/

Haha konversationen dom har xD

-You're probably here for a military exercise right?
-Yeah.
-Then learn how to crawl then. Cock.

Ja, ska man tro på alla ryska soldater som säger att det är övning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in