2022-03-06, 09:01
Medlem
Hej.

Jag tycker det verkar som att Shell Mastercard är ganska bra om man vill få tillbaks bonuspoäng på alla köp. Verkar funka ganska identiskt som komplettkortet, men bättre kundservice? Någon som har erfarenhet?
Citera
2022-03-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axtipitos44
Hej.

Jag tycker det verkar som att Shell Mastercard är ganska bra om man vill få tillbaks bonuspoäng på alla köp. Verkar funka ganska identiskt som komplettkortet, men bättre kundservice? Någon som har erfarenhet?

Aldrig haft några problem.
Kundservicen sköts av Ikano bank.
Ladda gärna ner appen Skipp så kan du följa dina transaktioner och bonus där.
Citera
2022-03-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Aldrig haft några problem.
Kundservicen sköts av Ikano bank.
Ladda gärna ner appen Skipp så kan du följa dina transaktioner och bonus där.

Har funderat på Ikanokortet också, men såg att det hade väldigt dåliga recensioner och korta telefontider. Såg ut som att Shell hade längre telefontider, men det kanske inte var för ärenden gällande kortet då..
Citera
2022-03-16, 09:41
Medlem
Jag har aldrig använt kreditkort förut men kom in på det av en slump nu.

Finns väl inga nackdelar med att använda det så länge man har kontroll på sin ekonomi? Borde bara vara fördelar med att använda någon annans pengar samtidigt som man får bonus på alla sina köp? Förutsatt att man som sagt har koll på sin ekonomi.
Citera
2022-03-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL

Finns väl inga nackdelar med att använda det så länge man har kontroll på sin ekonomi? Borde bara vara fördelar med att använda någon annans pengar samtidigt som man får bonus på alla sina köp? Förutsatt att man som sagt har koll på sin ekonomi.

Korrekt.
Citera
2022-03-16, 20:12
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL

Ja det finns många fördelar. Jag köper allt på kredit. Det är ju bara att betala när räkningen kommer så får man alla fördelar och ingen nackdel.
Citera
2022-03-17, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Ja det finns många fördelar. Jag köper allt på kredit. Det är ju bara att betala när räkningen kommer så får man alla fördelar och ingen nackdel.
Det är ändå lustigt. Precis så enkelt är det ju men det riktigt svartnar för ögonen för vissa bara man nämner kreditkort.
Citera
2022-03-18, 17:29
Medlem
rakarnas avatar
Hej,
Jag funderar på att skaffa Kreditkort via Rocker men funderar lite över de olika alternativen, kanske någon av er har erfarenheter?

Rocker spar, är det att jag får sätta in tillgodo belopp och få antingen 0,7%, 0,95% eller 1,2%. Eller är det ett separat sparkonto?

Deras Cashback, varför står det upp till x%. vad är de som styr ifall man får max %cashback eller inte? enda jag hittar är att man kan max få 500kr tillbaka per månad.
Senast redigerad av rakarna 2022-03-18 kl. 17:47.
Citera
2022-03-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
Hej,
Jag funderar på att skaffa Kreditkort via Rocker men funderar lite över de olika alternativen, kanske någon av er har erfarenheter?

Rocker spar, är det att jag får sätta in tillgodo belopp och få antingen 0,7%, 0,95% eller 1,2%. Eller är det ett separat sparkonto?

Deras Cashback, varför står det upp till x%. vad är de som styr ifall man får max %cashback eller inte? enda jag hittar är att man kan max få 500kr tillbaka per månad.

Ja det är ett separat sparkonto som inte är kopplat till kortet. Däremot är det väldigt enkelt att i appen föra över pengar från sparkontot till kontot som kortet är kopplat till.

Deras cashback baseras dels på vilket av deras paket du väljer att betala för. Och dels på hur många du värvat till Rocker. Värvar du någon till Rocker så får både den du värvar och du själv 0,5 % extra cashback per månad. Så tex om du börjar med att bli värvad så får du 0,5% från start, värvar du själv någon så får du 0,5%, dvs totalt 1%. Väljer du deras premium-paket får du ytterligare 0,5% i cashback.

Det står "upp till" i de olika paketen då de har satt ett tak hur mycket cashback-procent du kan få. Så även om du värvat många personer så kan du ändå få max 1 % i cashback med standard-paketet. Då är det bättre att satsa på Plus eller Premium.
Citera
2022-03-18, 20:34
Medlem
avrogados avatar
Kanske skulle klippa Med-Mera-Efter snart?

Regler ändrades för nästan ett år sedaqn vilket innebär en risk gör typ 300SEK i årsavgift.
Dunno, men knske värt att kolla upp...
Citera
2022-03-20, 18:29
Medlem
En vän hade en kund som påstod sig kunna betala sina räkningar med något kreditkort för att få ihop flygpoäng och på så sätt få någon resa helt betald osv. Är det någon som vet vilket kreditkort det kan tänkas vara? hade för mig att de täppt till det kryphålet? ni får gärna tipsa!
Citera
2022-03-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
En vän hade en kund som påstod sig kunna betala sina räkningar med något kreditkort för att få ihop flygpoäng och på så sätt få någon resa helt betald osv. Är det någon som vet vilket kreditkort det kan tänkas vara? hade för mig att de täppt till det kryphålet? ni får gärna tipsa!

Norwegian-kortet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in