Citat:
Ursprungligen postat av
rakarna
Hej,
Jag funderar på att skaffa Kreditkort via Rocker men funderar lite över de olika alternativen, kanske någon av er har erfarenheter?
Rocker spar, är det att jag får sätta in tillgodo belopp och få antingen 0,7%, 0,95% eller 1,2%. Eller är det ett separat sparkonto?
Deras Cashback, varför står det upp till x%. vad är de som styr ifall man får max %cashback eller inte? enda jag hittar är att man kan max få 500kr tillbaka per månad.
Ja det är ett separat sparkonto som inte är kopplat till kortet. Däremot är det väldigt enkelt att i appen föra över pengar från sparkontot till kontot som kortet är kopplat till.
Deras cashback baseras dels på vilket av deras paket du väljer att betala för. Och dels på hur många du värvat till Rocker. Värvar du någon till Rocker så får både den du värvar och du själv 0,5 % extra cashback per månad. Så tex om du börjar med att bli värvad så får du 0,5% från start, värvar du själv någon så får du 0,5%, dvs totalt 1%. Väljer du deras premium-paket får du ytterligare 0,5% i cashback.
Det står "upp till" i de olika paketen då de har satt ett tak hur mycket cashback-procent du kan få. Så även om du värvat många personer så kan du ändå få max 1 % i cashback med standard-paketet. Då är det bättre att satsa på Plus eller Premium.