2022-03-20, 20:51
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
En vän hade en kund som påstod sig kunna betala sina räkningar med något kreditkort för att få ihop flygpoäng och på så sätt få någon resa helt betald osv. Är det någon som vet vilket kreditkort det kan tänkas vara? hade för mig att de täppt till det kryphålet? ni får gärna tipsa!

Det går ju, men tjänsterna som det går att betala räkningar med kreditkort med kostar betydligt mer än vad poängen är värda.
Citera
2022-04-01, 17:50
Medlem
Bästa kreditkortet 1M+/år

Har sökt utan resultat så frågar här.

Är inte intresserad av hotell resor osv

Vill ha cashback eller typ pengar att handla på ica/Willys för

Kommer spendera ca 1M/år i två år med att renovera ett hus.

De flesta leverantörer godtar kortbetalning

Vill utnyttja detta såklart med att samla på mig bonusar

Någon som har bra tips?
Citera
2022-04-01, 22:09
Medlem
Tror det är svårt att hitta ett kort med såpass generösa bonusar - men butikskedjornas egna kort kan vara till hjälp i detta fallet. Coop Mastercard exempelvis om du är coopkund framförallt, men går givetvis att samla poäng även på andra betalställen.
Citera
2022-04-02, 00:09
Medlem
_killahs avatar
Crypto.com har 1% cash back.

Sparar du 35000:- hos dom först så har du 3% cash back.
Citera
2022-04-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Har sökt utan resultat så frågar här.

Är inte intresserad av hotell resor osv

Vill ha cashback eller typ pengar att handla på ica/Willys för

Kommer spendera ca 1M/år i två år med att renovera ett hus.

De flesta leverantörer godtar kortbetalning

Vill utnyttja detta såklart med att samla på mig bonusar

Någon som har bra tips?
Då du inte är intresserad av resor så är det RefunderPay, som ger 1 % cashback från start
Eller Rocker, som ger 0,5 % från start (om du blir inbjuden). Som är de mest attraktiva erbjudandena just nu. Refunderpay är gratis första året och Rocker är gratis om du väljer gratispaketet (finns tre nivåer).

Rocker ger mer cashback om du bjuder in vänner alternativt väljer att betala för ett av deras paket. Tex bjuder du in två personer till Rocker och att du själv blir inbjuden, då har du 0,5% +2*0,5% = 1,5% i cashback. Väljer du ett av deras betalpaket, Plus för 29 kr/mån så får du 0,25 % extra i cashback. Väljer du Premium för 99 kr/mån får du 0,50 % extra i cashback.
Citera
2022-04-02, 15:05
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Ska du renovera för två mille så sparar du mer pengar på att förhandla till dig rabatt hos bygghandlaren och då slutar det normalt med faktura.

Vi har kört med okq8 kortet i många år som ger typ 0,3% tillbaka.
Citera
2022-04-02, 15:39
Medlem
Känner du ingen som har eget företag inom lämplig bransch? Då kan man hitta många smidiga lösningar att spara stora summor. Det mesta är en bit ut i gråzonen dock.
Citera
2022-04-18, 10:09
Medlem
Finns det något prisvärt kreditkort där man kan samla poäng och byta in mot tex varor, resor etc?

Har idag Klarnas kreditkort men det ger mig ingenting tillbaka, funderat på Refunderpay men istället för att få några kronor tillbaka så är det givetvis roligare med varor, upplevelser med mera.
Citera
2022-04-18, 10:47
Medlem
fitz-humes avatar
Använder Amex Blue som ger 1,25% bonus på allt (rena pengar, inga kuponger eller annat trams).
Kombinerar med Coop EnterCard som ger 0,5% på allt, och mer om man handlar mycket på coop.
Citera
2022-04-18, 14:30
Medlem
Eldebrinks avatar
För den som reser mycket kan jag tipsa om Santander Mitt Kort + som är gratis första året och är ett av få kreditkort som inte har något valutapåslag. Kan göra mycket på totalen för den som handlar ofta i allt som inte är SEK. Verkar även ha cashback i vissa butiker. Dock avgift 195/år normalt sett, räcker dock med ca 15 000 spend i utländskt valuta/år för att det ändå ska vara värt att använda.
Citera
2022-04-23, 03:08
Medlem
Efter att restriktionerna börjat släppa så har mitt företag börjat lite lätt med inrikesflyg ungarna och det kändes bra att komma över nollan på SAS bonusen.

Det ekonomiska läget är inte det bästa då jag är ensam försörjare i hushållet med er sambo och ett barn så utlandsresor har man inte ens vågar fundera på dom debate åren.

Då blir man ju givetvis lockad att tolka in mer poäng med något av dom här kreditkorten men man är ju lite rädd att man ska köpa grisen i säcken då man inte riktigt förstår alla villkor och hur det fungerar.

Jag är alltså inte alls ute efter själva krediten, jag vill bara få till en riktig semester inom dom närmsta åren.

Jag spenderar väl kanske 10-20k varje månad efter räkningar i dagsläget och måste hålla ett stadigt öga på hur mycket pengar som finns kvar.

Därför undrar jag om det är rimligt för mig att ha ett kreditkort Och vilket skulle ni rekommendera?

Hur snabbt kan man betala av sin skuld?

Kan jag göra ett inköp och sen gå in och betala av den summan direkt så jag får poängen och aldrig riskerar att spendera för mycket?
Citera
2022-04-23, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zormac
Efter att restriktionerna börjat släppa så har mitt företag börjat lite lätt med inrikesflyg ungarna och det kändes bra att komma över nollan på SAS bonusen.

Det ekonomiska läget är inte det bästa då jag är ensam försörjare i hushållet med er sambo och ett barn så utlandsresor har man inte ens vågar fundera på dom debate åren.

Då blir man ju givetvis lockad att tolka in mer poäng med något av dom här kreditkorten men man är ju lite rädd att man ska köpa grisen i säcken då man inte riktigt förstår alla villkor och hur det fungerar.

Jag är alltså inte alls ute efter själva krediten, jag vill bara få till en riktig semester inom dom närmsta åren.

Jag spenderar väl kanske 10-20k varje månad efter räkningar i dagsläget och måste hålla ett stadigt öga på hur mycket pengar som finns kvar.

Därför undrar jag om det är rimligt för mig att ha ett kreditkort Och vilket skulle ni rekommendera?

Hur snabbt kan man betala av sin skuld?

Kan jag göra ett inköp och sen gå in och betala av den summan direkt så jag får poängen och aldrig riskerar att spendera för mycket?

Du kanske borde undvika kreditkort om du har det kärvt och oroar dig för att bygga upp en skuld.

Men hursomhelst så ja, du kan betala av hur ofta och när du vill. Du får dessutom en räkning varje månad typ: du är skyldig 3575kr, minsta betalning: 25kr. Då betalar du 3575kr så tvingas du aldrig betala någon ränta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in