2022-03-05, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ja, det håller jag ju såklart med om. Men det verkar som att det är nåt inbyggt nästan. Kan inget om psykologi, men det måste finnas en förklaring.

Mänskligheten har alltid krigat och kommer alltid att kriga. Inte så mycket svårare med det.
Personligen tror jag att det ger oss någon form av mening på jorden, blir för tråkigt med fred
Citera
2022-03-05, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
fast på ett sätt är det bra att det sprids så folk verkligen får se vad som händer där... och verkligen kan sätta press på ett stopp...

Det är ju en jävla skillnad på att höra om något hemskt och att faktiskt få se vad resultatet blir!

Jag fattar det. Det blir bara så osmakligt när man postar sånt med sådan "glädje"
-kolla ännu en död, skadad ryss osv.

Hur är man funtad när man hejar över sånt elände? Är det här ett spel? Vill väl ändå tro att majoriteten av befolkningen har bra koll på hur ett krig ser ut. Behöver man klicka dela allt kors och tvärs.

Vem sätter stopp för detta?
Citera
2022-03-05, 23:42
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Han har också förutspått rysk aggresion, redan 1993.

After the end of the Soviet Union, the newly independent Ukraine had a large arsenal of nuclear weapons on its territory. However, in 1994, Ukraine agreed to give up nuclear arms and become a member of the Nuclear Nonproliferation Treaty; within two years, it had removed all atomic weapons. Almost alone among observers, Mearsheimer was opposed to that decision because he saw that Ukraine without a nuclear deterrent would likely be subjected to aggression by Russia. [75] As early as 1993, he suggested that Ukraine should retain its nuclear weapons as a deterrent.[76]

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Mearsheimer

Sedär.
Iaf sedan 2014 kunde man kanske förstå att detta förr eller senare skulle ske.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
En vätebomb kan slå ut mycket mer än Sverige.
Karta chernobyl: https://antinuclearinfo.files.wordpress.com/2014/04/map-chernobyl_fallout.gif
Svar nej det gör inte en vätebomb, bor du ens i Sverige ?
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Du borde söka hjälp .
Anger management.

Det är inte jag som är arg. Det är du som inte kan ta att du förlorat en argumentation och därmed försöker vrida det till att du svarade på något helt annat. Uppenbart för alla här i tråden. Skäm inte bort dig mer. Ge dig nu.

Sista svaret du får av mig angående detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ryssland har över 40,000 stridsfordon.
På papperet, en hel del av dem är från Stalins tid och mestadels bortrostade
Citera
Medlem
rex144s avatar
Redan nu kan man utropa Ukraina som segrare, den ryska taktiken har misslyckats. Anfall från fyra olika sidor har skapat logistiskt kaos bland de ryska styrkor, de sitter fast utan förnödenheter.
Den ukrainska armén leds av generaler utbildade i Ryssland, de vet exakt vad ryssarna gör och dessutom får de hjälp från USA som skickar till de satelitbilder på hur ryska styrkor förflyttar sig.

Ukrainarna har inriktat sig på att förstöra konvojer med förnödenheter.
Vilket har förstört de ryska soldaters moral, de sitter fast utan bränsle , mat och ammunition.
Ukrainarna har mycket hög stridsmoral och de har större reserver, varje dag åker tiotusentals ukrainska män som arbetat i Polen till Ukraina för att slåss med ryssarna.

Det enda som återstår för de ryska styrkor är att terrorisera den civila befolkningen, bomba bostadshus och sjukhus.
Citera
2022-03-05, 23:43
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Makt.

Många människor lever för att få känna känslan att dom kan styra människor i sin omgivning.

Ja, och då är det ändå en inbyggd defekt vi har.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Undrar om putin blir delgiven dessa foton eller om hans gäng mörkar? Det är sjukt förnedrande för ledningen med allt detta slöseri med statsbudget.

Alla många ställer sig nog den fråga hur breefingen går till. Historiker får nog gräva i det om 20år.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Mänskligheten har alltid krigat och kommer alltid att kriga. Inte så mycket svårare med det.
Personligen tror jag att det ger oss någon form av mening på jorden, blir för tråkigt med fred

Det ligger nog mycket i vad du skriver. Hade vi klarat av att hantera evig fred? Vet inte, vi har väl aldrig riktigt varit i det läget.
Citera
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Kvällens pro-Rysk, Ryska karta: http://dxczjjuegupb.cloudfront.net/wp-content/uploads/2022/03/Selection_187.jpg

Kvällens pro-Rysk, Ryska rapport: http://thesaker.is/day-10-of-the-russian-special-operation-in-banderastan/

Highlights:
According to am internal Ukrainian document which has been circulating on the Runet, apparently a leak from the Ukie security council, which admits 40% of the Ukrainian territory is under Russian control and over 75% of the Ukie military was destroyed. Considering the amount of fakes out there, I cannot vouch for the authenticity of this document, but I will notice that those two figures (40% territory and 75% of the military) are exactly what I have been estimating myself, especially the size of the remaining military (which is much more important than holding territory.
Ganska väntat resultat sett till hur mycket mäktigare den ryska militären är.
Citera
2022-03-05, 23:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Jag fattar det. Det blir bara så osmakligt när man postar sånt med sådan "glädje"
-kolla ännu en död, skadad ryss osv.

Hur är man funtad när man hejar över sånt elände? Är det här ett spel? Vill väl ändå tro att majoriteten av befolkningen har bra koll på hur ett krig ser ut. Behöver man klicka dela allt kors och tvärs.

Vem sätter stopp för detta?

Jag håller med dig till 200%! det är jävligt osmakligt att man gottar sig i andras lidande... jag tycker lixom dig att det är lika hemskt att se en rysk soldat död eller skadad för livet som en ukrainsk...

Jag vet inte hur man är funtad men något är ju såklart felkopplat där uppe på en person som njuter av andras misär.

Tyvärr folk har nog inte så bra koll! jag vet att jag inte har det!

Ta bara en sådan enkel sak som djurhållningen, där djur får lida kronfågeln är väl ett lysande exempel på det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in