Citat:
Ursprungligen postat av
Fricky
Sannolikheten att det blir krig i Sverige är 37%.
Jag önskar att vi ändå hade en person här i tråden som kunde ge dig ett konkret svar på din fråga.
Det går inte att förutse vad som kommer skall, vi är i ett alldeles för tidigt skede.
Jag tror personligen att Ryssland aldrig kommer skicka ner soldater till Sverige, det skulle bli alldeles för stort motstånd från länder som vi har ett samarbete med.
USA och Storbritannien uttalade sig tidigare i veckan att dom kommer hjälpa oss om vi blir attackerade av Ryssland.
Blir Sverige attackerade utav Ryssland så blir det genom kärnvapen, och då spelar det ingen roll hur mycket toapapper du har i din källare.
Jag hoppas att jag har fel, men det är naivt att utesluta kärnvapen helt och hållet.
Säg inte det. Storbrittanien sa visserligen att de skulle hjälpa oss, men inte på vilket sätt. Jag antar att USA har samma inställning. Det
ska låta bra, men verkligheten kommer nog med största sannolikhet att vara som den Ukraina nu går igenom. Ingen utomstående vill smutsa ner sig mer än vad som är nödvändigt. Tänker du efter själv så är det ganska naturligt att resonera så. Kan man hålla kriget borta från en själv så mycket det går så kör man på det. Visst låter det fint att vi ska få hjälp av andra, men grovjobbet kommer vi få göra själva.
De som styr våra länder är mentalt handikappade i jämförelse med de som säger sig komma till undsättning vid ett eventuellt krig. Vi är blåögda och känner oss genast trygga i falska löften, eftersom vi aldrig har varit i en situation där dessa löften ska förverkligas. Ukraina är det största beviset på det just nu. De som nu bistår Ukraina gör det visserligen för att de menar väl, men jag är övertygad om att det mest är för att samla lite godhetspoäng. Disksvampen suger just nu åt sig för fullt, från alla håll. Om man helhjärtat hade velat hjälpa Ukraina så hade man gjort det vid det här laget.
Nej, vi kommer hamna i samma situation som Ukraina om nu ryssen skulle få för sig att våldta oss också.