2022-03-05, 23:33
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ja, man kan ju tycka det.
Rätt sjukt att det ska behöva vara såhär, men det är väl så vi fungerar.

Vi har ju krigat mot ryssen 14 gånger senaste 700 åren, lite av en tradition. Synd vapnen blir värre och värre.

Anser själv att krig och konflikter är det allra största hindret til att vi som människoras går framåt på allvar i vår utveckling.

Så jävla tragiskt att sånt här fortfarande händer. Jävla bromskloss för utvecklingen är vad det är.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej det gjorde han inte...

Det gjorde han faktiskt inte, hans tåg stod berett att dra, men så gick det inte, Sovjet räddades av vintern och lend lease, trots stalins djupa inkompetens.
Citera
Medlem
https://twitter.com/christogrozev/status/1500196994928812035
https://twitter.com/christogrozev/status/1500197460626624513

Haha, någon på FSB har alltså läckt ett dokument till ryska organisationen "Gulagu niet".
Där personen avslöjar att blitzkrieg var initiala planen, men att Putin och ryska generalerna missbedömde läget och nu befinner sig i en knepig sits.

Kriget kommer avgöras nästa vecka då situationen inte kommer kunna hålla för en av sidorna (återstår att se vilken):

Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vi får se..

Trodde du att du skulle någongång få se ryska trupper närmast storma kärnkraftverk ?
(med de insatser/risker som existerar om det hela går "söderöver"..)

Syns dag för dag, att Putin tar av sig handskarna flera gånger om, och hans trupper börjar agera mer o mer hänsyslöst/desperat..

Tyvärr måste jag hålla med dig
Ansvaret ligger nu tungt på det ryska folket och kretsen runt Putin.
Han måste stoppas annars hamnar Ryssland i samma situation som Tyskland 1945.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Som jag förstår det ränner de fortfarande runt lite här och där, det dök bl.a. nyligen upp en propagandavideo där en tjetjensk soldat satt och gullade med ett barn i något av de ockuperade områdena (möjligen Donbass eller Luhansk).

Men ja, de led tidigt ganska kraftiga förluster och en av deras generaler, Magomed Tushayev, dödades i ett tidigt skede vid Antonov-flygplatsen. Tidigare har han tydligen gjort sig känd för att ha lett något slags bögutrensning i Tjetjenien, så det var faktiskt ganska många på Twitter och annorstädes som uttryckte en lättnad över att just den filuren fick bita i gräset.

Har Putin betalat för Tjetjenerna eller kom de bara när de blev tillsagda?
Citera
2022-03-05, 23:34
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Du som är så påläst om kärnvapen, du är inte medveten om att det tar runt 10 minuter från att Putin "tryckt på knappen" till att atombomben har slagit ut hela Sverige?

Hur tror du då att den svenska befolkningen kommer hinna ta sig till ett skyddsrum innan det är försent?

Skrattretande.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja du är skrattretande okunnig, en ”atombomb” slår ut ut hela Sverige den slår inte ens ut hela Stockholm om den träffar mitt i prick.

En vätebomb kan slå ut mycket mer än Sverige.
Karta chernobyl: https://antinuclearinfo.files.wordpress.com/2014/04/map-chernobyl_fallout.gif
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänk att man skulle höra en rak logisk kommentar från en amerikan! General Mac Gegor tack

"Ukraina is not that shining liberal economy that they say they are"

"We (USA) should stay out of it, so should EU, stop shipping weapons that let ukrainias die in a fight they cant win.
We are going to create a far worse humanitarian disaster if this doesnt stop!"

Lägger till lite.

”Macgregor, a former army colonel, had confidently told Gowdy that Putin had no intention of invading any other countries, and said the Russian president was merely “carrying through on something that he has been warning us about at least for the last 15 years”. Macgregor claimed that Russians and Ukrainians were “indistinguishable” from one another, and when asked whether Russia should be allowed to take as much of Ukraine as he likes, Macgregor said: “Yes, absolutely.”

Länk
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Det gjorde han faktiskt inte, hans tåg stod berett att dra, men så gick det inte, Sovjet räddades av vintern och lend lease, trots stalins djupa inkompetens.

Så här i efterhand det dummaste d kunde ha gjort! lend leasen alltså!
Citera
2022-03-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Bra svar!

hade du inget bättre att komma med? och du sa att jag vill ha mer döda

Du gjorde inte ens en antydan att diskutera ditt påstående om rysslands teknologi, så säg mig varför ska jag tala med dig.
Citera
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Förstår du den strategiska anledningen till att konvojen står där?

Jag tror det. Konvojen var innan invasion en del i en strategi som sket sig. Den står nu där den står utan plan. Finns en anledning att Ukraina inte ens bryr sig om att slå mot den.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Det var för fan exakt det vi diskuterade ditt jävla ägg. Har du redan börjat fyllna till på den ryska vodkan och glömt vad som skrevs för 10 minuter sedan?

Någon skrev att undrar vad Putin tänker om allt kvarlämnat materiel.
Varpå jag skriver att han nog tar del av detta via Twitter, varpå du kommenterar att Twitter är stängt i Ryssland.

Så jo, det var exakt huruvida Putin har tillgång till Twitter eller inte det handlade om.

Håll nu käften innan du gör bort dig ännu mer.

Jisses vad du har problem.
Fick du aldrig någon kram av mamma när du var liten?
Jag svarade aldrig specifikt på putins förmåga att läsa twitter.
Alla dessa dårar på fb….
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Då får väl nån annan hämta det då.
Om det mot förmodan skulle ta slut.
Är du dum?

Skulle det bli ett fullskaligt kärnvapenkrig så skulle männskligheten utrotas, lika så med alla andra levande varelser.

Var tänker du att Putin ska hitta mat efter ett kärnvapenkrig? Att någon från Foodora ska komma med mat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in