2022-03-05, 23:29
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Tyvärr måste man vara fullvaccinerad.

Gungor och karuseller.
P-skott i röven eller en spruta i armen?

Man får välja sina strider och för min del så verkar sprutorna som ett säkrare alternativ en P-skott
Citera
2022-03-05, 23:30
Medlem
[quote=popll|79386999]Tänk att man skulle höra en rak logisk kommentar från en amerikan! General Mac Gegor tack

"Ukraina is not that shining liberal economy that they say they are"

"We (USA) should stay out of it, so should EU, stop shipping weapons that let ukrainias die in a fight they cant win.
We are going to create a far worse humanitarian disaster if this doesnt stop!"
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Vad är det för jävla halmdockor du bygger upp?
Twitter är stängt i Ryssland och att det sitter ett par nördar som ändå lyckas läsa twitter förändrar inget.
Frågan var väl inte om den lilla orchen putin kunde läsa twitter.

Det var för fan exakt det vi diskuterade ditt jävla ägg. Har du redan börjat fyllna till på den ryska vodkan och glömt vad som skrevs för 10 minuter sedan?

Någon skrev att undrar vad Putin tänker om allt kvarlämnat materiel.
Varpå jag skriver att han nog tar del av detta via Twitter, varpå du kommenterar att Twitter är stängt i Ryssland.

Så jo, det var exakt huruvida Putin har tillgång till Twitter eller inte det handlade om.

Håll nu käften innan du gör bort dig ännu mer.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Du som är så påläst om kärnvapen, du är inte medveten om att det tar runt 10 minuter från att Putin "tryckt på knappen" till att atombomben har slagit ut hela Sverige?

Hur tror du då att den svenska befolkningen kommer hinna ta sig till ett skyddsrum innan det är försent?

Skrattretande.
Ja du är skrattretande okunnig, en ”atombomb” slår ut ut hela Sverige den slår inte ens ut hela Stockholm om den träffar mitt i prick.
Citera
2022-03-05, 23:31
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Nja borde gå att knäcka koden till Satelliterna rätt enkelt nu när det finns kvantdatorer. Dock vet jag inte om Ryssland har tillgång till sådanna datorer. Kanske allt slås ut..

Varför cyberspace basement hitech hackar man bara inte sig i Kinas, Nordkoera och Rysslands mainframe och förstör alla kärnvapen, eller varför inte samtliga militära signalsytem i skurkstaterna?

Det gjordes ju iofs under Irakkriget 2003 här är en kort och intressant dokumentär om hur det gick till
https://youtu.be/UkoqIlppfhc
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Gungor och karuseller.
P-skott i röven eller en spruta i armen?

Man får välja sina strider och för min del så verkar sprutorna som ett säkrare alternativ en P-skott

Räcker med att flytta till Danmark.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Det har ju varit jävligt fint om Ryssland och resten av världen någon gång kunde ha diplomatiska relationer.
Men sen samtidigt så är det väl alltid någon jävel som vill sabotera det då det alltid behövs en fiende av olika anledningar.

Men drömma kan man ju

Ja, man kan ju tycka det.
Rätt sjukt att det ska behöva vara såhär, men det är väl så vi fungerar.

Vi har ju krigat mot ryssen 14 gånger senaste 700 åren, lite av en tradition. Synd vapnen blir värre och värre.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Känns som att vi (vanligt folk med info via media) ligger ett par månader efter.

1. Xi visste om planerna och bad Putin att vänta till efter OS.
2. USA berättade igår att man varnat Ryssland för konsekvenserna redan i november.
3. Folk har hamstrat jodtabletter (måste gått rykten i toppskicken).
4. Vi har intensifierat övningar med NATO.
5. Hotbrev och drönare

Hade fler punkter också, men glömt det just nu.
Det finns nog en del sanning i det du säger, men glöm inte att ett land som USA gärna vill framstå sig som bäst.

Ta USA's påstående med en nypa av salt.

Jodtabletterna började ta slut två dagar efter Rysslands invasion av Ukraina.

Jag har svårt att tänka mig att jodtabletter är något som Apoteket har haft ett stort lager på, särskilt inte i ett så neutralt land som Sverige.

Glöm inte heller att svenskar som får panik gärna hamstrar saker direkt under en kris. Kolla bara på toapappret som tog slut på ett dygn i många matbutiker under pandemin.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Här ligger några.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1500210671434309633

Du behöver VERKLIGEN uppleva ett riktigt smutsigt slagfält för att ta ur dig den vidriga vanan att gotta dig åt andras död. Med den där attityden skulle du få en fysisk tilrättavisning av gruppen.
Citera
2022-03-05, 23:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Hur skulle det gå till hela västra Ukraina är ju under ukriansk kontroll. Är väl 10-15% som ryssarna kontrollerar. Ryssarna försökte ju i början att ha lite trupper i utkanten av Lviv men de drogs tillbaka alt slog ut direkt.

Nej ryssarna var aldrig där, det tillbakavisades av Ukrainska militären. Det var ett rykte som gick.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Räcker med att flytta till Danmark.

Ja det kanske räcker att flytta dit. Bra mat, Bra öl och man kan röka på barerna fortfarande
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
vad hände med islamisterna från Tjetjenien som marschera med flera tusen man? jag hörde att en av deras ledare fick hjärnan smetat på väggen av en prickskytt från ukrainskt militär.

men resten?

Som jag förstår det ränner de fortfarande runt lite här och där, det dök bl.a. nyligen upp en propagandavideo där en tjetjensk soldat satt och gullade med ett barn i något av de ockuperade områdena (möjligen Donbass eller Luhansk).

Men ja, de led tidigt ganska kraftiga förluster och en av deras generaler, Magomed Tushayev, dödades kort efter ankomst vid Antonov-flygplatsen. Tidigare har han tydligen gjort sig känd för att ha lett något slags bögutrensning i Tjetjenien, så det var faktiskt ganska många på Twitter och annorstädes som uttryckte en lättnad över att just den filuren fick bita i gräset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in