2022-03-05, 23:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Den där jävla konvojen...den har man läst om i flera dagar.
Ingenting händer. Allt står stilla.
Är det någon över huvudtaget som vet OM denna konvoj är övergiven?
Är den inte övergiven, vad i helvete väntar dom på isåfall? Köper inte att dom har matpaus eller matbrist eller slut på bensin i sina farkoster.
Helt ologiskt allting.
Putin tänkte sig ta Kiev på två dagar. Första dagen rullade på fint med stridsvagnar och sen skulle konvojen följa efter på dag två. Men allt sket sig. Sen efter att konvojen blev stillastående så fattar man ju att den snart överges och personalen antingen deserterar eller ansluter till andra styrkor.
Citera
2022-03-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Att Putin är "helt slut i huvvet" har väl vi alla lärt oss efter detta?

Putin har själv en bunker som är byggd just för kärnvapenkrig, men där kan han inte sitta och äta rysk kaviar resten av livet.
Varför kan han inte det?
Citera
2022-03-05, 23:23
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag säger inte emot dig... men samtidigt så om det smäller ser jag det ändå 100% som ryssarnas fel.

Jag vet inte hur Ukraina ska göra det annorlunda! man vill ju inte gärna ge fienden tillgång till sin energi försörjning.
Nej, men samtidigt så har ju nu Ryssland kontroll över Europas största kärnkraftverk.

Detta för att Ukraina, av naturliga skäl, låg i underläge som i resten av Ukraina.

Nu blev det ju lyckligtvis ingen katastrof, bortsett från att Ryssland nu har tagit över marken vid kärnkraftverket.

Nu när dom går på nästa kärnkraftverk så hoppas iallafall jag att Ukraina fokuserar på att skjuta ryssar innan dom står precis vid kärnkraftverket. Det vill jag se! Inte när ryssarna står vid målet.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Problemet tror jag är att även om Putin dör så tror jag att det finns iaf några knäppskallar i hans närhet som tar vid och fortsätter köra på.

Sko-fejset Lavrov.tänker jag specifikt på. Den skrynkelpannan med ögonen insjunkna 3 meter in i pallet verkar ju mer än lovligt knäpp han också.

Jag trodde alltid att Putin var en vanlig diktatortyp i en bananrepublik och bara ville fylla sina bankkonton.

Vi får hoppas att nästa boss är en sådan normal skurk som skiter i storryska drömmar.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Konvojen är ett större problem för Ryssland än Ukraina.

Förstår du den strategiska anledningen till att konvojen står där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Kvällens pro-Rysk, Ryska karta: http://dxczjjuegupb.cloudfront.net/wp-content/uploads/2022/03/Selection_187.jpg

Kvällens pro-Rysk, Ryska rapport: http://thesaker.is/day-10-of-the-russian-special-operation-in-banderastan/

Highlights:
According to am internal Ukrainian document which has been circulating on the Runet, apparently a leak from the Ukie security council, which admits 40% of the Ukrainian territory is under Russian control and over 75% of the Ukie military was destroyed. Considering the amount of fakes out there, I cannot vouch for the authenticity of this document, but I will notice that those two figures (40% territory and 75% of the military) are exactly what I have been estimating myself, especially the size of the remaining military (which is much more important than holding territory.
Enligt kartan har ryssarna nu gått in från Moldavien, verkar vara Putins våta dröm!
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänk att man skulle höra en rak logisk kommentar från en amerikan! General Mac Gegor tack

"Ukraina is not that shining liberal economy that they say they are"

"We should stay out of it, stop shipping weapons that let ukrainias die in a fight they cant win, We are going to create a far worse humanitarian disaster if this doesnt stop!"

Ja det lät ju bra, hindra ett land som invaderats att försvara sig? Klart Ukraina har en tuff fight framför sig, och i denna stund. Men de har rätt att försvara sig.
Citera
2022-03-05, 23:24
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Något som EU äntligen fattat.

Jo det får man ju hoppas och jag hoppas man ber idioterna i MP dra åt helvete här på hemmaplan då deras politik verkligen gör att vi blir tvungna att suga av andra länder för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Det har inte gått något vidare bra nej. Men jag skulle nog inte skylla på vapnen i sig. Det handlar mer dem som håller i vapnen. Skicka en kolonn med amerikanska Abrams-tanks mot Kiev så kommer du se att de brinner de också.

Möjligt... men jag antar att ju att en rysksoldat har bättre träning än valfri getaherde!
Citera
2022-03-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Glöm inte att tjetjener också slåss MOT Ryssland i Ukraina. Japp ryssarna blev inte så populära efter krigsförbrytelserna i tjetjenien krigen, och Kadyrov är inte heller så populär.

https://newlinesmag.com/reportage/chechens-fighting-chechens-in-ukraine/

Så alla sidor får döda Nazzister, tjetjener och Ryssar.. världen är rätt bra konstig ibland... (=
Citera
2022-03-05, 23:25
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ge det (dessvärre) tid..

Det där omringingsförsöket kring Kiev kommer nog att komma så småningom (1-3 veckor in i framtiden). Sedan blir jag inte förvånad om Putin tänker göra det till en grushög innan man går in..(kostbart med hus till hus strider)
Hur ska Putin göra det tror du? Såg du ryssarnas senaste tåg som är på väg? Typ fordon som kanske Postnord skulle vara nöjd med. Visa mig annars var Putins styrkor lurar i vassen.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Många verkar ha Rysskräck och tror att R. kan invadera S.

Men har någon ens reflekterat över vilken show vi kommer få i S. de kommande åren?!

Sveriges Nazister med Javelins, Robot 57, Pansarskott 86, mm.

Måste köpa en popkornsmaskin

Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Om det har krigats i förorterna med diverse gamla vapen från balkan så kommer gängen att få tillgång till mer avancerade vapen. Stenkastning i förorten mot blåljuspersonal kanske kommer att ändra amplitud och karaktär i framtiden

När första säkerhetsbilen med en sosse minister i blir bortskjuten.

"Det tänkte vi inte på"
Citera
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Hittills har det varit AKM's från forna Jugoslavien. Räkna nu de kommande åren att vi kommer få en hel del AK-74 som kommer flöda in. Funderat idag lite hur många som säkert åkt till Ukraina för att hämta vapen. Går säkert få ut en hel del i denna kris. Tyvärr är det den utvecklingen vi kommer se...

Var ju det som Leif G.W Persson sade i Tv3 Efterlyst.
Att majoriteten av alla vapen kommer ifrån balkanområdet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in