2022-03-05, 15:02
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
I City har Fernandinho axlat den rollen och i Liverpool har det varit Milner. Nu har dessa båda passerat zenit men jag tycker det är två spelare vars roller i sina respektive lag har varit oerhört viktiga och inte sällan underskattade genom åren. Det är en stor trygghet att ha en sådan i truppen vare sig han spelar eller inte.

+1

Två utav ligans mest underskattade spelare de senare åren. Kan inte tänka mig många Liverpool fans som hurrade när man värvade Milner, och även i City var det flera som ville se ett ''hetare'' namn när han nämndes.
Citera
2022-03-05, 15:15
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Haha....😂 Alltså, fattar du inte hur ointelligent du framställer dig själv som här? Lol.

Annars så är det ju ganska så ironisk att ngn Liverpool fan, av alla fans, hänger ut fans till andra lag och hävdar att det måste vara hemskt att vara fan av den eller den klubben p g a ngn händelse som händer varje år. Liverpool har varit det största skämtet i hela fotbollsvärlden i drygt 15 av de sista 30 åren, ”Next year is our year”...🤣🤣

Ironin från alla scousare "Next year is our year" är världsklass under de 30 åren utan ligatitel. Varken Arsenal eller Chelsea har någonsin gjort ett sämre transferfönster än Liverpool säsongen 10-11.

Detta är några av guldklimparna LFC tog in sommaren 2010:

Paul Konchesky
Raul Mireles
Christian Poulsen
Joe Cole (En ikon i Chelsea)

Tyvärr blev vår himmelsblåa legend Roy Hogdson en måltavla att kasta skit på under denna katastrofala säsong.
Citera
2022-03-05, 15:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja bryr mig inte vem som var närmast att vinna titeln, det är titel eller inget som gäller. 2an är första förloraren.

Vi kom 2a på 97 poäng och 1(!) Förlust i ligan, tyvärr fick vi inte en trofé för att komma 2a om det nu är överraskande för dig, jag applåderade och gör det fortfarande ett enastående City, de förtjänade att vinna.

Men fortsätt hitta på egna titlar du.
Varför så blandar du dig in i en diskussion som du inte bryr dig om?

Och du vet svaret på den aktuella frågan lika bra som jag, men du är inte rakryggad nog till att skriva sanningen, och kommer bara med en massa hypotetiska bortförklaringar/ursäkter.

Vettetusan varför du drar upp Liverpool och säsongen 18/19. Liverpool hade inga skadebekymmer e.l den säsongen, den förlorade titeln till ett bättre lag helt enkelt, och aldrig såg de ut till att vara ett bättre lag än vad Man City var under 18/19. Samma sak kan inte sägas om Arsenal i 07/08.

Jag hittar inte på några egna titlar öht, jag bara poängterar fakta.
Citera
2022-03-05, 15:40
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Och du vet svaret på den aktuella frågan lika bra som jag, men du är inte rakryggad nog till att skriva sanningen, och kommer bara med en massa hypotetiska bortförklaringar/ursäkter.

Vettetusan varför du drar upp Liverpool och säsongen 18/19. Liverpool hade inga skadebekymmer e.l den säsongen, den förlorade titeln till ett bättre lag helt enkelt, och aldrig såg de ut till att vara ett bättre lag än vad Man City var under 18/19. Samma sak kan inte sägas om Arsenal i 07/08.

2018/2019
Liverpool förlorade 0 matcher hemma och 1 borta, City förlorade 1 hemma & 3 borta ändå var city överlägsna? Liverpool släppte in färre mål än city och city gjorde fler mål, Liverpool höll flest nollor.
Citera
2022-03-05, 15:43
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Jag blandar inte in mig i en diskussion, utan en monolog, du kan bara ha sådana.

Kommer jag bara med massa hypotetiska ursäkter ? Ursäkta mig men vilka 2 här inne sitter och promotar massa "What if" här inne ? Citerade ju 2 st inlägg av dig och din vapendragare Schmoove här.

Jag tog upp Liverpool för att poängtera att det inte handlar om att vara nära, det finns inget pris för att nästan tagit titeln, vi utklassade allt i engelsk historia förrutom just centurions, ändå vann vi inte titeln, vi var alltså inte bäst då vilket jag kan acceptera och erkänna.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
2018/2019
Liverpool förlorade 0 matcher hemma och 1 borta, City förlorade 1 hemma & 3 borta ändå var city överlägsna? Liverpool släppte in färre mål än city och city gjorde fler mål, Liverpool höll flest nollor.

Att ha mkt kryss är bara bra om man är invincibles har man lärt sig här inne
Helt plötsligt så blev poängsystemet (antal poäng) viktigt igen
Senast redigerad av Imbaz 2022-03-05 kl. 15:47.
Citera
2022-03-05, 15:54
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Att ha mkt kryss är bara bra om man är invincibles har man lärt sig här inne
Helt plötsligt så blev poängsystemet (antal poäng) viktigt igen

Den kampen vann Liverpool överlägset med 7-2 😂
Citera
2022-03-05, 16:00
Medlem
Drickbacks avatar
Märkligt de hakar upp sig på så gamla resultat men sånt är väl livet i en småklubb 😵‍💫 det var bättre förr mentalitet..
Citera
2022-03-05, 16:15
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag förstår dig och har även följt Arsenal ganska nära för att hålla på ett annat lag (då farsan håller på dom) och även efter Arsenal senast vann ligan så hade Arsenal helt klart perioder då de spelade helt fantastisk fotboll. Vad Wenger gjorde med laget förtjänar ändå beröm med tanke på att han slutade top4 hela tiden trots att han tvingades använda spelare som Bendtner/Denilson/Chamakh och en backlinje som efter Invincibles tvingades genomlida spelare som Squillaci, Djorou, Senderos med flera. Sen var det ju vissa gånger Arsenal kom nära men föll av olika anledningar, t.ex. "inte bra nog målvakt" - sen plockades Cech in t.ex. Giroud med sin måltorka som inte var bra nog som deras nr9, man tog in Lacazette och sen Auba.

Skador spelar in också såklart, Ramsey som du själv nämnde var en spelare som kunde vara lysande i 3-4 månader och sedan bli borta 2 månader och sen kämpa resten av säsongen för att nå upp till nivån han höll ibörjan. Koscielny och Vermaelen var glashus. Diaby och Wilshere. Walcott och Rosicky hade också en del skador. Sen fanns ändå auran att Arsenal inte hade "vinnarmentaliteten" att ta det sista klivet, och att de alltid bottlade det på målrepet. Min farsa brukade ofta säga att Arsenal vek ner sig när det gällde men när ligan t.ex. var körd redan så kunde man spela helt osannolikt bra i 2-3 månader för att det inte fanns någon press där.

Arsenal under Wenger's sista 10 år eller så skulle jag nog ändå kunna jämföra lite med hur Leeds varit sen de återvände till PL (fast bättre). Ett lag som kunde spela fantastisk fotboll, spela ut de flesta lagen på sin dag men kanske samtidigt något naiva i defensiven. Arsenal blev ju ändå kända för att åka på riktigt dåliga resultat mot övriga topplagen och det beror delvis på spelarna man hade i försvaret men också att Wenger, kanske något naivt, var en "vi ska spela offensiv fotboll"-coach och man blev lidande bakåt. Som Man Utd supporter så minns man såklart 8-2 matchen men även utöver den så kommer jag ihåg flera matcher mot t.ex. Liverpool och Chelsea där det sprang iväg med 5-0, 6-0, sen var det något dubbelmöte mot Bayern som slutade 10-2 eller något över 2 matcher.

Men visst, jag kan ändå säga med handen på hjärtat att trots en besvikelse med att plocka pokaler, så skulle jag säga att Arsenal när de spelade som bäst under de åren, spelade ändå roligare och bättre fotboll än vad jag sett mitt eget lag göra under Moyes/LVG/Mourinho/Ole. Stor cred till Arsenal för värvningarna också, många fynd som plockades in ganska billigt och blev bra PL spelare.

Fantastiskt fin läsning. Tack för att du tog dig tid, väldigt roligt att läsa. Du sammanfattar på ett väldigt bra sätt hur det är att hålla på Arsenal, hälsa farsan!

Samtidigt så blir man lätt nostalgisk och rörd och även en viss besvikelse infinner sig, särskilt över Wenger och hans naivitet.

Din text om Arsenal fick mig att minnas tillbaka på ett citat från Mourinho av alla människor:

Citat:
"I had to adapt to a new world. To what young players are now," he told*France Football.
"I had to understand the difference between working with a boy like Frank Lampard, who, at the age of 23 was already a man, who thought football, work, professionalism, and the new boys who at the age of 23 are kids.
"Today I call them 'boys' not 'men'. Because I think that they are brats and that everything that surrounds them does not help them in their life nor in my work.
https://www.goal.com/en-ie/news/modern-players-are-brats-mourinho-mourns-the-loss-of-men/q16st94sr3h71e8rwytdj8esn

Mitt intryck är att Wenger de sista åren inte fick tillbaka av det förtroende han gav sina spelare. Spelarna svek sin tränare. Samtidigt som han själv inte riktigt kunde anpassa sig efter den nya tidens spelare.

Haha, hög igenkänning här, jag håller helt med din farsa om att när inget längre stod på spel så kunde man verkligen se hur axlarna sjönk ner på spelarna och spelet återgick till det normala och laget stod för fina resultat. Väldigt frustrerande, ”jaha, nu passar det ja, nu kan ni spela fin fotboll igen och stå för fina prestationer” tänkte jag för mig själv.

6-0 förlusten mot Chelsea minns jag, Wengers 1000:e PL match och det gick käpprätt åt helvete. Det var nog där som bägaren rann över och jag personligen kände att ”här krävs det en förändring”. Det var även då som vänsterbacken Gibbs blev utvisad istället för Chamberlain. Vilken soppa.

Jag fick se fantastisk fin fotboll, jag blev många gånger besviken och under många år tog jag fotbollen på för stort allvar. Wenger var fantastisk, du sammanfattar det så bra, det enda jag vill säga är att det var ledsamt att avskedet blev så infekterat.

Ett tillägg angående dagens övriga diskussion:

Under en säsong så är det mycket som skall stämma, under dom åren när Arsenal var med ett tag iaf och kämpade om ligaguldet så blev viktiga spelare skadade, tongivande spelare fick helt plötsligt dålig form osv. Det är ingen ursäkt jag kommer med här, Arsenal förtjänade inte att vinna. Det är mer jag som supporter av laget som minns tillbaka på viktiga händelser och tänker att ”här gick tåget för guldet, nu är det kört”.
Citera
2022-03-05, 16:36
Medlem
Nåt väldigt ovanligt hände idag..Ravel Morrison gjorde mål för Derby...nog första mål på flera år för den förra united talangen..
Citera
2022-03-05, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
+1

Två utav ligans mest underskattade spelare de senare åren. Kan inte tänka mig många Liverpool fans som hurrade när man värvade Milner, och även i City var det flera som ville se ett ''hetare'' namn när han nämndes.
Jag är helt enig med dig, Vatos, och vill passa på att berömma dig för att du så vitt jag vet alltid håller huvudet kallt i denna tråd. Det är uppskattat!

Fernandinho ska också lyftas fram. Tycker ändå att han har fått ett bredare erkännande de senaste åren men vilken klippa han har varit för Manchester City. Det är härligt att veta att supportrarna vet att uppskatta en spelartyp som annars lätt hamnar i skymundan. Han har gjort grisjobbet helt i det tysta så att stjärnorna har kunnat göra sin grej. I Milners fall tycker jag han förtjänar stort beröm för sin anpassningsförmåga. Kan inte komma på en enda spelare i dagsläget som spelat på så många olika positioner på den nivån och skött det så bra.

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Nåt väldigt ovanligt hände idag..Ravel Morrison gjorde mål för Derby...nog första mål på flera år för den förra united talangen..
Hör och häpna, karln har inte gjort mål i ligasammanhang sedan han var borta i Mexiko och lirade för Atlas säsongen 17/18 (på lån från Lazio)
Citera
2022-03-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag är helt enig med dig, Vatos, och vill passa på att berömma dig för att du så vitt jag vet alltid håller huvudet kallt i denna tråd. Det är uppskattat!

Fernandinho ska också lyftas fram. Tycker ändå att han har fått ett bredare erkännande de senaste åren men vilken klippa han har varit för Manchester City. Det är härligt att veta att supportrarna vet att uppskatta en spelartyp som annars lätt hamnar i skymundan. Han har gjort grisjobbet helt i det tysta så att stjärnorna har kunnat göra sin grej. I Milners fall tycker jag han förtjänar stort beröm för sin anpassningsförmåga. Kan inte komma på en enda spelare i dagsläget som spelat på så många olika positioner på den nivån och skött det så bra.

Hör och häpna, karln har inte gjort mål i ligasammanhang sedan han var borta i Mexiko och lirade för Atlas säsongen 17/18 (på lån från Lazio)
Han gjorde fan 2 mål haha
Citera
2022-03-05, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Han gjorde fan 2 mål haha
Late bloomer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto