2022-02-10, 14:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det mesta tyder väl på att det är så de brukar göra. Jag menar, varför skulle annars hans barn inte ha reagerat när han vill att barnet ska hålla katten så att han kan slå till den? Varför skulle de inte inse vilken backlash det skulle få av att posta en dylik video på sociala medier?
Jag gissar att han tycker att det är fullkomligt rimligt att göra sådär med katten, eftersom det är han som äger den.

Edit: Hade det varit i Sverige skulle det definitivt ha blivit en socanmälan.

Att han beter sig så mot katten när barnen är med tyder på:

1. Det är inte första gången
2. Psykopatiska drag

Att uppvisa sådan total hänsynslöshet inför en annan levande varelses liv och hälsa, det är inte friskt.

Förstå mig rätt: djur far illa i världen. Det är så det är. Jag ligger inte och gråter över att lejon äter zebror på natten, eller ligger och tänker på vad Kurt Zoumas katt gör just nu om den har det bra.

Det är människan Kurt Zouma jag riktar ilskan mot. Hur man är kapabel att bete sig så ondskefullt mot en annan levande varelse, inför barn. Då har man få spärrar. Jag köper inte för en sekund att det är en "isolerad incident" och att liknande aldrig hänt förr. Det är Joffrey-fasoner, ren sadism, att utöva den sortens meningslöst våld mot en mindre varelse som inte kan skydda sig själv. Likt barn som sliter benen av myggor gånger tusen, men det är inte ett barn som gör så - utan en vuxen man som ska veta bättre och vara en förebild, både för barn och West Hams fans.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det håller jag ändå inte med om. Med den logiken skulle ju bara supportrarna till världens bästa för stunden lag få håna andra lag. Jag tycker hån mot andra klubbar, främst rivaler, tillhör - även om det så ofta är sten i glashus.

Kommer ihåg när jag gick i plugget och en snubbe i min klass hånade mig för att hans Barca var så mycket bättre än mitt Bajen.. där tyckte jag väl dock att gränsen för rimligt hån gick haha.

Klart man kan håna lag som går dåligt (även om jag personligen själv tycker det ska göras med finess och på skoj, och man är redo att ta det själv). Den här användaren hånar ju dock gärna andras lag men kan inte ta det för en sekund själv, lider av svåra delusions. Samma sak han hånar andra lag för är ett problem i hans egen klubb, men det stör inte honom. Bjälken i det egna ögat osv.

Citat:
Och nu har Michail Antonio uttalat sig till Sky Sports:
Han tycker att det är viktigt att folk ställer sig frågan om det som Zouma gjort är värre än när Suarez uttryckte sig rasistiskt gentemot Evra.

Nu tycker jag att Suarez kom alldeles för lindrigt undan, men att ens komma på tanken att göra den jämförelsen gör att Antonio också är ett jävla vider.

Så innihelvete jävla korkad relativisering. Håll käften, Michail Antonio. Du visar att du är en idiot med begränsad hjärnkapacitet när du öppnar käften.
Citera
2022-02-10, 15:52
Medlem
Vad är det för ett dumt jävla uttalande av Michail Antonio? Ja, ord och diskriminering kan göra stor skada men det är skillnad mellan det och att fysiskt ge sig på någon - inte minst ett försvarslöst djur! Man kan tolka Antonio lite som man vill men det är riktigt klumpigt uttryckt och ger intrycket av att han vill blanda bort korten. Han antyder ju indirekt att Zouma är något slags offer i det här.

Sanna mina ord, vi har inte sett det sista i den här soppan. Om fler sponsorer drar sig ur så har nog Zouma gjort sitt i West Ham.
Citera
2022-02-10, 16:35
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Och nu har Michail Antonio uttalat sig till Sky Sports:
Han tycker att det är viktigt att folk ställer sig frågan om det som Zouma gjort är värre än när Suarez uttryckte sig rasistiskt gentemot Evra.

Nu tycker jag att Suarez kom alldeles för lindrigt undan, men att ens komma på tanken att göra den jämförelsen gör att Antonio också är ett jävla vider.

Vilken jävla idiot.

Hela West Ham kan ju dra åt helvete, sjukt vidrigt lag.
Citera
2022-02-10, 16:50
Medlem
NEWCASTLETILLIDIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Spelar ingen roll öht. Det är den inhemska ligan som räknas i slutändan, och det finns flera sämre jippolag som har vunnit Eurocupen genom historien - däribland Liverpool 2005. Liverpool är den klubben som hela England bara skrattade åt och såg ner på i 25 år. Arsenal FC har aldrig varit i samma soptunna

Ja, jag vill mer än gärna ingå bettet med dig. Jag är övertygad om att corona-titeln 19/20 är den enda ligatiteln som Liverpool kommer att vinna under Klopp. Arsenal kommer att vinna titeln senast i säsongen 24/25. Mark my words
vi kommer ta titeln både före er och scouse bönderna... mark my words... always black and white!
Senast redigerad av NEWCASTLETILLIDIE 2022-02-10 kl. 16:53.
Citera
2022-02-10, 17:44
Medlem
Vanstertrollets avatar
Var väl bara en tidsfråga antar jag. Nu får vi dras med en till pain in the ass.
Citera
2022-02-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Sanna mina ord, vi har inte sett det sista i den här soppan. Om fler sponsorer drar sig ur så har nog Zouma gjort sitt i West Ham.
Där är fler som lämnat West Ham nu, nu vet jag inte hur stora de är men Experience Kissimmee har pausat/avslutat avtalet med klubben efter det att WH lät Zouma starta och med en klar poängtering på den punkten. Står lite olika beroende på om det är Sky Sports eller Twitter man läser från.

Kopierat från Twitter:
It was disheartening to learn that the player Kurt Zouma was part of the starting line in West Ham United’s game tonight. As we wait for further information from WHU, we will be evaluating our relationship and sponsorship with the club.

Kopierat från texten på Sky som säger att det är pressmeddelandet:
Experience Kissimmee, one of the club's sponsors, has also ended its sponsorship.

Before announcing the end of its association with West Ham, the company said in a tweet: "It was disheartening to learn that the player Kurt Zouma was part of the starting line in West Ham United's game tonight.

https://www.skysports.com/football/news/11685/12537372/kurt-zouma-rspca-takes-away-west-ham-defenders-cats-after-video

Vitality eller vad de hette har pausat det (men det framkom tror jag redan igår).
Citera
2022-02-10, 18:14
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Var väl bara en tidsfråga antar jag. Nu får vi dras med en till pain in the ass.

Lite väl många muppar det senaste tyvärr

Wolves-Arsenal ikväll, Arsenal borde vara supertaggade med tanke på Spurs/United i veckan men jag hade inte blivit förvånad om Wolves vinner eller tar poäng. Känns som kampen om 4e platsen oftast spårar ur och ingen vill ha platsen i slutändan då alla lagen börjar kasta bort poäng höger o vänster.
Citera
2022-02-10, 18:35
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Lite väl många muppar det senaste tyvärr

Wolves-Arsenal ikväll, Arsenal borde vara supertaggade med tanke på Spurs/United i veckan men jag hade inte blivit förvånad om Wolves vinner eller tar poäng. Känns som kampen om 4e platsen oftast spårar ur och ingen vill ha platsen i slutändan då alla lagen börjar kasta bort poäng höger o vänster.

Mjo och att det skulle dyka upp ett Newcastle-troll med tanke på deras nyfunna rikedom var som sagt bara en tidsfråga. Förhoppningsvis ryker dom så att det lägger sig lika fort igen.

Tyvärr är det lite av Arsenals paradgren att sumpa gyllene lägen att sätta sig i en bra position. Man ska helst komma på slutet och slinka in med minsta möjliga marginal. Det är som upplagt för ett magplask ikväll. West Ham har en bra sits om dom inte låter stormen runt klubben påverka moralen.
Citera
2022-02-10, 21:44
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Var hittar du info om avstängning från att spela? Ser inget om det.

Exakt så.
Jag hoppas du har fel. Jag hoppas varenda motståndarklack gör kattljud varje gång Zouma får bollen resten av hans tid i England. Jag hoppas motståndarlag passar på att markera mot animal cruelty när West Ham står för motståndet.

Mest av allt hade jag hoppats att Zouma själv äger sitt beteende. Att han inser hur inhumant han agerade, att han tar professionell hjälp, att han blir genuint övertygad om hur djurplågeri är fel och att han lägger en del av sitt liv på att agera mot det. Uppriktig botgöring och ånger.

Men det mer troliga är att den enda ånger Zouma har i detta fall är att historien blev publik.
Nej, West Hams agerande är horribelt i detta. De borde stängt av honom från spel tills vidare och övervägt sina options. Att han startar mot Watford säger allt vi behöver veta: "nej, vi stödjer inte djurplågeri, men det spelar ingen roll när vi vill vinna för det handlar om pengar."

.
Daily mail skrev det tidigare men dom verkar ha ändrat sig och skriver nu att Moyes är pressad att bänka honom i helgen. Så verkar inte finnas något beslut än utan man får väl vänta och se. Dagemham & Red har iallafall visat vägen och stängt av brodern Yoan.

Citat:
"Dagenham & Redbridge FC would again like to reiterate that it condemns any form of cruelty towards animals and fully understands the reaction of many of its supporters," a club statement said.

"The club has therefore decided that until the RSPCA has completed its investigations, Yoan will not play for Dagenham & Redbridge in any competitive match.
Svårare än så var det inte Moyes och West Ham. Sen kan man såklart vara cynisk och fråga sig om man gjort samma sak om mer pengar varit inblandat, och om Yoan varit viktigare för laget.
Citera
2022-02-10, 21:46
Medlem
NEWCASTLETILLIDIEs avatar
Avundsjukan är hög här inne på forumet märker jag.....förstår om ni kokar men snart drar Newcastle-eran igång på riktigt!!
Citera
2022-02-10, 22:32
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEWCASTLETILLIDIE
Avundsjukan är hög här inne på forumet märker jag.....förstår om ni kokar men snart drar Newcastle-eran igång på riktigt!!

Den enda eran för newcastle som dragit igång nu är din. Troligtvis hejade du på psg förra året.
Citera
2022-02-10, 22:44
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEWCASTLETILLIDIE

Vad har folket att vara avundsjuka på? Senaste ligatiteln som var typ 100 år sedan? Eller kanske att klubben en gång hade Alan Shearer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in