Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-03-04, 20:15
Medlem
Under sent 90-tal eller tidigt 00-tal gick det en svensk serie på antingen SVT eller TV4. Om jag minns rätt så var det två lag som tävlade mot varandra i olika övningar (ej fångarna på fortet). Av någon anledning har jag ett starkt minne av att en sorts mjölkkanna var inblandad på något sätt. Jävligt flummig och vag förklaring, men någon som vet vilken serie jag pratar om?
Citera
2022-03-04, 20:25
Medlem
fearreapers avatar
Kannan ?

Citat:
Ursprungligen postat av .DEMOLITION.
Under sent 90-tal eller tidigt 00-tal gick det en svensk serie på antingen SVT eller TV4. Om jag minns rätt så var det två lag som tävlade mot varandra i olika övningar (ej fångarna på fortet). Av någon anledning har jag ett starkt minne av att en sorts mjölkkanna var inblandad på något sätt. Jävligt flummig och vag förklaring, men någon som vet vilken serie jag pratar om?
Citera
2022-03-05, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Kannan ?

TACK!
Citera
2022-03-05, 09:06
Medlem
fearreapers avatar
Vassego 😊. Minns det programmet väl, hade till & med spelet
Citat:
Ursprungligen postat av .DEMOLITION.
TACK!
Citera
2022-03-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkpunk
Söker ett Svenskt barnprogram som jag minns sändes på senare delen av 90-talet.

Jag tror programmet hette något i stil med "Ny.." där man fick följa en tjej, tror hon hade rött hår, grön tröja och blåa hängselbyxor, i hennes värld som bestod av ett hus + en trädgård (är inte helt säker på vart det utspelade sig, men i någon typ av imaginär värld där det enda som "fanns" var hennes hus + "trädgård".)

Programmet visade små videosnuttar, i stil med "Björnes Magasin" och i en av dessa videosnuttar fick man följa två danska barn vid namn Anna samt Peter. Introt till denna 5-minuters serie bestod av att barnen sprang runt i ett förortskvarter/förortshus (minns inte riktigt) samtidigt som en bastant dansk stämma upprepade "Anna.... Peeedeeeer" på ett otroligt monotont och obehagligt sätt.

Det är det enda jag minns, är väldigt tacksam för svar!

Letar också efter detta danska barnprogram!
Minns att de korta avsnitten alltid avslutades med att de petade varandra på näsan och fnissade.
Citera
2022-03-18, 13:47
Bannlyst
Jag vill börja titta på en serie likt The Mentalist (https://www.imdb.com/title/tt1196946/).

Behöver absolut inte vara lik att huvudpersonen är mentalist/liknande, men en serie (gärna kriminalare) där slutmålet för huvudpersonen är att hämnas på någon, likt i The Mentalist.
Citera
2022-03-18, 13:49
Bannlyst
Tror jag skrev i fel tråd, förlåt.
Citera
2022-03-18, 13:56
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBjorling
Letar också efter detta danska barnprogram!
Minns att de korta avsnitten alltid avslutades med att de petade varandra på näsan och fnissade.

Någon av dessa?

https://woman.dk/livsstil/virkelig-fede-tv-programmer-vi-savner-fra-boernetimen
Citera
2022-03-21, 15:49
Medlem
Jag söker efter en serie som gick på SVT slutet av 80-talet.
Det var en detektivserie, vet att dom körde en Mercury -49 och en av killarna (tror dom var två) hade alltid vit T-shirt och så 50-tal ut. Men jag är osäker på om serien utspelade sig på 50-talet.

Den var inte inspelad på 50-talet.. det minns jag iaf. Tror den gjordes på 80-talet.
Citera
2022-03-24, 13:55
Medlem
Private Eye, heter den. 1988-1989
Citera
2022-03-24, 21:29
Medlem
Söker en tysk serie som utspelar sig i en konstig framtid där olika grupperingar kämpar mot varandra.
Såg den för något år sen och väntar in en ny säsong.
Har glömt vad den heter och tänkte kolla om den nya säsongen är ute.

Började med att det var en grupperingar om bodde i skogen och blev överfallna där alla blev slaktade utan ett gäng unga människor. Någon blev förd till denna huvudstad och blev älskare till någon grym adel kvinna.

Dessa kämpar mot ett annan gruppering där ytterligare en av dessa barn finns en ung tjej.
Sen har jag för mig att det finns ytterligare en kille som är på vift nånstans som blir jagad pga av någon box som ev är ett vapen.

Plus jag söker en svensk/dansk serie också en konstig framtid där dom flydde från danmark till Sverige. Kan levt i någon bunker va nog 2-3 år sen jag såg denna.
Citera
2022-03-25, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Söker en tysk serie som utspelar sig i en konstig framtid där olika grupperingar kämpar mot varandra.
Såg den för något år sen och väntar in en ny säsong.
Har glömt vad den heter och tänkte kolla om den nya säsongen är ute.

Började med att det var en grupperingar om bodde i skogen och blev överfallna där alla blev slaktade utan ett gäng unga människor. Någon blev förd till denna huvudstad och blev älskare till någon grym adel kvinna.

Dessa kämpar mot ett annan gruppering där ytterligare en av dessa barn finns en ung tjej.
Sen har jag för mig att det finns ytterligare en kille som är på vift nånstans som blir jagad pga av någon box som ev är ett vapen.

Plus jag söker en svensk/dansk serie också en konstig framtid där dom flydde från danmark till Sverige. Kan levt i någon bunker va nog 2-3 år sen jag såg denna.

Den svensk/danska är the Rain
Den tyska är Tribes of Europa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in