Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-31, 13:48
Medlem
Okej. Jag hoppas FB verkligen kan hjälpa mig med den här, för jag blir galen.

Jag söker ett tecknat barnprogram från 1983-86 ungefär. Det handlar om ett zoo, där djuren går runt i kläder och hittar på en massa.

Introt är något i stil med: En tjej apa, i blå kjol/klänning, med en rosett på huvudet, som spelar en banjo. Nu kommer det kluriga, för en bild i huvudet säger att hon står och spelar den och en annan säger att hon sitter på en tunna och spelare den. Tror den när hon sitter på tunnan är det man fick i i eftertexten, men är inte säker. Men hon spelar banjo, en panda i röda byxor spelar på en..tamburin.
Det är också en stor mus/råtta/annan gnagare som också... hoppar/dansar på scenen. Det är också en jaguar som spelar något. De sjöng något i stil med " Om baba om baba omba om ba ba..."

Jag minns också några avsnitt. I ett av dem ska djurskötaren "herr Beverka" ersättas av en annan man, som gör en massa dumma saker, som att ta sköldpaddornas skal ifrån dem, så de ska synas bättre, djuren blir sura och vill ha Herr Beverka tillbaka. De ropar efter honom.

I ett annat avsnitt är det en pojke som kommer till zoot och röjer runt, skriker och jävlas, så djuren tar in honom, klär ut honom till en apa och tvingar honom leva så ett tag. Sen tar hans mamma hem honom, men kan inte får ner dragkedjan så han måste gå klädd så. Det hela slutar med att han blir ledsen, hans tårar får dragkedjan att funka och alla är glada.

Sen är det ett avsnitt när en mullvad får se världen för han får låna pandans "ögon", men han bryr sig inte om färgerna han får se, han vill se allt svart för det påminner honom om hans mamma.

Och det sista avsnittet jag minns är när Jaguaren käkar upp en massa djur. De försöker stoppa honom, han ber om ursäkt. Sen käkar han upp "Fru Säl" och nästa kväll "Herr Säl"..
De löser det hela med att han får löständer. Snälla vet någon vad jag pratar om?
Citera
2011-05-31, 21:36
Bannlyst
Jag söker en serie som gick för några månader sen, dock inte på svensk TV.

Det handlade om ett gäng människor som vakna upp i en tom stad, som någon underrättelsetjänst hade skapat. Dom blev övervakade med kameror och dom käkade på en restaurang som drevs av kineser. Mitt ute i ingenstans låg staden. Intressant serie, såg säsong ett och undrar om någon säsong två kommer komma.
Citera
2011-06-01, 00:13
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordAllMighty
Jag söker en serie som gick för några månader sen, dock inte på svensk TV.

Det handlade om ett gäng människor som vakna upp i en tom stad, som någon underrättelsetjänst hade skapat. Dom blev övervakade med kameror och dom käkade på en restaurang som drevs av kineser. Mitt ute i ingenstans låg staden. Intressant serie, såg säsong ett och undrar om någon säsong två kommer komma.

Serien heter Persons unknown. Hittar inget om en andra säsong.
Citera
2011-06-01, 01:08
Medlem
Drunkpunks avatar
Söker ett Svenskt barnprogram som jag minns sändes på senare delen av 90-talet.

Jag tror programmet hette något i stil med "Ny.." där man fick följa en tjej, tror hon hade rött hår, grön tröja och blåa hängselbyxor, i hennes värld som bestod av ett hus + en trädgård (är inte helt säker på vart det utspelade sig, men i någon typ av imaginär värld där det enda som "fanns" var hennes hus + "trädgård".)

Programmet visade små videosnuttar, i stil med "Björnes Magasin" och i en av dessa videosnuttar fick man följa två danska barn vid namn Anna samt Peter. Introt till denna 5-minuters serie bestod av att barnen sprang runt i ett förortskvarter/förortshus (minns inte riktigt) samtidigt som en bastant dansk stämma upprepade "Anna.... Peeedeeeer" på ett otroligt monotont och obehagligt sätt.

Det är det enda jag minns, är väldigt tacksam för svar!
Citera
2011-06-01, 22:40
Medlem
Peterjajas avatar
Tjabba! Jag söker en amerikansk kort serie från nångång i början utav 2000-talet. Det handlar om en man som hittar en silvrig väska där det finns information om människor som kommer att dö i framtiden. Och han försöker förhindra dessa dödsfall. Ett fall handlade bland annat om ett träd som kommer välta över ett hus(Tror jag) och nån i huset är menningen att dö då.
NÅN som vet vad serien heter?? har sökt nu i flera månader men hittar inte. :/

Tack på förhand! / Peterjaja
Citera
2011-06-02, 07:05
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterjaja
Tjabba! Jag söker en amerikansk kort serie från nångång i början utav 2000-talet. Det handlar om en man som hittar en silvrig väska där det finns information om människor som kommer att dö i framtiden. Och han försöker förhindra dessa dödsfall. Ett fall handlade bland annat om ett träd som kommer välta över ett hus(Tror jag) och nån i huset är menningen att dö då.
NÅN som vet vad serien heter?? har sökt nu i flera månader men hittar inte. :/

Tack på förhand! / Peterjaja
5ive Days to Midnight

http://www.imdb.com/title/tt0386907/
Citera
2011-06-02, 07:13
Medlem
I Schulman Show så svarar Mona Sahlin på frågan om vilkea tv-serier hon gillar. Hon svarar då att "Jag älskar den där Games of front, den där stora serien, det är väl om vikingarna egentligen?" Då svarar en annan "A det är en fantasy värld, den finns inte på riktigt, bygger på en fantasyroman"
Jag har googlat och sökt på IMDB men kan inte hitta den, någon som vet vad den egentligen heter?
Citera
2011-06-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicbeast
I Schulman Show så svarar Mona Sahlin på frågan om vilkea tv-serier hon gillar. Hon svarar då att "Jag älskar den där Games of front, den där stora serien, det är väl om vikingarna egentligen?" Då svarar en annan "A det är en fantasy värld, den finns inte på riktigt, bygger på en fantasyroman"
Jag har googlat och sökt på IMDB men kan inte hitta den, någon som vet vad den egentligen heter?

Game of Thrones
Citera
2011-06-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBluetooth
Game of Thrones
Tack så jätte mycket Den verkar intressant.
Citera
2011-06-02, 12:22
Medlem
Det var en serie som hette "Hanky Panky" som gick på Kanal 5 runt 03.00 på vardagsnätter, runt 2002-2003 kanske. Handlade om allt möjligt, mycket tuttar och Ron Jeremy-inslag. Har sökt febrilt, utan resultat. Det enda som kommer upp är underkläder och något barnprogram. Någon som känner igen detta?
Citera
2011-06-02, 17:51
Medlem
Är det någon som kommer ihåg en amerikansk tv-serie som gick på kanal 5 för ett par år sedan?? Den handlade om tre undercover poliser. Två killar, en svart och en vit, och en ganska snygg tjej med jätte stora silikon bröst. Dom var en egen grupp med en egen station med en massa läckra bilar, motorcyklar, vattenskottrar mm..
Citera
2011-06-02, 18:04
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casper1
Är det någon som kommer ihåg en amerikansk tv-serie som gick på kanal 5 för ett par år sedan?? Den handlade om tre undercover poliser. Två killar, en svart och en vit, och en ganska snygg tjej med jätte stora silikon bröst. Dom var en egen grupp med en egen station med en massa läckra bilar, motorcyklar, vattenskottrar mm..

Kan det vara Fastlane?

Vet inte om du räknar att Tiffani Thiessen har jättebröst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in