Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-04, 19:48
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Jo, sport kan han också en hel del. Det har han själv sagt och han har bevisat det några gånger då stjärnorna fått svara.

Där ser man, jag tycker att han viftar bara med armarna och tittar och nedåt och till höger och vänster och ler bara, men musik så kan han
Citera
2022-03-04, 19:53
Medlem
Råder väldigt delade meningar om apotekaren här ser jag. Visst hon var inte så pratglad och det var inte den roligaste deltagaren. Dock väldigt duktig , vågade chansa och drog inte ut på det mer än nödvändigt. Väl värda dom 350000 laxen hon vann även om det var synd att hon fegade ur
Citera
2022-03-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskra
Blev riktigt impad på apotekartjejen. Första 10 frågorna i samma program utan en enda livlina? Aldrig sett något liknande sedan Postkodlotteriet tog över jippot. De flesta kommer inte förbi 20k frågan innan de får höra buzzern och då är väl minst en livlina förbrukad redan. Har alltid stört mig på hur mycket de drar ut på programmet, och att deltagarna självklart fått direktiv från programledningen innan de börjar spela att vela lite extra på varje fråga även om de kan svaret. På Bengt Magnussons tid hann deltagarna minsann med hela spelserien i ett enda program om de klarade sig så långt. Men dagens deltagare var no bullshit, vilket var stort uppskattat från min sida.

Såg du inte Ulf Jensen?
Citera
2022-03-04, 20:02
Medlem
Helt sjukt att den som blir uppringd får googla.
Citera
2022-03-04, 20:09
Medlem
WTF865s avatar
Vilket charmtroll apotekarbruden var.
Citera
2022-03-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mallgan8
Såg du inte Ulf Jensen?

Jensen använde livlina tidigt. 20 000, om jag inte minns fel.
Citera
2022-03-04, 20:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Norrländskan var ju en typisk norrlänning. Stenmarktypen.
Citera
2022-03-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
Jensen använde livlina tidigt. 20 000, om jag inte minns fel.
Den frågan var en fråga om internetförkortningar har jag för mig och han var inte aktiv på sociala medier så inte så konstigt att han inte kunde det. Ulf Jensen är enormt allmänbildad. Han har både blivit 5-faldig stormästare i Jeopardy och dessutom vunnit internationella Jeopardy. Att han skulle gå riktigt långt förvånade mig inte
Citera
2022-03-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Den frågan var en fråga om internetförkortningar har jag för mig och han var inte aktiv på sociala medier så inte så konstigt att han inte kunde det. Ulf Jensen är enormt allmänbildad. Han har både blivit 5-faldig stormästare i Jeopardy och dessutom vunnit internationella Jeopardy. Att han skulle gå riktigt långt förvånade mig inte

Det håller jag med om, men han hade fortfarande inte en mer imponerande start än vad Åsa just hade, vilket var påståendet jag svarade på. Hade hon vågat ta fyra livlinor och använt dem bättre hade hon nog gått hela vägen. Hon fick som sagt hyfsat enkla frågor i början, men det fick Ulf och de flesta andra också. Man ska ändå kunna det och dessutom våga tro på att man kan det när man väl sitter där. Det är nog svårare än vad de flesta av oss tror (Åsa kunde ju vinfrågan också, egentligen).
Citera
2022-03-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
Det håller jag med om, men han hade fortfarande inte en mer imponerande start än vad Åsa just hade, vilket var påståendet jag svarade på. Hade hon vågat ta fyra livlinor och använt dem bättre hade hon nog gått hela vägen. Hon fick som sagt hyfsat enkla frågor i början, men det fick Ulf och de flesta andra också. Man ska ändå kunna det och dessutom våga tro på att man kan det när man väl sitter där. Det är nog svårare än vad de flesta av oss tror (Åsa kunde ju vinfrågan också, egentligen).
Detta gissel om hur många livlinor deltagarna bör ta för att gå långt. Jag har sett Åsa förut i tidigare frågesportprogram i bland annat Vem Vet Mest. Exakt hur långt hon gick kommer jag inte ihåg men jag vill bestämt minnas att hon gick till veckofinal i alla fall så jag har sett tidigare att hon är enormt allmänbildad. Visst kunde hon tagit 4 livlinor men faktum är att det inte gått så värst bra för majoriteten av dom som på senare tid valt 4 livlinor. Undantaget Jörgen från Juoksengi som fick se miljonfrågan. Jag har kollat igenom dom senaste säsongerna på Play för en tid sedan . Dom flesta av dom som valt 4 livlinor har antingen stannat på 75000 eller trillat ner till 10000. Så jag tror inte ett dugg på att valet av livlinor har med att göra hur långt deltagarna går. Allt handlar helt enkelt om att ha tur med frågorna våga chansa lite och ha is i magen. Jag tycker hon spelade spelet smart då hon dels gamblade på vissa frågor och dels sparade på livlinorna. Först på 12:e frågan tvingades hon använda sin första livlina. Osis att hon då fick en sportfråga då det var det ämne hon inte ville ha frågor om. Jag blev väldigt imponerad av henne . Enligt mig helt klart en av dom bästa deltagarna hittils i år. Lite tråkig kanske men det är ju inte vad programmet handlar om. Gällande vinfrågan håller jag delvis med . Hon kände igen alternativen hade en känsla och hade svaret på tungan. Men ibland tror man nog inte att det är riktigt så enkelt när man sitter där i stolen så jag kan ändå tycka att hon gjorde rätt som klev av. Som hon själv sa , det hade blivit ett ganska stort fall vid fel svar
Senast redigerad av Azdz 2022-03-04 kl. 21:52.
Citera
2022-03-04, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zimbabwe9
Helt sjukt att den som blir uppringd får googla.

Borde de inte ta bort den möjligheten? Helt sjukt. En vän får sitta i studion istället.

Och de där 3 "experterna" borde tas bort de också. Det är ju ändå inga snillen precis.
Citera
2022-03-04, 22:45
Medlem
Vill man vinna en miljon måste man våga chansa en del. Hennes chansning efter avhoppet var rätt och hade gett henne 500 000 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in