Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Dom har ju redan haft en liknande livlina i ett jubileumsprogram en gång då dom hade en femte livlina där tidigare miljonärer fick vara livlina på en fråga. En väldigt god tanke men någon större nytta gjorde den inte. Nu minns jag inte hur frågan löd men dom kunde inte svaret på frågan och tiden rann ut. Visst är Ulf Jensen otroligt duktig men det har redan bevisats i programmet att inte ens dom mest allmänbildade kan allt.
Nej, det har jag inte påstått heller. Klart de har sina luckor de med, men de lär ju kunna betydligt mer än Gradvall, Schultz och veckans neger. Hade någon ens hört talas om Schultz innan hon kom med i Postkodmiljonären?
Citat:
Ursprungligen postat av
Armondplantar
Fixa en ny livlina som låter en hoppa över en fråga, dvs gå vidare utan att vara tvungen att gissa rätt. Att köpa sig fri från en fråga.
Det hade varit alldeles för lätt. Tänk om man hade den livlinan kvar på miljonfrågan, då hade man i princip fått miljonen gratis utan att behöva svara rätt på sista frågan. Däremot hade jag kunnat tänka mig att Byt fråga får vara en standardlivlina och att de tar in något nytt som extra fjärde livlina.