Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-03-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zimbabwe9
Helt sjukt att den som blir uppringd får googla.
Ja, i USA:s dagliga version ersatte man ring en vän med "ring experten", och i Storbritannien placerar de säkerhetsvakter hos hemmen för de möjliga personer som denne kan använda ring en vän till, för att se till att ingen kan slå upp svaret i någon bok eller på internet.
Citera
2022-03-05, 12:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Borde de inte ta bort den möjligheten? Helt sjukt. En vän får sitta i studion istället.

Och de där 3 "experterna" borde tas bort de också. Det är ju ändå inga snillen precis.

Ja, om man tillåter vännen att googla så borde man ju tillåta det även för "stjärnorna" och publiken. Hade varit bättre att låta 3 allmänbildade deltagare få vara stjärnor istället för de C-kändisar som är nu. Kanske några som har varit med i programmet förut och gått långt. Ulf Jensen t.ex.
Citera
2022-03-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja, om man tillåter vännen att googla så borde man ju tillåta det även för "stjärnorna" och publiken. Hade varit bättre att låta 3 allmänbildade deltagare få vara stjärnor istället för de C-kändisar som är nu. Kanske några som har varit med i programmet förut och gått långt. Ulf Jensen t.ex.
Dom har ju redan haft en liknande livlina i ett jubileumsprogram en gång då dom hade en femte livlina där tidigare miljonärer fick vara livlina på en fråga. En väldigt god tanke men någon större nytta gjorde den inte. Nu minns jag inte hur frågan löd men dom kunde inte svaret på frågan och tiden rann ut. Visst är Ulf Jensen otroligt duktig men det har redan bevisats i programmet att inte ens dom mest allmänbildade kan allt.
Citera
2022-03-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Dom har ju redan haft en liknande livlina i ett jubileumsprogram en gång då dom hade en femte livlina där tidigare miljonärer fick vara livlina på en fråga. En väldigt god tanke men någon större nytta gjorde den inte. Nu minns jag inte hur frågan löd men dom kunde inte svaret på frågan och tiden rann ut. Visst är Ulf Jensen otroligt duktig men det har redan bevisats i programmet att inte ens dom mest allmänbildade kan allt.
Fixa en ny livlina som låter en hoppa över en fråga, dvs gå vidare utan att vara tvungen att gissa rätt. Att köpa sig fri från en fråga.
Citera
2022-03-05, 19:35
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Jo, sport kan han också en hel del. Det har han själv sagt och han har bevisat det några gånger då stjärnorna fått svara.

Han läser här, nu sa Gradvall att han är hygglig på sport
Citera
2022-03-05, 19:55
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Han läser här, nu sa Gradvall att han är hygglig på sport

Ja, jag sa ju det haha. Han har sagt det innan också att han gärna tar sig an sportfrågor.
Citera
2022-03-05, 19:57
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Ja, jag sa ju det haha. Han har sagt det innan också att han gärna tar sig an sportfrågor.

Ja, det första han sa när han fick frågan, att alla tror att jag kan bara musik, men jag är hygglig på sport också, bra nu vet vi det också
Citera
2022-03-05, 22:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Nej, det har jag inte påstått heller. Klart de har sina luckor de med, men de lär ju kunna betydligt mer än Gradvall, Schultz och veckans neger. Hade någon ens hört talas om Schultz innan hon kom med i Postkodmiljonären?

Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Fixa en ny livlina som låter en hoppa över en fråga, dvs gå vidare utan att vara tvungen att gissa rätt. Att köpa sig fri från en fråga.

Det hade varit alldeles för lätt. Tänk om man hade den livlinan kvar på miljonfrågan, då hade man i princip fått miljonen gratis utan att behöva svara rätt på sista frågan. Däremot hade jag kunnat tänka mig att Byt fråga får vara en standardlivlina och att de tar in något nytt som extra fjärde livlina.
Citera
2022-03-05, 22:31
Medlem
Citat:
Nej, det har jag inte påstått heller. Klart de har sina luckor de med, men de lär ju kunna betydligt mer än Gradvall, Schultz och veckans neger. Hade någon ens hört talas om Schultz innan hon kom med i Postkodmiljonären?

Det hade varit alldeles för lätt. Tänk om man hade den livlinan kvar på miljonfrågan, då hade man i princip fått miljonen gratis utan att behöva svara rätt på sista frågan. Däremot hade jag kunnat tänka mig att Byt fråga får vara en standardlivlina och att de tar in något nytt som extra fjärde livlina.

Dom flesta som någon gång lyssnat på RixMorronzoo känner till Titti. Vill även minnas att hon gjorde rätt bra ifrån sig när hon själv deltog
Citera
2022-03-05, 22:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Dom flesta som någon gång lyssnat på RixMorronzoo känner till Titti. Vill även minnas att hon gjorde rätt bra ifrån sig när hon själv deltog

Hon är väl programledare i P4? Inte Rix FM. Hon har inte deltagit som privatperson utan det var isf i en kändisspecial och där får de alltid lättare frågor.
Citera
2022-03-05, 23:00
Medlem
Citat:
Hon är väl programledare i P4? Inte Rix FM. Hon har inte deltagit som privatperson utan det var isf i en kändisspecial och där får de alltid lättare frågor.
Nu ja. Borde förstås uttryckt mig tydligare. Hon var tidigare programledare i Rix Morronzoo med Roger Nordin och Gert Fylking.

Har du dock inte hört det programmet är du dock förlåten .
Citera
2022-03-05, 23:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nu ja. Borde förstås uttryckt mig tydligare. Hon var tidigare programledare i Rix Morronzoo med Roger Nordin och Gert Fylking.

Har du dock inte hört det programmet är du dock förlåten .

Vet inte om jag gjort det eller ej. Brukar sällan lägga till minne namnen på programledarna i radio om det inte är någon kanal jag lyssnar på varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in