2022-03-04, 12:56
Medlem
Returpappers avatar
Biverkningslistor är garderingar mot stämning från privatpersoner. Man listar allt säger det var på egen risk det stod i biverkningslistan. Sedan är ju risken att få något alvarligt, väldigt liten.
Citera
2022-03-04, 13:14
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Biverkningslistor är garderingar mot stämning från privatpersoner. Man listar allt säger det var på egen risk det stod i biverkningslistan. Sedan är ju risken att få något alvarligt, väldigt liten.
Nej, det är ett regulatoriskt krav att lista möjliga biverkningar på bipacksedeln. Det är således EMA och FDA som kräver det för att läkemedlet skall få marknadsföras.

Så, antivaxxaren hade fel och gjorde bort sig. Ännu en gång.
Citera
2022-03-04, 13:45
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Passar på att upplysa om min trådstart om brottsutredningen mot brittiska regeringen när det kommer till c o v i d tester och vaccineringar Samtliga vaccinationscentra över hela UK stängs?

Där finns mycket information om bl a visselblåsande läkare och advokater som gått ihop och anmäler UK:s regering med målet att dra den inför rätta pga hanteringen av just pandemin med tillhörande inskränkningar och åtgärder som läggs på brittiska befolkningen
Det pågår ingen brottsutredning mot brittiska regeringen i samband med covidhantering, testning eller vaccinationsprogram. Samtliga "vaccinationscentra" har inte stängts. Om du följer min länk så är det bara att ange postkod så får du uppgifter om närmaste "vaccinationscentra", öppettider och bokningsinformation samt uppgifter om vilka doser och fabrikat som finns tillgängliga på respektive site.

https://www.nhs.uk/service-search/find-a-walk-in-coronavirus-covid-19-vaccination-site
Citera
2022-03-04, 14:56
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Om du följt nyheterna så hade du vetat att vaccinet inte ger något skydd.
Utan att det ger VAIDS.

PfizerGate Scandal: The Worldwide Cover-up of Data to disguise the fact Covid-19 Vaccines cause VAIDS
https://dailyexpose.uk/2022/02/17/pfizergate-world-wide-coverup-covid-vaccines-cause-vaids/

Du skall vara riktigt jävla glad om du inte tagit det.

Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Jävla foliehatt. Dailyexpose är en bluffsida. Verkligen ingen vettig källa. 😂

Är forskare på svenska universitet foliehattar ochså? Publicerat i tidskriften "Virus".
(FB) Vaccinet är "AIDS" på spruta
Citera
2022-03-04, 15:12
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det är ett regulatoriskt krav att lista möjliga biverkningar på bipacksedeln. Det är således EMA och FDA som kräver det för att läkemedlet skall få marknadsföras.

Motsätter inte på något sätt det jag säger. Jag kan tillexempel skicka in att man får nässelutslag av corona vaccin för det finns säkert någon som har fått det eller råkat få det samtidigt det går inte att bevisa kopplingen.

Jag har mediciner som bevisar det jag skriver det finns ta mig fann allt med men det är sällsynta fall även om min medicin är sällsynt,. Ä va fan du förstår inte i all fall!
Citera
2022-03-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det pågår ingen brottsutredning mot brittiska regeringen i samband med covidhantering, testning eller vaccinationsprogram. Samtliga "vaccinationscentra" har inte stängts. Om du följer min länk så är det bara att ange postkod så får du uppgifter om närmaste "vaccinationscentra", öppettider och bokningsinformation samt uppgifter om vilka doser och fabrikat som finns tillgängliga på respektive site.

https://www.nhs.uk/service-search/find-a-walk-in-coronavirus-covid-19-vaccination-site

Även om nedanstående länk må vara gällande öppna vaccinationsmöjligheter i UK är brottsanmälan inlämnad och kontinuerligt bekräftad via videoupptagningar från polisstationen Hammersmith, 1100 sidor vittnesdokumentation har inlämnats av Mark Sexton, Lois Bayliss, Philip Hyland, och Sam White, som underlag till brottsutredningen crime code 6029679/21.
Citera
2022-03-04, 16:22
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Kul att intresset för tråden är helt dött. I över 2 års tid har vi matats med hur bra och ofarligt detta vaccin är, de som har skrikit om vaccinets förträfflighet hsr själva inte vetat vad det innehåller utan bara godhetssignalerat och hetsat. Miljontals svenskar har tagit vaccinet och lagt upp bevisen på sina sociala medier.

Nu när företaget som ligger bakom besprutningen tvingas visa vilka sideffekter vaccinet har så är det knäpptyst, både i media och även här. Det enda som är viktigt är att ha en blågul flagga på sin profilbild och visa avsky mot Putin.

De har verkligen lyckats snurra till det i folks hjärnor. Hatten av för dessa arkitekter och tummen ner för alla får 🐑.
Citera
2022-03-04, 17:01
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Även om nedanstående länk må vara gällande öppna vaccinationsmöjligheter i UK är brottsanmälan inlämnad och kontinuerligt bekräftad via videoupptagningar från polisstationen Hammersmith, 1100 sidor vittnesdokumentation har inlämnats av Mark Sexton, Lois Bayliss, Philip Hyland, och Sam White, som underlag till brottsutredningen crime code 6029679/21.
Ingen brottsutredning pågår eller är någonsin öppnad. Du har tyvärr blivit föremål för det vi kallar Fake News. Referensnummer (CRN) tilldelas alltid när någon gör en polisanmälan. Vid det här tillfället hävdade man att vaccinet var farligt. Ingen polisutredning har öppnats eller pågår.

Citat:
Anti-vax campaigners are using a "crime number" issued to them by the police to claim vaccination centres are breaking the law.

They were given the number after making a formal allegation to the Metropolitan Police that vaccines are dangerous.

Police say it "merely acknowledges" an allegation has been received but there is currently no criminal investigation.

On Thursday, campaigners tried to close a centre in Stockport, falsely claiming police were investigating a crime.

Greater Manchester Police say officers were called by a group saying a crime was being committed at the health centre and it wanted the police to "seize the evidence".

In a video shot by the protesters, one man falsely claims there is a "live criminal case", which will be "fought through the courts".

Officers tell them that they will be arrested for aggravated trespass and the group then leaves the centre.

The campaigners' claims about a police investigation stem from an allegation made to the Metropolitan Police on 20 December last year, accompanied by a large number of documents. They claim these contained evidence, gathered by a doctor and a former police officer, of the health risks of Covid vaccines.

In a statement, the Metropolitan Police said: "A crime reference number was created and provided to the complainants.

"This is not an indication that an investigation is under way or that a crime has been committed.

"It merely acknowledges that an allegation has been received and recorded.

"While the assessment continues, to date there is nothing to indicate that a crime has been committed and no criminal investigation has been launched."

However, the concern is that there is a co-ordinated campaign to produce more "evidence" against vaccines which could take police forces months to deal with.

Däremot pågår brottsutredning för att identifiera de personer som är ansvariga för att producera den falska information som tryckts upp.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-60083474

Citat:
The Metropolitan Police has not launched a criminal investigation into Britain’s COVID-19 vaccine rollout, nor are officers shutting down vaccination centres as a result.

Claims about such police activity have spread rapidly online and appear to be based on a branch in west London issuing a crime reference number (CRN) after a report was submitted of an alleged vaccine-related crime.

https://www.reuters.com/article/factcheck-coronavirus-britain-idUSL1N2U00Q8
Citera
2022-03-04, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Det handlar inte bara om företagshemligheter, det lär finnas en rejäl drös med personuppgifter från testerna samt alla inrapporterade potentiella biverkningar mm som måste plockas bort så enskilda personer inte kan identifieras. Lär vara ett rätt gediget arbete att gå igenom alla dessa dokument. Allt detta behövs inte göras när vaccinet ska godkännas då de som har tillgång till dokumenten då även har tillåtelse att se sådana saker. Det är först när det ska spridas till allmänheten som man behöver plocka bort känslig information.

Som sagt så gäller det även personuppgifter, inte enbart företagshemligheter.

Och säkert andra ting som vi inte förstår oss på.

Och för den som tycker detta är konstigt så prova att jobba en månad inom offentlig verksamhet, samt inse att effektiv administration kostar skattepengar som ingen vill betala egentligen.
Citera
2022-03-04, 17:56
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Man undrar vad det är för fel på er antivaxxare egentligen. Ni inte klarar uppenbarligen inte av att hålla er till ämnet, utan måste ständigt "ställa frågor" som är fullständigt irrelevanta för diskussionen.

Nej, jag kan inte dra mig till minnes att det poppat upp läkare lite varstans och påstår att de hittat ämnen i läkemedel som inte finns där - varav vissa uppges vara levande och "ha ett medveteande". Folk står på kö för att få bevisa sin totala ointelligens och urblåsthet, alldeles oavsett de är läkare eller ej. Nej, det har jag som sagt aldrig sett tidigare.

-

Nej, det är inte därför listan är där, och den listar definitivt inte några biverkningar som rapporterats. Det närmast pinsamt komiska är att det är exakt anledningen till att tråden skapats - det ointelligenta antivaxxarpatrasket har fått informationen från desinformationssidor på interweben där man till och med redigerat videos i vilka går igenom denna lista och ojar sig över hur lurade folk är som fått detta hemska vaccin och hur vidriga Pfizer är som ljugit om det. Man undrar som sagt om detta beror på att dessa antivaxxare är dummare än ett skohorn eller om de gör detta med flit. Och ni går på skiten. Det är så man får magsår hur j-a dumma ni är.

Nej, det försökte man inte. Du gör bort dig där med, men det kommer du inte fatta. Heller.
Prova och läs vad jag skriver innan du vräker ur dig din allt som oftast sedvanliga vitriol respons.

Tänka sig att inte du heller tidigare sett så många läkare/forskare som försöker berätta för oss att något är fel, skulle vara intressant och få höra om du idag fortfarande rekommenderar de nu tillgängliga vaccinen, men jag får väl nöja mig med ett svar av två möjliga.

Berätta nu var skillnaden är när jag skriver möjliga biverkningar mot vad du själv skriver senare i tråden, som du tycker att du behöver använda invektiv till.
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av arne99
....Det finns en lista på 9 sidor det går inte att förneka, listan över biverkningar är väl rimligtvis där för att de är teoretiskt möjliga att få pga. vaccinationen och inte bara en valfri delmängd av orelaterade sjukdomar som går att drabbas av i världen?.....

När det gäller försöket till att undanhålla dokument och pytsa ut dem under 75år så tyckte uppenbarligen domstolen att pfizers motivering inte höll då det nu är annat tempo som gäller.
Citera
2022-03-04, 18:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Prova och läs vad jag skriver innan du vräker ur dig din allt som oftast sedvanliga vitriol respons.

Tänka sig att inte du heller tidigare sett så många läkare/forskare som försöker berätta för oss att något är fel, skulle vara intressant och få höra om du idag fortfarande rekommenderar de nu tillgängliga vaccinen, men jag får väl nöja mig med ett svar av två möjliga.

Berätta nu var skillnaden är när jag skriver möjliga biverkningar mot vad du själv skriver senare i tråden, som du tycker att du behöver använda invektiv till.

När det gäller försöket till att undanhålla dokument och pytsa ut dem under 75år så tyckte uppenbarligen domstolen att pfizers motivering inte höll då det nu är annat tempo som gäller.
Jaha, så var det dags igen. Antivaxxare som hasplar ur sig felaktigheter, ljuger, feltolkar och beter som regelrätt utvecklingsstörda. Oväntat.

Ingen har försökt undanhålla några dokument. I själva verket har Pfizer erbjudit sig att hjälpa till att snabba på processen. Och vad gäller biverkningar skulle man naturligtvis kunna producera en lista över teoretiska biverkningar, men det är inte det som listan innehåller. Men det fattar inte du. Heller.

Du har inte fattat att det är FDA som inte kan släppa dokumenten snabbare? Inte Pfizer. Förstår du? Nej...inte det heller. Oväntat. Håll hårt i jobbet på Samhall!

Citat:
A federal judge in Texas on Thursday ordered the Food and Drug Administration to make public the data it relied on to license Pfizer’s COVID-19 vaccine, imposing a dramatically accelerated schedule that should result in the release of all information within about eight months.

That’s roughly 75 years and four months faster than the FDA said it could take to complete a Freedom of Information Act request by a group of doctors and scientists seeking an estimated 450,000 pages of material about the vaccine.

https://www.reuters.com/legal/government/paramount-importance-judge-orders-fda-hasten-release-pfizer-vaccine-docs-2022-01-07/
Senast redigerad av korrektamund0 2022-03-04 kl. 18:29.
Citera
2022-03-04, 18:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag har mediciner som bevisar det jag skriver det finns ta mig fann allt med men det är sällsynta fall även om min medicin är sällsynt,. Ä va fan du förstår inte i all fall!
Du har mediciner som "bevisar det jag skriver det finns ta mig fann allt med men det är sällsynta fall även om min medicin är sällsynt"...?

Nä, du har helt rätt, jag förstår inte något av det du svamlar om.

Annars mår familjen bra, hoppas jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in