2022-03-02, 19:33
Medlem
ankademikers avatar
Dödlighet totalt sjönk från ca 98000 2020 till ca 92000 2021. https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/doda-i-sverige/ Således tillbaka på nivåer motsvarande nivåer decenniet innan covid men högt i det intervallet.

Skulle dödlighet 2022 och 2023 överstiga 92000, säg bli 92500, bör man kunna spekulera i att ett par tusen dör av något onormalt såsom vaccinskador. Då säg 7000 fler äldre än vanligt dog 2020-2021 borde det nämligen dö några tusen färre än vanligt, säg 88000-90000, varje år under säg åren 2022-2025.

Men skulle dödlighet på >92000 kvarstå skulle med 100 % säkerhet media tala om att covid, omicron den milda, fortsätter att döda och att långtidscovid dödar. Gäsp.

Studien visande 20 gånger oftare myokarditis av mRNA-sprutan hos unga män än hos äldre män dock problematisk och avslöjande kanske dödsorsak i statistiken blir. MSM och PK lär ändå papegoja attlångtidscovid orsakar döda i hjärtåkommor, blodproppar, cancer mm...

Dock: Massdöd, "drivor", lär vi förhoppningsvis inte se, men procent ökad dödlighet vore illa.

Skulle infertilitet hos unga bli några procent borde en liten dipp i födslotal inträffa, men inom ett par år lär ovaxxade växande orten kompenserar det... (Libanon-röra 2040, en annan sak media och pk-majoritet döljer.)
Senast redigerad av ankademiker 2022-03-02 kl. 19:39.
Citera
2022-03-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Dödlighet totalt sjönk från ca 98000 2020 till ca 92000 2021. https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/doda-i-sverige/ Således tillbaka på nivåer motsvarande nivåer decenniet innan covid men högt i det intervallet.

Skulle dödlighet 2022 och 2023 överstiga 92000, säg bli 92500, bör man kunna spekulera i att ett par tusen dör av något onormalt såsom vaccinskador. Då säg 7000 fler äldre än vanligt dog 2020-2021 borde det nämligen dö några tusen färre än vanligt, säg 88000-90000, varje år under åren 2022-2024.

Men skulle dödlighet på >92000 kvarstå skulle med 100 % säkerhet media tala om att covid, omicron den milda, fortsätter att döda och att långtidscovid dödar. Gäsp.

Studien visande 20 gånger oftare myokarditis av mRNA-sprutan hos unga män än hos äldre män dock problematisk och avslöjande kanske dödsorsak i statistiken blir. MSM och PK lär ändå papegoja attlångtidscovid orsakar döda i hjärtåkommor, blodproppar, cancer mm...

Dock: Massdöd, "drivor", lär vi förhoppningsvis inte se, men procent ökad dödlighet vore illa.

Skulle infertilitet hos unga bli några procent borde en liten dipp i födslotal inträffa, men inom ett par år lär ovaxxade växande orten kompenserar det... (Libanon-röra 2040, en annan sak media och pk-majoritet döljer.)

Infertiliteten hos män lär ju inte bli bättre av att ha jobbat hemma, rört på sig mindre, blivit tröttare och latat sig med matlagningen. Även träffat färre kvinnor/kompisar lär påverka den.
Pandemin som fenomen kommer ju även den att orsaka för tidig död så överdödlighet lär inträffa med eller utan vaccinskador.
Citera
2022-03-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Dagens garv!

Det är smått fascinerande hur vaccinskeptiker måste vinkla och förvränga saker för att passa in i antivaccin-narrativet...

Om man läser slutsatsen:
Review of the available data for this cumulative PM experience, confirms a favorable
benefit: risk balance for BNT162b2
...och funder lite på vad detta innebär så kan man ju undra hur man kunnat komma fram till detta om det nu vore så att alla dessa saker som är upptagna som "adverse events of special interest" hade bekräftats som biverkningar? Och om man nu väljer att frisera sanningen för att komma fram till att det är säkert, varför tar man ens med dessa "adverse events of special interest" i dokumentet?
Ja var fan är detta för vaccinskeptiker Pfizer har ju sagt att det är värt risken att ta det. Att dom kan tjäna några miljarder på den slutsatsen istället för en annan slutsats kan ju omöjligen påverka. Hur många gånger har Pfizer suttit i klämm med rättvisan pga korruption m.m det är ju ett antal gånger eller hur. Desto fler gånger, desto trovärdigare har jag förstått.
Citera
2022-03-02, 19:46
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Infertiliteten hos män lär ju inte bli bättre av att ha jobbat hemma, rört på sig mindre, blivit tröttare och latat sig med matlagningen. Även träffat färre kvinnor/kompisar lär påverka den.
Pandemin som fenomen kommer ju även den att orsaka för tidig död så överdödlighet lär inträffa med eller utan vaccinskador.

Ren spekulation att hemmaarbete eller mindre dejtande skulle ge ökad dödlighet. Som jag skriver får vi se hur dödsorsaker fördelar sig. Dock säker på att MSM till varje pris kommer att svamla om vad som helst, till exempel det du föreslår.
Citera
2022-03-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag blev besviken på den utbredda vaccinationsviljan denna gång, trots att fiaskot med svininfluensavaccinet borde ha varit någorlunda färskt i minne.

Den här injektionen verkar dock vara minst tio resor värre, så förhoppningsvis blir den kvar i det allmänna medvetandet något längre.

Men jag är inte säker. Efter några år finns kanske återigen ett utbrett, uppdämt sug efter att få spruta i sig okända substanser.

Fast alla som led av narkolepsi hade ju denna gen, sjukdomen låg latent i kroppen även om flera säkert hade sluppit den. Kanske bra att ”naturen” rensar upp lite ändå? Vaccinet orsakade så att dessa personer får svårt att sprida sina gener eftersom vem fan vill skaffa barn med någon med narkolepsi? Genens verkan kan ju tydligen skippa generationer.

Jag tror nog att du är inne på nåt med uppdämt sug, d.v.s. att man lär vara noggrannare med risk-nytta-kalkylen.

Att vaccinera friska barn och ungdomar och unga vuxna för att enbart stoppa smittspridningen hos äldre (70+), handikappade och multisjuka är ju knappast försvarbart. Men rapporterna i början visade ju på att till synes friska 50-65 också kunde dö.
Citera
2022-03-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Jag har inte läst igenom till vilken grad varje är då det är extremt många listade.

Men eftersom Pfizer gjorde allt i sin makt för att dölja det här. Kan vi anta att det är värre än förväntat.

Det har även börjat sippra in rapporter från försäkringsbolagen världen över.

Du får tro vad du vill. Jag kan inte hjälpa dig förstå. Men den 9:e mars kommer något jag kan garantera du förstår. Ingen idé att försöka försvara det här.

Game over.

Inte bara Pfiser etc läkemedelsbolagen som med all rätta borde dras inför domstolar världen över, men också Läkemedelsverket och FHM med Tegnel et al borde få stå till svars i denna vedervärdiga sörja av, vadå, korruption?
Citera
2022-03-02, 20:04
Medlem
Passar på att upplysa om min trådstart om brottsutredningen mot brittiska regeringen när det kommer till c o v i d tester och vaccineringar Samtliga vaccinationscentra över hela UK stängs?

Där finns mycket information om bl a visselblåsande läkare och advokater som gått ihop och anmäler UK:s regering med målet att dra den inför rätta pga hanteringen av just pandemin med tillhörande inskränkningar och åtgärder som läggs på brittiska befolkningen
Citera
2022-03-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ren spekulation att hemmaarbete eller mindre dejtande skulle ge ökad dödlighet. Som jag skriver får vi se hur dödsorsaker fördelar sig. Dock säker på att MSM till varje pris kommer att svamla om vad som helst, till exempel det du föreslår.

Det är väl klart att det är spekulation, vad tror du att vi gör här annars? Spår?

Det är väl den onda cirkeln som uppstår som leder till överdödlighet. Alltså depression, dålig kost, fetma och stillasittande.

Jag menar att om överdödligheten p.g.a. vaccin skulle existera men endast marginellt så blir det som du har förstått svårt att bevisa. Inte för att beviset ersätts med svammel utan för att vi inte har tillräckligt medicinskt kunnande i nuvarande stund.
Citera
2022-03-02, 20:21
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltoBarranco
Verkar vara många med avsaknad av akademisk läsvana här. Många felstavar ord som gläntar på risig skolgång, och nej, det är inte listade biverkningar det där, men en fråga från en okunnig, vad i glödheta händer den 9 mars?
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det tillägg som du refererar till listar inte de rapporterade biverkningarna - än mindre utgör de en förteckning över konstaterade biverkningar. Är du helt dum i huvudet? Fattar du inte hur du gör bort dig? Nej...

Ni som är så smart, upplys oss andra om vad som står i dokumenten!
Senast redigerad av MrMadoff 2022-03-02 kl. 20:24.
Citera
2022-03-02, 20:46
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Det är väl klart att det är spekulation, vad tror du att vi gör här annars? Spår?

Det är väl den onda cirkeln som uppstår som leder till överdödlighet. Alltså depression, dålig kost, fetma och stillasittande.

Jag menar att om överdödligheten p.g.a. vaccin skulle existera men endast marginellt så blir det som du har förstått svårt att bevisa. Inte för att beviset ersätts med svammel utan för att vi inte har tillräckligt medicinskt kunnande i nuvarande stund.

Siffrorna jag nämner är fakta, att ca 8000 fler äldre skröpliga än normalt dött 2020-2021, vilket allrid kompenseras av lägre dödlighet (tusental) efterföljande år när det vi vet dödade dem försvunnit.

Således krävs en förklaring om dödlighet detta och närmsta år fortsatt är relativt hög, i övre intervallet eller mer av bortåt 15 års dödlighet.

För att det du svamlar/spekulerar om ska vara sant, att stillasittande på grund av restriktioner ger ohälsa, krävs dels att stillasittande ökat och dels att sådant förmår att både öka fetma explosionsartat mellan enstaka år och att detta ger som resultat ökad dödlighet första året.

Så visa (1) att stillasittande ökat (media har talat om en motionstrend under pandemin), (2) att fetma, viktökning, skett hos så stora delar av befolkningen att den ökat massivt i genomsnitt samt (3) att sjukdom och död av fetma sker direkt när viktöking inträffar och visa dessa punkter med källor.

En sak på flashback är att man bör visa det man argumenterar för med källor. Ditt spekulerande var kasst, bör inte uppmuntras.
Senast redigerad av ankademiker 2022-03-02 kl. 20:49.
Citera
2022-03-02, 20:57
Medlem
Citat:
Siffrorna jag nämner är fakta, att ca 8000 fler äldre skröpliga än normalt dött 2020-2021, vilket allrid kompenseras av lägre dödlighet (tusental) efterföljande år när det vi vet dödade dem försvunnit.

Således krävs en förklaring om dödlighet detta och närmsta år fortsatt är relativt hög, i övre intervallet eller mer av bortåt 15 års dödlighet.

För att det du svamlar/spekulerar om ska vara sant, att stillasittande på grund av restriktioner ger ohälsa, krävs dels att stillasittande ökat och dels att sådant förmår att både öka fetma explosionsartat mellan enstaka år och att detta ger som resultat ökad dödlichet första året.

Finns massor av problem här och du måste visa (1) att stillasittande ökat (media har talat om en motionstrend under pandemin), (2) att fetma, viktökning, skett hos så stora delar av befolkningen att den ökat massivt i genomsnitt samt (3) att sjukdom och död av fetma sker direkt när viktöking inträffar.

Varsågod att visa detta med källor.

Ditt spekulerande var kasst.

Du tror inte på en förskjutning av dödstalen eftersom att många har hållit sig hemma från influensor, olyckor och sånt som dödar gamlingar?

Ingenstans har jag sagt att du har fel utan mer poängterat att det är svårt att dra parallellen att vaccinet dödat med dödsstatistiken som består av så många faktorer och kontinuerligt ändras från år till år.

Enbart en studie på vaccinet kan bevisa att det var skadligt för vissa grupper. Att du blir skeptisk/överbevisad hjälper ju föga om inte forskningssamfundet håller med.

Jag ser fram emot detta avslöjande med spänning.
Citera
2022-03-02, 21:02
Medlem
Citat:

En sak på flashback är att man bör visa det man argumenterar för med källor. Ditt spekulerande var kasst, bör inte uppmuntras.

Nja kanske om man försöker hävda att man kan allt och är säker, inte ifall man är skeptisk och lägger ut frågeställningar, bjuder in tvivel etc.?

Jag är mest intresserad av att förstå hur människor argumenterar. Det är ju trots allt ett diskussionsforum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in