2022-03-04, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Nato är en försvarsallians din nöt. Ingen har planerat att invadera Sovjet / Ryssland sedan 1940-talet. Ingen är så korkad.
Vad skönt att dom försvarade sig mot Iraq. Tittar man på effekten skulle man dock kunna tro att dom var de attackerande? Dom ljög om anledningen till att dom gick in.. Wips så var det inte irakiska bolag som grävde olja i irak längre utan västerländska.

Har du lust att förklara hur detta genomfördes som försvarande part och inte som attackerande?
Citera
2022-03-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Men det vet vi väl sen länge att länder inte tillåter. Hur reagerar USA om Ryssland ställer missiler på Kuba? Att Kuba bestämmer sin politik själva?

Tycker det jävligt kul att Ryssland är kompis med fräscha stater som Kuba, Venezuela, Iran och Syrien...

Öppna och fina länder va?

Den här krisen är fan ironisk, när man är tvungen att försvara USA och NATO för ryssarna har tappat det helt.
Citera
2022-03-04, 13:48
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Sluta blanda bort korten. En eskalering är en eskalering, enbart obildbara onlinetyckare missar vad som är slutresultatet av eskalering. Vill du ha krig? Släpp sojanappen och börja göra armhävningar, krig är inget datorspel som går att starta om när det går åt helvete.
Tänker du sticka tröjor och sockor för att slå upp händerna över ansiktet utbrista "Vi hade ingen aning!" vid ett krigsslut när sanningen kavlas ut över världen.

Saken är att folk pratar mycket smörja om vilka de är och vad de kommer göra i framtiden. Ibland är det nu, idag och inte sist av alla som räknas.

Ingenting fel med att sticka tröjor och spela sympatisk och god och medkännande. Men en värmande tröja är inte ett varmt hus. Man ska komma ihåg det, det är lätt att vara god i medvind. Och är det något svenskar är bra på är det att vända kappan efter vinden.

Nej. Jag är inte beredd att slåss för dig och riskerat mitt liv för dig om du inte själv höjer din insats. Det är därför vi borde ha val nu. Är vi neutrala eller är vi självständiga i folkstyret som inte tar order från andra utan gemensamt bestämmer över vårt land? Det kan aldrig bli mer sant än när vi utmanas,vilka vi egentligen är.

Vi har varit neutrala förr och man bör komma ihåg det. Eller ska vi tysta människor genom spelad avkall i flera decennier i framtiden också? Ta in föreläsare och lyssna och förfäras över de där andra och vad de gör som en svensk aldrig skulle gjort?
Citera
2022-03-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Jag tittar mest på hur de civila i Ukraina och i Kiev blir drabbade. Det är ingen kul situation för alla oskyldiga som nu tvingas fly, för dem som fått sina hem förstörda eller alla dödsoffer som har orsakats av denna invasion, och det är Putin som är ansvarig för det, inte NATO, Ukraina är inte med i NATO.
Nog för att din hybris gjorde att du valde namnet Insyn. Men är du verkligen så uppsnurrad i propagandan att du tror dig veta hur det ligger till? Vilka bevis behövde du för att veta att NATO inte ännu en gång ställt till med kaos som leder till krig och civila som dör, en rubrik på aftonbladet och så hade du full insyn? Ni som vet är för gulliga..
Citera
2022-03-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Om han tidigare haft ihjäl din fru och barn så verkar alternativet att ha ihjäl grannen förnuftigt.

Men nu vet vi ju att så inte är fallet...
Citera
2022-03-04, 13:50
Medlem
Som svensk så väljer jag inte sida mellan 2 korrupta "shithole countries "

Dock så noterar jag att våra makthavare, här på hemmaplan, återigen visar att dom fullständigt skiter i medborgarnas säkerhet och hälsa.

Våra riksdagsledamöter(oavsett parti) lägger alltså i stort sett ner Våran försvarsmakt och drar sen in oss i ett proxykrig mot en stor och relativt elak grannstat. Inte ens gubbarna i Kreml är så onda mot sitt eget folk.

Det intressanta i det hela är att +90%av befolkningen inte överhuvudtaget ser detta.
Citera
2022-03-04, 13:51
Medlem
Citat:
Nog för att din hybris gjorde att du valde namnet Insyn. Men är du verkligen så uppsnurrad i propagandan att du tror dig veta hur det ligger till? Vilka bevis behövde du för att veta att NATO inte ännu en gång ställt till med kaos som leder till krig och civila som dör, en rubrik på aftonbladet och så hade du full insyn? Ni som vet är för gulliga..

Vi vet med säkerhet att det är Ryssland som klampat in i Ukraina. Nato har inte rört sig någonstans utanför sina medlemsländers gränser, eller?
Citera
2022-03-04, 13:51
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Om han tidigare haft ihjäl din fru och barn så verkar alternativet att ha ihjäl grannen förnuftigt.

Är det aktuellt i detta fall menar du?
Citera
2022-03-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Tycker det jävligt kul att Ryssland är kompis med fräscha stater som Kuba, Venezuela, Iran och Syrien...

Öppna och fina länder va?

Den här krisen är fan ironisk, när man är tvungen att försvara USA och NATO för ryssarna har tappat det helt.
Ja dumma ryssland som är kompis med Kuba. Att vara fiende med Kuba och sätta sanktioner som skapar smärka och lidande bland civila är såklart det man ska eftersträva...

Ja tänk att du nu ska behöva försvara NATO det är ju för fan sjukt, vart är världen på väg? När dom dödade 1,2 miljoner civila i Irak baserad på lögn och med effekten att västerländska bolag tog över från irakiska när det kom till att utvinna olja i landed, då behövde man minst sagt inte försvara dom. Verkar som att världen är på väg dit där fler (inte du inräknad) ser igenom denna propaganda och ifrågasätter den.
Citera
2022-03-04, 13:52
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du får fortsätta gråta i vodkaglaset.
Det här kommer nämligen inte Putin ur på något vis. Han ska vara glad om han klarar livhanken när dammet lagt sig.
Och efter det? Tror du att Ryssland efter Putin kommer att ledas av nån transvestit som fiser regnbågar i riksdagen?

Jag behöver inte gråta i vodkaglaset. Jag sörjer inte Putte ett dugg, vill faktiskt inte ha ett skit med honom att göra men det betyder inte att jag är allierad med dig. Du skulle åka under bussen i samma sekund det blev lagligt att ta idioter av daga.
Citera
2022-03-04, 13:53
Medlem
Citat:
Vad skönt att dom försvarade sig mot Iraq. Tittar man på effekten skulle man dock kunna tro att dom var de attackerande? Dom ljög om anledningen till att dom gick in.. Wips så var det inte irakiska bolag som grävde olja i irak längre utan västerländska.

Har du lust att förklara hur detta genomfördes som försvarande part och inte som attackerande?

NATO har inte gått in i Irak. Däremot har USA i en koalition med andra stater gjort det.
Det är två skilda saker.
Citera
2022-03-04, 13:54
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Tänker du sticka tröjor och sockor för att slå upp händerna över ansiktet utbrista "Vi hade ingen aning!" vid ett krigsslut när sanningen kavlas ut över världen.

Saken är att folk pratar mycket smörja om vilka de är och vad de kommer göra i framtiden. Ibland är det nu, idag och inte sist av alla som räknas.

Ingenting fel med att sticka tröjor och spela sympatisk och god och medkännande. Men en värmande tröja är inte ett varmt hus. Man ska komma ihåg det, det är lätt att vara god i medvind. Och är det något svenskar är bra på är det att vända kappan efter vinden.

Nej. Jag är inte beredd att slåss för dig och riskerat mitt liv för dig om du inte själv höjer din insats. Det är därför vi borde ha val nu. Är vi neutrala eller är vi självständiga i folkstyret som inte tar order från andra utan gemensamt bestämmer över vårt land? Det kan aldrig bli mer sant än när vi utmanas,vilka vi egentligen är.

Vi har varit neutrala förr och man bör komma ihåg det. Eller ska vi tysta människor genom spelad avkall i flera decennier i framtiden också? Ta in föreläsare och lyssna och förfäras över de där andra och vad de gör som en svensk aldrig skulle gjort?
Jag hänger inte riktigt med nu. Citerar du rätt person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in