Ja, vi har lyssnat på båda sidor. Ingen sida är felfri, men i valet mellan en fascistisk despot som mördar journalister och oliktänkande, och valfri demokratisk nation som försvarar sina medborgares fri- och rättigheter, så är jag 100 gånger av 100 på demokratins sida.
Ett exempel om det är svårt att förstå detta: I Ryssland är det förbjudet att kritisera Putin, regeringen och den pågående invasionen, och den som gör det riskerar långa fängelsestraff. I Sverige kan du öppet sitta och bedriva rysk propaganda på Flashback utan risk för konsekvenser.
Jag vet iallafall vilket av de två systemen jag vill leva i.
Ukraina är iofs ingen demokrati,
Citat:
"So, Ukraine, to be technical, is not a democracy. Democracies don’t arrest political opponents, and they don’t shut down opposition media, both of which Ukraine has done. And, by the way, Ukraine is a pure client state of the United States state department.”
Som svensk ska man inte slå sig för bröstet angående demokrati när vi inte ens får rösta fram vår ledare som man får i t.ex. USA och Ryssland. Du är bara lurad att tro att folket bestämmer.
Okej, du får fortsätta tro att Ryssland är mer demokratiskt än Sverige då.
Enligt nödvärnsrätten ska det vara ett verkligt hot som har inletts och inte bara dina känslor. När det gäller krig och vem som bestämmer lagarna så är det dock alltid den starkes rätt som styr och inte objektiva kriterier. Starkast. bestämmer.
Om du hotar med en pistol i ansiktet då? Det är ju lite det som NATO gör.
Det är så många som tar sida i det här, dom flesta verkar ta ukrainas sida, så jag undrar, har ni ens lyssnat på vad putin har att säga om saken? Ni väljer sida utan att ens lyssna på båda sidorna? Varför?
Det är ju uppenbart att media har en lika vriden syn på putin som på Trump, hur kan ni tro att ni vet vad som pågår utifrån vad dom säger?
Det verkar vara nato som är boven i det här, har inte Ryssland rätten att känna sig hotade när nato expanderar militärbaser närmare deras land? Nato har skapat det här kriget, rikta er ilska mot dom. Och mot våra egna politiker som försöker dra in oss i sörjan.
Så här har putin sagt, vad är fel i det han säger?
Spelar ingen roll vad hans argument är, man går inte in i ett annat land och försöker ta över det militärt. Om man tycker ett annat land gör fel förhandlar man med det eller isolerar det.
Spelar ingen roll vad hans argument är, man går inte in i ett annat land och försöker ta över det militärt. Om man tycker ett annat land gör fel förhandlar man med det eller isolerar det.
Ja det är det civiliserade sättet att hantera det på och om landet endast gör fel mot sin egen befolkning är det främst deras sak att göra uppror mot sina ledare. Det blir sällan bra om andra länder går in.
Jag har gått igenom 6-7 Ryska + vitryska nyhetsbyråer och minst 15 Svenska, Engelska, Amerikanska, Kanadensiska, Ukrainska & Slovakiska sedan "kriget" satte fart.
Har en samlad bild av bakgrund och nuläge och står fast vid att Putin skitit i blå skåpet..
10% aggression av Nato & Ukrainska högernationalister har Putin fått till 100% så han har 90% fel i det han gör.
90% Av resten av världen ställer upp på den bilden så jag känner mig lugn.
Det är bra att ha en realistisk förankring i verkligheten.
Jag har gått igenom 6-7 Ryska + vitryska nyhetsbyråer och minst 15 Svenska, Engelska, Amerikanska, Kanadensiska, Ukrainska & Slovakiska sedan "kriget" satte fart.
Har en samlad bild av bakgrund och nuläge och står fast vid att Putin skitit i blå skåpet..
10% aggression av Nato & Ukrainska högernationalister har Putin fått till 100% så han har 90% fel i det han gör.
90% Av resten av världen ställer upp på den bilden så jag känner mig lugn.
Det är bra att ha en realistisk förankring i verkligheten.
Det är intressant att läsa vad ryssar skriver här också: https://2ch.hk/po/
Enligt nödvärnsrätten ska det vara ett verkligt hot som har inletts och inte bara dina känslor. När det gäller krig och vem som bestämmer lagarna så är det dock alltid den starkes rätt som styr och inte objektiva kriterier. Starkast. bestämmer.
Okej tänk om det finns ett verkligt hot i Ukraina då?