2022-03-04, 13:25
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tror du seriöst på det där själv. Om så är fallet gör det inget att Ryssland tex avtalar med Mexio att ha kärnvapen där riktade mot USA och tror du på fullaste allvar att Amerika skulle säga ja men visst välkommen med dina kärnvapen.
Nu är ju inte Mexico inte Putinvurmare så det är väl en ointressant jämförelse och som du vet finns INGA kärnvapen i Rysslands omedelbara närhet vad gäller NATO:s och USA:s sådana och det skulle det inte heller gjort om Ukraina varit med i NATO.
Citera
2022-03-04, 13:28
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Haha sov du under historielektioner eller? 😂

Så när USA var beredda att starta 3e världskriget för att skydda landet när Sovjetunionen kontrade med att placera atomrobotar på Kuba eftersom USA stationerade atomrobotar i Turkiet så är allt i sin ordning?

Men ifall det stod kärnvapen direkt vid ryska gränser så är det helt OK?
Haha du är sån jävla hycklare..
Du får tycka vad du vill, men du VET att det är som jag säger. På den tiden var inte kärnvapen på ubåtar någon större grej och kärnvapenbärande system var stora och skrymmande, idag är det inte så. Ryssland kan när som helst skjuta väg tillräckligt med kärnvapen för att allvarligt skada USA och tvärtom, oavsett om det står vapen på gränsen eller ej.

Du hänvisar till något som är mer än ett halvt sekel tillbaka, situationen är annorlunda idag och förklara för mig vad fan Urkaina hade med detta att göra? Det har inget med NATO eller kärnvapen att göra, det handlar om Putins stormaktsdrömmar...
Citera
2022-03-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Nato är en försvarsallians din nöt. Ingen har planerat att invadera Sovjet / Ryssland sedan 1940-talet. Ingen är så korkad.

”Nato är en försvarsallians” 😂😂 herregud människa.
Du är så okunnig att det är pinsamt.
Citera
2022-03-04, 13:29
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Han är en diktator, varför lyssna?

Han är folkvald.
Citera
2022-03-04, 13:30
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ja, men nu talar vi om reella hot. Nu fanns det det ju inga amerikanska kärnvapen i Ukraina och finns heller inga i något land med direkt gräns mot Ryssland, så om det inte är uppenbart för dig att det är svepskäl så kan jag inte hjälpa dig. De kärnvapen som finns Europa har aldrig varit längre bort från Ryssland under de senaste 50 åren än de är idag.
Sluta blanda bort korten. En eskalering är en eskalering, enbart obildbara onlinetyckare missar vad som är slutresultatet av eskalering. Vill du ha krig? Släpp sojanappen och börja göra armhävningar, krig är inget datorspel som går att starta om när det går åt helvete.
Citera
2022-03-04, 13:33
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Sluta blanda bort korten. En eskalering är en eskalering, enbart obildbara onlinetyckare missar vad som är slutresultatet av eskalering. Vill du ha krig? Släpp sojanappen och börja göra armhävningar, krig är inget datorspel som går att starta om när det går åt helvete.
Det är redan krig. Vet inte vad du tror, men jag är fullständigt medveten om insatserna och här gäller bara en sak - trycka tillbaka diktaturerna, eller helst störta dem. Tror du, seriöst, att om t.ex. NATO skulle utlysa en flygförbudszon över Ukraina, att Putin skulle få stöd för att sätta in kärnvapen eller bekämpa NATO-flyg? Jag tror inte det. Jag är tämligen övertygad o matt det skulle innebära slutet för Putin och att Ryssland skulle backa ut ur Ukraina fortare än kvickt, om än under hot om kärnvapen. De som bestämmer i Ryssland är minst lika sugna på att leva vidare som du och jag och de vet att Ryssland är totalt chanslöst i ett konventionellt krig mot NATO.
Citera
2022-03-04, 13:38
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissjuice
Det är så många som tar sida i det här, dom flesta verkar ta ukrainas sida, så jag undrar, har ni ens lyssnat på vad putin har att säga om saken? Ni väljer sida utan att ens lyssna på båda sidorna? Varför?

Det är ju uppenbart att media har en lika vriden syn på putin som på Trump, hur kan ni tro att ni vet vad som pågår utifrån vad dom säger?

Det verkar vara nato som är boven i det här, har inte Ryssland rätten att känna sig hotade när nato expanderar militärbaser närmare deras land? Nato har skapat det här kriget, rikta er ilska mot dom. Och mot våra egna politiker som försöker dra in oss i sörjan.

Så här har putin sagt, vad är fel i det han säger?

https://m.youtube.com/watch?time_continue=467&v=MOkl2XgZlw0&feature=emb_ logo

Jag tittar mest på hur de civila i Ukraina och i Kiev blir drabbade. Det är ingen kul situation för alla oskyldiga som nu tvingas fly, för dem som fått sina hem förstörda eller alla dödsoffer som har orsakats av denna invasion, och det är Putin som är ansvarig för det, inte NATO, Ukraina är inte med i NATO.
Citera
2022-03-04, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissjuice
Du har alltså ingen förståelse för att när krigs glada psykopaterna usa/nato bygger sina vapen närmare Ryssland så är det en säkerhets fara? Vem fan vill ha dom galningarna som granne? Du tror inte usa hade reagerat om Ryssland började bygga missiler på gränsen i Canada tex?

Det handlar inte om Sverige och finlandssvenska rätt att välja, det handlar om att valet skapar nato baser för nära Ryssland.

Ni borde hålla er neutrala i det här och sluta låtsas att Putins agerande skulle vara helt orimligt, för det är det inte, nato vet att Ryssland kommer reagera men fortsätter provocera.

Så om min granne äger en yxa så är jag i min fulla rätt att i preventivt syfte gå in till honom och slå ihjäl honom för han kan ju bli aggressiv?
Citera
2022-03-04, 13:41
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Det är redan krig. Vet inte vad du tror, men jag är fullständigt medveten om insatserna och här gäller bara en sak - trycka tillbaka diktaturerna, eller helst störta dem. Tror du, seriöst, att om t.ex. NATO skulle utlysa en flygförbudszon över Ukraina, att Putin skulle få stöd för att sätta in kärnvapen eller bekämpa NATO-flyg? Jag tror inte det. Jag är tämligen övertygad o matt det skulle innebära slutet för Putin och att Ryssland skulle backa ut ur Ukraina fortare än kvickt, om än under hot om kärnvapen. De som bestämmer i Ryssland är minst lika sugna på att leva vidare som du och jag.
Ja, det är krig.

Men det är inte en internationell konflikt, än.

Du verkar inte vara sugen på att leva vidare, din lilla krigshetsare. Dina fiktiva exempel betyder ingenting i sammanhanget, Putte är inträngd i ett hörn och kommer att göra vad som krävs för att komma loss om det så innebär att göra blomjord av dig och ditt släktträd.

Godhetssignalerande i form av tvångsdemokratisering av ”diktaturer” brukar inte gå något vidare, se Irak, Syrien, Libyen, Somalia m.fl. som exempel. Läget blir oftast bara ännu värre och så åker USA hem och låter omvärlden städa upp skiten som vanligt.

En del behöver tydligen lägga handen på spisplattan för att förstå att den är varm.
Citera
2022-03-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Enligt dig är det alltså rimligt att invadera grannländer om man "känner sig hotad"?

Om man inte får avgöra ett grannlands politik så har man rätt att utöva våld mot dess befolkning?

Inte konstigt en stor del av Rysslands befolkning är hjärntvättade av propaganda när svenskar med fri tillgång till världens information sväljer den med hull och hår.
Men det vet vi väl sen länge att länder inte tillåter. Hur reagerar USA om Ryssland ställer missiler på Kuba? Att Kuba bestämmer sin politik själva?
Citera
2022-03-04, 13:44
Medlem
Citat:
Du får tycka vad du vill, men du VET att det är som jag säger. På den tiden var inte kärnvapen på ubåtar någon större grej och kärnvapenbärande system var stora och skrymmande, idag är det inte så. Ryssland kan när som helst skjuta väg tillräckligt med kärnvapen för att allvarligt skada USA och tvärtom, oavsett om det står vapen på gränsen eller ej.

Du hänvisar till något som är mer än ett halvt sekel tillbaka, situationen är annorlunda idag och förklara för mig vad fan Urkaina hade med detta att göra? Det har inget med NATO eller kärnvapen att göra, det handlar om Putins stormaktsdrömmar...

Haha snälla nån.. du är den största pajasen på fb med gigantiska mindervärdeskomplex.
Spelar ingen roll vad det är för ämne, du försöker spela kunnig precis hela tiden (kolla ditt nick bara liksom.) 😂

Varför jag hänvisar till något som har hänt för länge sen är för att då, som nu, så skulle USA aldrig acceptera något liknande. Men för hycklare som dig så är det ”inte samma sak”.

När du ber mig att förklara vad Ukraina har med detta att göra så avslöjar du hur dåligt påläst du är men ÄNDÅ sitter här och försöker hävda dig.

Pinsamt..
Citera
2022-03-04, 13:44
Medlem
Blir igen av en mistänktsam när någon reggad i januari 2022 direkt postar en tråd om att Putin är världens mest snuttigulliga ledare som finns? Som jag sett någon annan skrev en gång varför tar de inte bara diskussionerna i fikarummet på trollkontoret i St Petersburg?

Om ta mot förmodan är svensk.

Jag har hört vad Putin säger och det pågår inget folkmord på ryssar i östra Ukraina, ukraina styrs inte av nynazister, ukrainare är inte ryssar. Putin säger att Sovjets upplösning var ett misstag.... Fy fan vad äckliga ni nyttiga idioter är alltså, Sovjet var det vidrigaste statsbildning som någonsin existerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in