Citat:
Ursprungligen postat av
Intensivtklok
Det är redan krig. Vet inte vad du tror, men jag är fullständigt medveten om insatserna och här gäller bara en sak - trycka tillbaka diktaturerna, eller helst störta dem. Tror du, seriöst, att om t.ex. NATO skulle utlysa en flygförbudszon över Ukraina, att Putin skulle få stöd för att sätta in kärnvapen eller bekämpa NATO-flyg? Jag tror inte det. Jag är tämligen övertygad o matt det skulle innebära slutet för Putin och att Ryssland skulle backa ut ur Ukraina fortare än kvickt, om än under hot om kärnvapen. De som bestämmer i Ryssland är minst lika sugna på att leva vidare som du och jag.
Ja, det är krig.
Men det är inte en internationell konflikt,
än.
Du verkar inte vara sugen på att leva vidare, din lilla krigshetsare. Dina fiktiva exempel betyder ingenting i sammanhanget, Putte är inträngd i ett hörn och kommer att göra vad som krävs för att komma loss om det så innebär att göra blomjord av dig och ditt släktträd.
Godhetssignalerande i form av tvångsdemokratisering av ”diktaturer” brukar inte gå något vidare, se Irak, Syrien, Libyen, Somalia m.fl. som exempel. Läget blir oftast bara ännu värre och så åker USA hem och låter omvärlden städa upp skiten som vanligt.
En del behöver tydligen lägga handen på spisplattan för att förstå att den är varm.