2022-03-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ja var fan är detta för vaccinskeptiker Pfizer har ju sagt att det är värt risken att ta det. Att dom kan tjäna några miljarder på den slutsatsen istället för en annan slutsats kan ju omöjligen påverka. Hur många gånger har Pfizer suttit i klämm med rättvisan pga korruption m.m det är ju ett antal gånger eller hur. Desto fler gånger, desto trovärdigare har jag förstått.

Men varför listar man dessa åkommor i SAMMA dokument där man skriver att vinsterna överväger riskerna? Om man nu ändå ska fiffla med informationen så är det väl enklast att helt skippa en sådan lista? Och det är fortfarande en lista över "adverse events of special interest", inte en lista över biverkningar. Det är inte saker som faktiskt inträffat, utan en lista över saker man bör vara extra uppmärksam på och undersöka noga ifall de inträffar i närtid till vaccination.

Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Ni som är så smart, upplys oss andra om vad som står i dokumenten!
Det som står är att vaccinet är säker och att nyttan överstiger riskerna. Det är bokstavligen slutsatsen som dras i dokumentet.

Sedan bifogar man även en lista över "adverse events of special interest", dvs saker som man bör vara extra uppmärksam på och utreda ifall de inträffar i närtid till vaccination. Detta gör man för alla mediciner där man följer upp säkerheten efter att den tillåtits för allmänt bruk. Konceptet finns beskrivet lite här och var - exempelvis här:
https://allaboutpharmacovigilance.org/adverse-event-of-special-interest-aesi/

annars kan man googla:

https://www.google.com/search?q=%22adverse+events+of+special+interest%22+ medicine
Citera
2022-03-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Dagens garv!

Det är smått fascinerande hur vaccinskeptiker måste vinkla och förvränga saker för att passa in i antivaccin-narrativet...

Om man läser slutsatsen:
Review of the available data for this cumulative PM experience, confirms a favorable
benefit: risk balance for BNT162b2
...och funder lite på vad detta innebär

Ja det är såklart förvånande att ett företag ser fördelar med sin produkt 😂
Citera
2022-03-02, 21:26
Medlem
Bob-Dylans avatar
Stämmer det så är det helt absurt
Citera
2022-03-02, 21:32
Medlem
allseeingeyees avatar
Visste man inte redan att det var farligt, var man troligtvis hjärntvättad
Citera
2022-03-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Stämmer det så är det helt absurt

Som tur är så stämmer det inte. Det handlar inte om en lista över bekräftade biverkningar, vilket är det som trådskaparen påstår.

Citat:
Ursprungligen postat av InteAntiVaxxer
Ja det är såklart förvånande att ett företag ser fördelar med sin produkt 😂

Inte speciellt konstigt, men om man tror att Pfizer skulle gå så långt som att fejka rapporter och slutsatser så kan jag tycka att man även borde skippa att ha med en låååång lista över "adverse events of special interest" om det vore något påtagligt negativt med den.
Citera
2022-03-02, 21:58
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Nja kanske om man försöker hävda att man kan allt och är säker, inte ifall man är skeptisk och lägger ut frågeställningar, bjuder in tvivel etc.?

Nu insinuerar du att jag ska ha stöddat mig med att jag kan allt. Det är ett personangepp som inte stämmer, men personangrepp används av vissa som inte kan försvara sina teser.

Ska man "bjuda in tvivel" bör man göra det med argument som är rimliga och är de helt orimliga - som mina tre punkter antyder (media säger motion ökat under pandemin, massivt ökad vikt hos folket osannolik och omedelbart död efter genomsnittligt ökad vikt osannolikt) - tar jag mig friheten att påpeka det.

Vore mer klädsamt om du medger att idén inte var så bra.
Senast redigerad av ankademiker 2022-03-02 kl. 22:03.
Citera
2022-03-02, 22:43
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför är den med på listan?
Det står ju ordagrant i dokumentet vad som utgör listan. För den som läst dokumentet är det inga problem att inse att jag har rätt, men för antivaxxare som inte är läskunniga och inte kan engelska blir det naturligtvis svårt. Och då går det som det brukar - de gör bort sig så grundligt att det är pinsamt.
Citera
2022-03-02, 22:48
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Ni som är så smart, upplys oss andra om vad som står i dokumenten!
Det står ju i dokumentet. Du menar väl inte att jag skall behöva förklara dokument som ANDRA inte läst men ändå sitter och dumkommenterar? Är det inte bättre att du ber de som dumkommenterar att läsa.

Särskilt de första fyra styckena i sektion 3.1.3
Citera
2022-03-02, 23:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Passar på att upplysa om min trådstart om brottsutredningen mot brittiska regeringen när det kommer till c o v i d tester och vaccineringar Samtliga vaccinationscentra över hela UK stängs?
Nej. Var FÅR ni antivaxxare allt trams ifrån? Hittar ni på det här själva eller är det något som någon annan lurar i er på daglig basis?

Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Där finns mycket information om bl a visselblåsande läkare och advokater som gått ihop och anmäler UK:s regering med målet att dra den inför rätta pga hanteringen av just pandemin med tillhörande inskränkningar och åtgärder som läggs på brittiska befolkningen
Går det bra? Det låter som en mindre samling rättshaverister och antivaxxare som blivit lika lurade som några av stjärnskotten på den här webplatsen?
Citera
2022-03-02, 23:27
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det står ju ordagrant i dokumentet vad som utgör listan. För den som läst dokumentet är det inga problem att inse att jag har rätt, men för antivaxxare som inte är läskunniga och inte kan engelska blir det naturligtvis svårt. Och då går det som det brukar - de gör bort sig så grundligt att det är pinsamt.

Citera
2022-03-02, 23:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det står ordagrant i dokumentet.

En AESI sätter man ihop för att lista biverkningar som är av särskilt intresse och det därför kan finnas anledning att hålla ögonen öppna för.

I det aktuella fallet står det också HUR man satt ihop listan, vilka ANDRA organisationer som bidragit med att lista biverkningar som de anser det är intressant att hålla ögonen öppna för, och det står även att listan utgör biverkningar som är av intresse inte bara för vaccin mot SARS-CoV-2 utan också för andra vaccin. Det står i klartext i dokumentet!

Citat:
3.1.3. Review of Adverse Events of Special Interest (AESIs)

Please refer to Appendix 1 for the list of the company’s AESIs for BNT162b2.
The company’s AESI list takes into consideration the lists of AESIs from the following
expert groups and regulatory authorities: Brighton Collaboration (SPEAC), ACCESS
protocol, US CDC (preliminary list of AESI for VAERS surveillance), MHRA (unpublished
guideline).

The AESI terms are incorporated into a TME list and include events of interest due to their
association with severe COVID-19 and events of interest for vaccines in general.

The AESI list is comprised of MedDRA PTs, HLTs, HLGTs or MedDRA SMQs and can be
changed as appropriate based on the evolving safety profile of the vaccine.

Och det här har idioterna fått till att det är en lista över biverkningar efter vaccination med COVID-vaccin? Allvarligt talat, jag skulle kunna gå ut i min kompost och gräva fram ett dussin daggmaskar med högre IQ än dessa antivaxxare. Helt otroligt hur någon kan vara så obegripligt ointelligent och rent ut sagt jävla blåst.

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2022-03-02 kl. 23:39.
Citera
2022-03-02, 23:49
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Det står ordagrant i dokumentet.

En AESI sätter man ihop för att lista biverkningar som är av särskilt intresse och det därför kan finnas anledning att hålla ögonen öppna för.

Varför är dessa biverkningar av särskilt intresse då du skrattade åt en användare som tror att vaccinet kan orsaka t.e.x. Hoigne's syndrome?

Varför är den med på listan om du är säker på att vaccinet inte orsakar den?

Vem har rätt, vem har fel?

Edit:
Citat:
Nej, det är det som är problemet - och du fattar inte det för du är helt enkelt för blåst.

Du tror att vaccination mot SARS-CoV-2 orsakar Hoigne's syndrom.

Haha, det här blir bara bättre och bättre....dessa dumskallar. Ojoj...

Edit2: är det forskarna på Pfizer som är dumskallar?
Senast redigerad av Tok-Frans 2022-03-02 kl. 23:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in