2022-03-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, jag vet exakt hur det här kommer sluta. Du kommer inse att du gjort bort dig ytterligare en gång genom att återigen bevisa att du inte kan läsa och förstå engelska samt inte har vanan, utbildningen eller kunskapen att tolka vetenskapliga dokument, och när det sker kommer du sluta kommentera och hoppas att det glöms bort, alternativt genom att helt fräckt ljuga och försöka övertyga folk om att listan avser rapporterade biverkningar (trots att så inte är fallet).

Den här gången har du alltså dragit igång den närmast pinsamt ointelligenta skitsnackaregeneratorn och bevisar din okunskap genom att referera till en lista av icke önskade biverkningar - och diskutera som om de biverkningarna är de som rapporterats. Det är det inte (än mindre konstaterats). Men det begriper inte du för du är totalt okunnig och rakt igenom antivaxxande ointelligent. En tönt, helt enkelt.

Ta en kurs, istället för att göra bort dig gång efter gång.

Man kan fråga sig hur jävla blåsta och dumma ni antivaxxare är som går på den här skiten gång efter annan? Ringer det aldrig någon liten klocka när det listas virusjukdomar och 'MERS-CoV test positive, MERS-CoV test negative' och liknande, eller beror det helt enkelt på att ni är lika smarta som en kontorspärm? Ni är helt enkelt så blåsta? Är det så illa? Ni tror att 'MERS-CoV test negative' är en biverkning efter att ha vaccinerats mot SARS?

Haha, ja jävlar, det här slår nog alla rekord på antivaxxardumskalle...

Fan vad tiltad du blev då. Ta en paus.

Det är förståeligt att det är jobbigt för dig nu. Som sagt, ditt agerande på Flashback är exakt som försvarsadvokaterna för tobaksbolagen när det begav sig. Uppgifterna som kommer ut nu är inte snygga, och du har utan kunskap i ämnet försvarat dessa skitvaccin under lång tid trots att du inte har en aning om vad du snackar om.

Se här, du säger själv att du inte kan någonting om det här:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Ett annat exempel på hur okunnig du är:

(FB) Studie visar: Meningslöst att vaccinera sig om man har haft Covid-19

Dra ner på attityden nu. Du har haft konstant fel hela tiden. Det märks att det börjar svida för dig. Starta ett nytt konto och börja på ny kula, du har gjort bort dig tillräckligt tant tobaksadvokat.
Citera
2022-03-02, 18:48
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
"Icke önskade biverkningar" ? Du vet att det här dokumentet kom fram pga domstolsorder? Dom försökte dölja det för allmänheten. Och det ÄR potentiella biverkningar från vaccinen.

Du har ljugit klart i trådarna nu för din mästares räkning. Ni är körd.

Njut av tiden nu "korrekto".

Men om det bara är POTENTIELLA biverkningar så har det väl inget att gå all in på eller? Hjälp mig förstå.
Citera
2022-03-02, 18:49
Medlem
Dagens garv!

Det är smått fascinerande hur vaccinskeptiker måste vinkla och förvränga saker för att passa in i antivaccin-narrativet...

Om man läser slutsatsen:
Review of the available data for this cumulative PM experience, confirms a favorable
benefit: risk balance for BNT162b2
...och funder lite på vad detta innebär så kan man ju undra hur man kunnat komma fram till detta om det nu vore så att alla dessa saker som är upptagna som "adverse events of special interest" hade bekräftats som biverkningar? Och om man nu väljer att frisera sanningen för att komma fram till att det är säkert, varför tar man ens med dessa "adverse events of special interest" i dokumentet?

För de som inte får ihop detta så kan man ju konstatera att "adverse events of special interest" INTE innebär att det är biverkningar, utan detta är en lista på saker som är man ska vara extra vaksam på ifall det dyker upp fall. Det är alltså den typen av saker som är tänkbara biverkningar på en ny medicin/vaccin och lär finnas på allt nytt som släpps ut på marknaden. Man ska vara medveten om att man har man tagit sig förbi fas 3 test med 40 000 deltagare utan att man hittat något av detta, och bland de allvarligare biverkningarna på listan så är det mig veterligen bara myokardit som senare kunnat bekräftas som en mycket sällsynt men dock biverkning som inte upptäcktes i fas 3 studien.

Men återigen så är det betryggande att vaccinskeptikerna måste vrida och förvränga information på detta sätt för att motivera sin skepsis mot vaccinen. Måste man hitta på saker så räcker uppenbarligen inte verkligheten till för att kunna skrämma upp folk. Och det känns tryggt.

Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Men om det bara är POTENTIELLA biverkningar så har det väl inget att gå all in på eller? Hjälp mig förstå.

Saxar in detta i efterhand...hoppas min förklaring ovan hjälper
Senast redigerad av Frispel2 2022-03-02 kl. 18:52.
Citera
2022-03-02, 18:53
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer

Jag har inte läst igenom till vilken grad varje är då det är extremt många listade.

Men eftersom Pfizer gjorde allt i sin makt för att dölja det här. Kan vi anta att det är värre än förväntat.

Det har även börjat sippra in rapporter från försäkringsbolagen världen över.

Du får tro vad du vill. Jag kan inte hjälpa dig förstå. Men den 9:e mars kommer något jag kan garantera du förstår. Ingen idé att försöka försvara det här.

Game over.
Citera
2022-03-02, 18:55
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
"Icke önskade biverkningar" ? Du vet att det här dokumentet kom fram pga domstolsorder? Dom försökte dölja det för allmänheten. Och det ÄR potentiella biverkningar från vaccinen.

Du har ljugit klart i trådarna nu för din mästares räkning. Ni är körd.

Njut av tiden nu "korrekto".
Det tillägg som du refererar till listar inte de rapporterade biverkningarna - än mindre utgör de en förteckning över konstaterade biverkningar. Är du helt dum i huvudet? Fattar du inte hur du gör bort dig? Nej...
Citera
2022-03-02, 18:59
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Fan vad tiltad du blev då. Ta en paus.

Det är förståeligt att det är jobbigt för dig nu. Som sagt, ditt agerande på Flashback är exakt som försvarsadvokaterna för tobaksbolagen när det begav sig. Uppgifterna som kommer ut nu är inte snygga, och du har utan kunskap i ämnet försvarat dessa skitvaccin under lång tid trots att du inte har en aning om vad du snackar om.

Se här, du säger själv att du inte kan någonting om det här:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Ett annat exempel på hur okunnig du är:

(FB) Studie visar: Meningslöst att vaccinera sig om man har haft Covid-19

Dra ner på attityden nu. Du har haft konstant fel hela tiden. Det märks att det börjar svida för dig. Starta ett nytt konto och börja på ny kula, du har gjort bort dig tillräckligt tant tobaksadvokat.
Vilka uppgifter är det du refererar till? De uppgifter du hittar på och ljuger ihop? Läs de dokument du refererar till nästa gång så slipper du göra bort dig lika grundligt.

Haha, ja jäklar...
Senast redigerad av korrektamund0 2022-03-02 kl. 19:03.
Citera
2022-03-02, 19:03
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Det tillägg som du refererar till listar inte de rapporterade biverkningarna - än mindre utgör de en förteckning över konstaterade biverkningar. Är du helt dum i huvudet? Fattar du inte hur du gör bort dig? Nej...

Jo det gör den.

Du ljuger i tråden för att du inte kan hantera sanningen.
Citera
2022-03-02, 19:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo det gör den.

Du ljuger i tråden för att du inte kan hantera sanningen.
Nej, det är det som är problemet - och du fattar inte det för du är helt enkelt för blåst.

Du tror att vaccination mot SARS-CoV-2 orsakar Hoigne's syndrom.

Haha, det här blir bara bättre och bättre....dessa dumskallar. Ojoj...
Senast redigerad av korrektamund0 2022-03-02 kl. 19:11.
Citera
2022-03-02, 19:05
Medlem
Citat:
Är du helt dum i huvudet? Fattar du inte hur du gör bort dig? Nej...

Din info är så bra att du måste använda tillmälen för att motivera. Pinsamt låg nivå på dig, uppenbart troll.
Citera
2022-03-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Jag är ovaxxad som tur är, likaså mina barn.

Men lider givetvis med alla de som blivit förda bakom ljuset.
Folk vill nog gärna göra det som är rätt, men inte sällan så utnyttjas detta av illvilliga politiker och stora globala intressen.

Önskar gemene man var något mer försiktig och källkritisk.

Om däremot samma personer i nästa vända med pandemier och vaccin på samma sätt springer för att komma först i kön till ännu en spruta innehållandes något som inte testats så kommer jag nog inte tycka lika synd om de.

Lita aldrig på en politiker.
Lita aldrig på media.
Skaffa information från minst 3-4 olika källor (dock ej från SVT, SR, AB, EX o dyl. Dessa är till 100% säkerhet ej tillförlitliga).

Ganska enkla saker att förhålla sig till.

Jag blev besviken på den utbredda vaccinationsviljan denna gång, trots att fiaskot med svininfluensavaccinet borde ha varit någorlunda färskt i minne.

Den här injektionen verkar dock vara minst tio resor värre, så förhoppningsvis blir den kvar i det allmänna medvetandet något längre.

Men jag är inte säker. Efter några år finns kanske återigen ett utbrett, uppdämt sug efter att få spruta i sig okända substanser.
Citera
2022-03-02, 19:13
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Nej, det är det som är problemet - och du fattar inte det för du är helt enkelt för blåst.

Du tror att vaccination mot SARS-CoV-2 orsakar Hoigne's syndrom.

Haha, det här blir bara bättre och bättre....dessa dumskallar. Ojoj...

Varför är den med på listan?
Citera
2022-03-02, 19:23
Medlem
SaltoBarrancos avatar
Verkar vara många med avsaknad av akademisk läsvana här. Många felstavar ord som gläntar på risig skolgång, och nej, det är inte listade biverkningar det där, men en fråga från en okunnig, vad i glödheta händer den 9 mars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in