2022-03-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det är väl värt att poängtera att Obamas tidigare talskrivare var den som gav ett A, medan de 4 republikanerna de frågade gav C eller D. Att en republikan inte ger ett F får nog ses som bra i dagens klimat.
Nja, det skulle jag nog inte alls hålla med om. Finns gott om republikaner som nog helt klart föredrar Biden framför Trump. Exempelvis Liz Cheney, John Kasich, Mitt Romney och Adam Kinzinger, och många fler.
Citera
2022-03-02, 16:35
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Nja, det skulle jag nog inte alls hålla med om. Finns gott om republikaner som nog helt klart föredrar Biden framför Trump. Exempelvis Liz Cheney, John Kasich, Mitt Romney och Adam Kinzinger, och många fler.
Ja, men inga av dem var ju tillfrågade av Fox... Skulle gissa att de du listar hade gett talet ett B eller liknande. I slutändan handlar ju dessa betyg väldigt lite om hur bra talet var utan snarare hur mycket man gillar Biden.
Citera
2022-03-02, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Tack. Jag har inga följd frågor.
Vad var din fråga till mig?
Vi kan väl börja med de nedan så länge:

Citat:
Tre senaste: 40%, 39%, 38%, ser du trenden? Vi ser fram emot din avbön.

Citat:
Berätta nu gärna varför du i princip underkänner alla opinionsundersökningar som görs (RCP average är som namnet antyder ett genomsnitt).
Citera
2022-03-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ja, men inga av dem var ju tillfrågade av Fox... Skulle gissa att de du listar hade gett talet ett B eller liknande. I slutändan handlar ju dessa betyg väldigt lite om hur bra talet var utan snarare hur mycket man gillar Biden.
Så du håller med om att det kanske inte var relevant av aloc att lyfta fram just dessa betyg som någon slags indikation på att Bidens tal gått hem i stugorna?
Citera
2022-03-02, 16:44
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Så du håller med om att det kanske inte var relevant av aloc att lyfta fram just dessa betyg som någon slags indikation på att Bidens tal gått hem i stugorna?
Jag skulle säga att det är väl definitivt relevant att ta upp, och det är ju bra för Biden att dessa personer som man hade förväntat sig skulle ge F istället ger C/D. Men det är väl upp till var och en hur mycket vikt man lägger vid det.

Men det är väl mer relevant att 71% av de som såg talet var positiva. Den siffran bör väl gå att jämföra med likadana undersökningar från tidigare state of the unions.
Citera
2022-03-02, 16:46
Bannlyst
Citat:
Det var väl det jag anade, ganska mycket trollvarning på dig tyvärr.
Japp. Trollvarning på mig.
Du bör nog inte söka fler konversationer med mig isåfall.
Jag vill iaf inte det.
Jag har ingen önskan bli citerad av dig. Och du har säkert hört uttrycket mata inte trollen. Följd det rådet.
Citera
2022-03-02, 16:51
Bannlyst
Citat:
Vi kan väl börja med de nedan så länge:
Ja bidens siffror sjunker enligt den mätningen.
Nej jag underkänner inget. Förutom Rasmussen och Mclaughlin group eftersom de viktar hårt mot landlines och ställer ledande frågor.

Men om jag tar fram den förra presidentens polling siffror. Kommer du att glida med din tillförlitlighet eller konstatera att de är verkliga. Ska jag göra det och kommer du att godta siffrorna som äkta?
Citera
2022-03-02, 16:51
Medlem
Citat:
Men det är väl mer relevant att 71% av de som såg talet var positiva. Den siffran bör väl gå att jämföra med likadana undersökningar från tidigare state of the unions.
Dessa tal brukar väl i regel mest ses av personer som gillar presidenten, så 71% är ingen jättebra siffra. Bara 41% var dessutom mycket positiva, vilket är den lägsta siffran sedan CNN började mäta:
https://edition.cnn.com/2022/03/01/politics/poll-joe-biden-state-of-the-union-reaction/index.html

"Both Donald Trump and Barack Obama also saw higher enthusiasm for their speeches during their second years in office: 48% of those who tuned in for Trump's 2018 State of the Union were very positive, as were an identical 48% of those who watched Obama's 2010 address. Biden's 41% on that metric matches the previous low in CNN's speech reaction polls dating back to 1998."
Citera
2022-03-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ja bidens siffror sjunker enligt den mätningen.
Nej jag underkänner inget. Förutom Rasmussen och Mclaughlin group eftersom de viktar hårt mot landlines och ställer ledande frågor.
Du har tidigare sagt att du även underkänner Trafalgar Group. Gissar att fler namn kommer att läggas till på den listan om Bidens kräftgång fortsätter?

Citat:
Men om jag tar fram den förra presidentens polling siffror. Kommer du att glida med din tillförlitlighet eller konstatera att de är verkliga. Ska jag göra det och kommer du att godta siffrorna som äkta?
Ja, president Trump hade även han dåliga approval ratings. Ganska identiska med Bidens faktiskt:
https://ballotpedia.org/Ballotpedia%27s_Polling_Index:_Comparison_of_opini on_polling_during_the_Trump_and_Biden_administrati ons
Citera
2022-03-02, 17:00
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Dessa tal brukar väl i regel mest ses av personer som gillar presidenten, så 71% är ingen jättebra siffra. Bara 41% var dessutom mycket positiva, vilket är den lägsta siffran sedan CNN började mäta:
https://edition.cnn.com/2022/03/01/politics/poll-joe-biden-state-of-the-union-reaction/index.html

"Both Donald Trump and Barack Obama also saw higher enthusiasm for their speeches during their second years in office: 48% of those who tuned in for Trump's 2018 State of the Union were very positive, as were an identical 48% of those who watched Obama's 2010 address. Biden's 41% on that metric matches the previous low in CNN's speech reaction polls dating back to 1998."
Ja det betyder ju en av två saker. Antingen att folk gillar talet mindre än tidigare tal, eller att fler republikaner än vanligt tittade.
Citera
2022-03-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ja det betyder ju en av två saker. Antingen att folk gillar talet mindre än tidigare tal, eller att fler republikaner än vanligt tittade.
Absolut, något av de två alternativen är det.
Citera
2022-03-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Sammanvägda Foxbetyget är således "C", vilket är på sin höjd mediokert. Du tycker det är ett "väldigt gott betyg"? Märkligt vilken låg standard du sätter för Biden i så fall!

Citat:
Precis som Scrollock var inne på, snittbetyg C som väl knappast kan ses som ett "väldigt gott betyg" om man nu inte hade extremt lågt ställda förväntningar. En i panelen var dessutom tidigare talskrivare åt Obama så det var alltså inte så att man valt ut konservativa tyckare utan istället fem talskrivare som arbetat för ett brett spektrum av politiker från vänster till mitten till höger.
Som sagt, det här var i kontrast till Scrollock som ju citerade republikanska partiets officiella hållning i frågan (vilket han glömde nämna så att det av en slump råkade låta som att det var någon generell åsikt.) Yes, med avsändaren Fox News ser jag C som ett bra resultat - jag tror inte CNN hade varit lika schyssta mot Trump t ex om de inte verkligen tyckt att han framfört ett bra tal. CNN som ju får ses som jäviga åt demokrater och de gav ju mycket riktigt biden ett högre betyg.

Själv har jag ingen aning, jag har inte sett det utan jag blev irriterad på att det som alltid med Scrollock låter mycket brutalare här i tråden än vad det visar sig vara när man klickar sig in på länken.

Hur som helst står min poäng kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in