Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Han tituleras fortfarande domare, det är en hedersak, men om heder vet du väl noll och inget?

Och nej, han blev inte dömd, därför är ditt tafatta försök att miskreditera honom enkom patetiskt! Han har skitit på Bidens "valseger" och det har du svårt att svälja. Erkänn det istället, och att det är därför du är sur och purken?

Nej nu hittar du på igen. HD domare på delstatsnivå är en yrkestitel. Ett titel man inte kan, eller åtminstone inte bör, använda när en person slutat. Är du av annan uppfattning posta en länk som stödjer detta. Det skulle bli väldigt förvirrande om en jurist, som tidigare var domare, i en rättssal skulle tilltalas domare. Menar du att den sittande domaren i ett rättsfall i ett sådant fall skulle tilltala juristen, domare i rättssalen? Skulle bli enormt förvirrande och tänk dig rättegångsprotokollen, dessa skulle vara helt omöjliga att tolka och utläsa. ”Herr domare anför till domaren att….”
Och visst, han blev inte dömd, men hälften av hans tidigare kollegor ville döma honom och dessutom utfärdade domstolen en kraftig reprimand mot honom. Jag vågar lova att detta är ytterst sällsynt i USA. Dvs att detta sker mot en domarkollega.
Dessutom och viktigast, du antyder i ditt inlägg att den sk utredningen (det var därför du ville använda HD-Domartitel) hade officiell status och legitimitet och att det därför var en (omöjlig och olaglig) decertifiering på gång. Detta var hela ditt syfte med att posta inlägget.
Inget kan ju vara mer fel, detta är en skitutredning med kraftigt bias initierad och genomförd av republikanska partiet. Det kommer inte att ha någon som helst legal bärighet.
Du har med andra ord återigen postat en länk som inte säger det du påstår, eller vill påskina. Detta var min hela poäng med mitt inlägg. Om fler sektmedlemmar ”skiter på Bidens valseger” eller ej, bryr jag mig egentligen inte om. Jag är rätt van vid detta nu. Det har varit ständigt pågående sedan den 3/11 2020 när han vann valet i en landslide.
Frågor på det?