2022-07-28, 21:05
Medlem
När antidemokraterna pratar om "de allra rikaste" menar de ju i regel alla som har någon form av lön. Men jag tror säkert att det kommer att tas emot väl av väljarna att eliten vill subventionera elbilar för överklassen samtidigt som inflationen skenar och vanligt folk tvingas betala rekordpriser för mat och bensin.
Citera
2022-07-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Manchin och biden är överens om en klimat satsning, grön el produktion sänkning av läkemedels kostnader och ytterligare infrastruktur satsningar på 300 miljarder dollar. Vilket kommer att skapa 100 tusen nya jobb under de 4 närmaste månaderna. Republikanerna i senaten lämnade salen i protest eftersom lagförslaget höjer skatten för de allra rikaste i landet, medan demokraterna applåderar överenskommelsen

#winning!
Och Biden kan nu bara se på medan de mest förmögna planerar skatteflykt och flyttar alla sina tillgångar ut ur landet och slipper skatten helt och hållet. Så den skattehöjningen kommer gå i bakås ordentligt. Han har visst aldrig hört uttrycket att "en halv limpa bröd är bättre än ingen alls".

#losing
Citera
2022-07-28, 21:26
Bannlyst
Vita huset påstår att deficit kommer att sjunka med nästan 2triljoner dollar i år. Samt att arbetslösheten kommer att förbli lägre än 10 års genomsnittet. Nu vill jag höra av forumet varför det är något hemskt och varför sleepy Joe inte gör sitt jobb osv.
Go!
Citera
2022-07-28, 21:32
Medlem
Citat:
Vita huset påstår att deficit kommer att sjunka med nästan 2triljoner dollar i år. Samt att arbetslösheten kommer att förbli lägre än 10 års genomsnittet. Nu vill jag höra av forumet varför det är något hemskt och varför sleepy Joe inte gör sitt jobb osv.
Go!
Därför att det är lögn.
Citera
2022-07-28, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Därför att det är lögn.
Vilka är de korrekta siffrorna menar du?
Citera
2022-07-28, 21:49
Medlem
Citat:
Samt att arbetslösheten kommer att förbli lägre än 10 års genomsnittet.
1. Vad tror du att den genomsnittliga arbetslösheten varit de senaste 10 åren?
2. Vad tror du att den är nu?
3. Blir det en höjning eller sänkning?

Citera
2022-07-28, 22:27
Medlem
Citat:
Vilka är de korrekta siffrorna menar du?
(FB) Den stora samlingstråden om Joe Biden

Citera
2022-07-28, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock

Måste ha blivit nåt missförstånd här.
Du påstår att vita husets siffror är fel.
Jag ställde då frågorna
Vad menar du att de verkliga recession siffrorna är?
Vad menar du är den genomsnittliga arbetslösheten egentligen är?

Det funkar inte att besvara mina frågor med motfrågor. För då ignorerar jag hellre dig.
återkom när du vill bli tagen på allvar.
Citera
2022-07-29, 10:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
People are falsely claiming a video of US President Joe Biden posted by the Democratic Party is a deepfake.
Citat:
Social media users have claimed the video has been altered to superimpose the president's face on an actor's body using artificial intelligence.
In the 17-second clip President Biden speaks about the 6 January riots which saw protesters storm the US Capitol building. The riot is currently being investigated by a congressional panel.

https://www.bbc.com/news/62338593
Citera
2022-07-29, 10:52
Medlem
Citat:
Manchin och biden är överens om en klimat satsning, grön el produktion sänkning av läkemedels kostnader och ytterligare infrastruktur satsningar på 300 miljarder dollar. Vilket kommer att skapa 100 tusen nya jobb under de 4 närmaste månaderna. Republikanerna i senaten lämnade salen i protest eftersom lagförslaget höjer skatten för de allra rikaste i landet, medan demokraterna applåderar överenskommelsen

#winning!
Hur vet du det?
Citera
2022-07-29, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Hur vet du det?
Såg det på WaPos framsida igår. Det är en fake news enemy of the people tidning som bara kommunister och vänster libtards såsom jag läser. Därför att jag är en beta cuck och förslavad i en zionistisk global kulturmarxistisk rörelse som tänker förslava mig. (nu när jag konstaterat allt detta, blir du tvungen att svara OnT i vad gäller innehållet i Manchin-Schumers reconciliation Bill)

Citat:
The bill includes $430 billion in new spending on energy, electric vehicle credits and health insurance, and more than pays for itself by raising minimum taxes for big companies and enforcing existing tax laws, Schumer and Manchin said in a statement.
Citera
2022-07-29, 11:23
Medlem
Citat:
Såg det på WaPos framsida igår. Det är en fake news enemy of the people tidning som bara kommunister och vänster libtards såsom jag läser. Därför att jag är en beta cuck och förslavad i en zionistisk global kulturmarxistisk rörelse som tänker förslava mig. (nu när jag konstaterat allt detta, blir du tvungen att svara OnT i vad gäller innehållet i Manchin-Schumers reconciliation Bill)
ok så du är medveten om dina brister men hur vet att de håller vad de lovar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in