2022-02-06, 00:59
Tre gånger vad jag vet, varav en gång förberedelse till terrorbrott, har polismyndigheten tolkat vad som skrivits på internet och med det som enda underlag utrett brott som inte var brott. Flashback tystas inte.
Citera
2022-02-16, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Nja, det var det jag skrev ovan, hade det varit direkta dödshot hade jag polisanmält det, men jag har fått för mig att det inte går att spåra om det är skrivet med TOR-webbläsaren. Det var i.a.f sån där konstig adress när jag kollade upp det.

Visst, det kanske är småbarn som tycker det är roligt att ringa till Jarl Kulle o säga bajs! (syftar på den barnsliga Hassan-busringningen som ändå var kul på nått sätt).

Så tänkte om det är nån som har nått agg emot mig, men kan inte komma på nån, även om folk skrivit här att dom hatar mig t.ex för att jag får sjukersättning o sånt.

Men det var det där med att jag skulle rapportera om 2forty2 till Flashback som jag funderade på. Jag har tipsat 2forty2 flera gånger om lokala förmågor, men jag ser ingen anledning till att jag skulle skriva det till Flashbacks ägare? Gruppen är öppen för vem som helst, t.o. de som inte ens har Facebook. O jag tror att Flashback är välkommet för 2forty2 också.
Oavsett om det är TOR eller någon annan webbläsare så kan polisen och internetoperatören samt SÄPO spåra upp avsändare som vräker ur sig rena mordhot via mejl och det är med hjälp av IP-adressuppgifter man kan spåra upp avsändare som har mejlat mordhot.
Citera
2022-02-16, 22:43
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Oavsett om det är TOR eller någon annan webbläsare så kan polisen och internetoperatören samt SÄPO spåra upp avsändare som vräker ur sig rena mordhot via mejl och det är med hjälp av IP-adressuppgifter man kan spåra upp avsändare som har mejlat mordhot.
Nej, det kan de inte. Hur kan de ta hjälp av IP-adressuppgifter när Tor gömmer de uppgifterna?
Däremot kan de enkelt kräva de uppgifterna från en misstänkt FriaOrdet-användare. Om användaren någon gång har loggat in utan Tor eller VPN så är han körd.

Bara att kolla upp JohanJ. Det var han som skickade hoten, vilket jag listade ut med Helenas egen "clusterfuckmetod".
Senast redigerad av sugmag-se 2022-02-16 kl. 22:58.
Citera
2022-02-22, 09:20
Medlem
sugmag-ses avatar
Friaordet-clownerna svamlar igen.
Det finns några delar som jag inte kan hålla mig från att kommentera.

Nu har detektiverna listat ut att den de tror är jag har blivit åtalad för ett brott. Upphetsningen blev överväldigande för deras små hjärnor vilket resulterade i en del komik.

Enligt vad de hittade så har "jag" hotat en 2 år yngre person att hacka en webbplats och att bara den 2 år yngre personen blev dömd. Slaktaren skyndade sig till FO för att rapportera att "jag" har hotat ett småbarn att hacka sidan och sedan fick småbarnet dömd för brottet.

Tre frågor geniet glömde att fråga sig var:

1. Hur många småbarn kan hacka?
2. Hur kan man döma ett småbarn för ett brott?
3. Betyder "22 år" "småbarn"?

Efter det skämmer han ut sig med ett scoop som vem som helst förstår är uppdiktat. Följ den tråden för att inte missa den fantastiska historien om hur "jag" har våldtagit min mamma och fortsätter att hota "småbarnet" för att hacka FO.

Syftet med detta verkar vara dels ett desperat försök att attackera mig och min sida (som bara innehåller sanning tillsammans med bevis för mina påståenden) men också att försöka lura Muppety som de fått för sig är en annan vän som jag vill dra in i trubbel:

Citat:
Muppety, sån är Sugmag, han gör allt för att ställa alla mot varandra för nu är han uthängd, alla vet vem han är, då vill han dra in dig, den andra och alla andra mot varandra. Jag tror du är mycket smartare än så Muppety att du inte går på Sugmags bluff. Han kommer bli förmodligen mer och mer agressiv framöver och ge sig på dig på många sätt. Bara undvika han så mycket du kan. Lycka till Muppety.
Väldigt omtänksam med tanke på att det är skrivet av samma person som skrev ett långt hatinlägg och kallade Muppety för en äcklig kackerlacka som är sjuk i huvudet i princip, bara för att han sa att han gillar Flashback.
Det är fantastiskt hur vissa kan helt sakna självinsikt.
Senast redigerad av sugmag-se 2022-02-22 kl. 09:32.
Citera
2022-02-22, 15:23
Medlem
smurf.kontos avatar
Citat:
Och hur ska de göra detta menar du? Ska de kontakta internetleverantören för varje enskild node i kedjan för Tor och hoppas på det bästa eller vad?
Citera
2022-02-23, 07:55
Medlem
Muppetys avatar
Fast jag vill inte bråka med nån, diskutera o debattera gör jag gärna, men brukar lämna när man börjar kalla varandra för fula skällsord o sånt. Det är som med politik, man kan vara rejält oense om saker, men man får ändå respektera varandras åsikter, o sin rätt att yttra dem.
Citera
2022-02-23, 10:04
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Fast jag vill inte bråka med nån, diskutera o debattera gör jag gärna, men brukar lämna när man börjar kalla varandra för fula skällsord o sånt. Det är som med politik, man kan vara rejält oense om saker, men man får ändå respektera varandras åsikter, o sin rätt att yttra dem.
De förstår inte ens vad det betyder. I deras huvuden så är alla som inte håller med dem fiender. Syftet för dem är att skada Flashback och alla som gillar Flashback, inte att framföra åsikter och att lyssna på andra perspektiv. De är helt oförmögna att förstå något annat perspektiv än deras egna.
De struntar till och med i om de vet att det de säger är osant eller ologiskt så länge det de säger hjälper dem i deras lilla krig. I själva verket skadar det dem bara. En neutral, utomstående part struntar ju inte i logiken eller sanningshalten i det de säger och kommer bara tycka att de är rabiata galningar. De få nya som kommer dit och deltar har knappast blivit övertygade av deras inlägg, de kommer dit för att de redan delar deras åsikter.
Senast redigerad av sugmag-se 2022-02-23 kl. 10:14.
Citera
2022-02-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Nr 4: Journalisten Patrik Nyberg. Har skrivit flera kåserier/artiklar publicerade på I. F. I. och lyfts ofta fram av K. K. som exempel på en "hederlig" och "bra" journalist.

Som man lätt kan se är lejonparten av dessa personer, inklusive K. K. själv, inte särskilt intresserade av allmänt "näthat". De är ute efter personlig hämnd på Flashback eftersom deras egna eller anhörigas bakgrund finns publicerade på forumet.

Patrik Nyberg har väl också skrivit i såväl höger- som vänstertidningar, ibland under
pseudonym, ibland inte ? Ibland också inlagor till olika domstolar, då förklädd under
kvinnlig "pseudonym" ? Lite grand i motsats till vad som påstås nedan då. Men han
lär väl försörja sig på annat än sin "journalistik" ?

"En som vi gärna samarbetar med är Journalisten Patrik Nyberg som också valt att framträda i sin egen person."
Citera
2022-03-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Det kan vara JohanJ. Han har samma konstiga meningsuppbyggnad. Exempel:

Du kan kolla igenom hans inlägg på FO om du har ett konto där och se om han särskriver också om du vill.
Om det visar sig att dom är oskyldiga till hot och ni har likt förbannat envisats och påstått att kent har hotat er med våld , om man på falska grunde påstår sånt som inte är sant då gör man sig skyldig till förtal alternativt grovt förtal .Varför vägrar ni att upphöra med detta förbannade småbarnsaktiga kriget mot Friaordet och dess medlemmar? och att admin och andra låter denna inavlade sinnessjuka ämnestråd ligga kvar på flashback är skandal och det bidrar till att flashbacks rykte kommer att sjunka .Denna ämnestråd borde papperskorgas direkt om flashbacks rykte ska bli bättre.
Citera
2022-03-01, 20:03
Medlem
Citat:
Nu har administratören på FO tagit bort en användares kritik mot att han inte tog bort ett inlägg som innehåller en uthängning av någons familj. Uthängningen finns fortfarande kvar dock.
Så mycket yttrandefrihet hade de där.
Det finns fortfarande uthängningar här inne på Flashback som ligger kvar som borde raderats bort och det gäller fortfarande uppgifter om kalmarkvinnan, skelettkvinnan med flera och inte nog att dessa personer har hängts ut här på detta forumet Flashback , dessa personer som har blivit uthängd i inlägg som uppgår till över 10000-tals som har postats här inne i flera år från år 2010 och framåt har blivit utsatta för trakasserier,hot,förtal,outning av personuppgifter men man vill förneka att dessa uthängningar finns kvar trots att många läsare har sett att dessa uthängningar fortfarande finns kvar här inne ,Uthängningar som oxå nämns som fulltständig outning har bidragit till att dessa outade personer har fått ett rent helvete med nattliga telefonterror,hot,förföljese med mera tack vare att vissa inavlade idioter till medlemmar här inne har outat ut de utsatta personernas telefonnummer,hemadress med mera .
Citera
2022-03-01, 20:43
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Om det visar sig att dom är oskyldiga till hot och ni har likt förbannat envisats och påstått att kent har hotat er med våld , om man på falska grunde påstår sånt som inte är sant då gör man sig skyldig till förtal alternativt grovt förtal .Varför vägrar ni att upphöra med detta förbannade småbarnsaktiga kriget mot Friaordet och dess medlemmar? och att admin och andra låter denna inavlade sinnessjuka ämnestråd ligga kvar på flashback är skandal och det bidrar till att flashbacks rykte kommer att sjunka .Denna ämnestråd borde papperskorgas direkt om flashbacks rykte ska bli bättre.
Jag säger bara att det ser ut så om man kollar på texterna. Hans skrivsätt är väldigt unikt så det är inte svårt att se att det är samma person.
Citat:
Det finns fortfarande uthängningar här inne på Flashback som ligger kvar som borde raderats bort och det gäller fortfarande uppgifter om kalmarkvinnan, skelettkvinnan med flera och inte nog att dessa personer har hängts ut här på detta forumet Flashback , dessa personer som har blivit uthängd i inlägg som uppgår till över 10000-tals som har postats här inne i flera år från år 2010 och framåt har blivit utsatta för trakasserier,hot,förtal,outning av personuppgifter men man vill förneka att dessa uthängningar finns kvar trots att många läsare har sett att dessa uthängningar fortfarande finns kvar här inne ,Uthängningar som oxå nämns som fulltständig outning har bidragit till att dessa outade personer har fått ett rent helvete med nattliga telefonterror,hot,förföljese med mera tack vare att vissa inavlade idioter till medlemmar här inne har outat ut de utsatta personernas telefonnummer,hemadress med mera .
Har du exempel?
Citera
2022-03-01, 20:49
Medlem
Citat:
Jag säger bara att det ser ut så om man kollar på texterna. Hans skrivsätt är väldigt unikt så det är inte svårt att se att det är samma person.

Har du exempel?
https://www.flashback.org/sok/?so=we...rsson&f=0&sp=1

https://www.flashback.org/sok/?so=we...ttkvinnan&sp=0
(FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - kändisar och bedragare bland medlemmarna

jag allt skit ligger kvar fortfarande kvar här inne som borde ha papperskorgats direkt på stubinen. En vacker dag blir nog Flashback illa tvungen att rensa bort och papperskorga 100-tals trådar som har olagligt innehåll för det kommer nog snart i framtiden en ny lag som säger att de som har ansvar för forumet samt även de som modererar inlägg att de blir tvungna att städa bort och papperskorga bort alla trådar och inlägg som har olagligt innehåll som bryter mot svensk lag och vägrar man gå med på att städa bort trådar och inlägg kan flashback åka på att betala feta företagsböter och få sin verksamhet stoppad här i Sverige och andra länder .
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-03-01 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in