Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Fast det blir också nåt löjeväckande, som jag tror är farligt, av de här helt bisarra påståendena. Framförallt för den ukrainska civilbefolkningen. De här fantasierna och lögnerna om ensamma hjältar blandat med kampanjen att dela ut automatvapen i Kiev eller att tillverka molotovcocktails och kasta på ryska stridsvagnar kan ju få rent katastrofala följder om de följs av dumskallar. För mig som prorysk debattör så är det ändå ur ett proukrainskt perspektiv det här framstått som mest vansinnigt. Jag fattar inte att inte fler har reagerat på det. Ryssland tror jag inte är så rädda för att ukrainska fjortisar offrar sina liv via nån sån här dumhet.
Ja, eftersom att du i grunden slickar jude-oligarkernas man Putin i röven förstår jag att du förespråkar att en befolkning bara ska ge upp vid en eventuell rysk invasion. Att du hejar på ytterligare ett krig där vita européer dödar vita européer är spiken i kistan för att du på något vis kan tas på allvar.
Putin trodde att han skulle bli mottagen som en befriare med blommor och jubel i Ukraina, men det är bara ytterligare en sak som han gjort en felbedömning på i sitt storhetsvansinne och i jakten på sin bolshevikdröm om att återupprätta ett Sovjetunionen 2.0.
Att han i åratal i sitt storhetsvansinne trott att han gjort sig säker mot sanktioner, och att Ryssland skulle ha en chans i en ekonomisk kamp med västvärlden är ytterligare en felbedömning. Rubeln är i fritt fall, och Ryssland är på god väg att bli ett nytt Nordkorea i form av välstånd. Västvärlden skrattar så klart, och även kineserna - att man är så korkad att man tror att ett land som i stora delar fortfarande använder häst och vagn kan mäta sig i en ekonomisk kamp med väst är underhållande minst sagt. Det är därför du ser en desperat Putin hota med kärnvapen hit och dit nu, precis som clownen i Nordkorea gör varje gång han försöker mäta sig med västvärlden.
Nu stör dock Putins nationalromantiska planer om ett nytt Sovjetunionen de judiska och ryska oligarkernas affärer som han haft vid sin sida som en garant för makt under alla år. Hur intresserade tror du de är av Putins planer egentligen? När de får se sina affärer och lyxliv gå i kras avtar nog stödet rätt fort till Putin, och då är Putin slut helt enkelt. Större män än Putin har fått en dolk i ryggen i historien i Ryssland, och oligarkernas tålamod med Putin går nog på sparlåga just nu.