Citat:
Ursprungligen postat av
Malacoda
Vore underbart ifall dom gjorde och nån snabbt kunde sätta en kula i nacken på Putler.
Putin är inte dum. Vill du arkebusera honom får du planera in i minsta detalj, understödd av starka personer. Vem, i ett sådant läge, kan du lita på och vem kommer gola ner dig på en gång och springa till Putin och avslöja dina planer? Genom att ens föra ett sådant förslag på tal så är du ett steg närmare din egna död. Han omger sig bara med väl betrodda personer han känt länge. Vem vill ens ta på sig ett sådant uppdrag? Och om du misslyckas, vad händer då? Hans underhuggare skulle i ett sådant läge kunna aktivera kärnvapen i ren desperation, som hämnd eftersom dom vet att dödsstraff eller livstid i fängelse väntar när deras ledare är borta. Jag ser det inte som troligt att det där kommer ske. Han kommer sitta kvar vid makten och hans retorik kommer bli väldigt aggressiv.
Jag anser att stundande läge, det är fan värre än schack. Det finns enormt många drag. Alltså närmaste 10åren kommer vi bara ha problem i Europa. Det är så mycket misär och problem som väntar. Riktigt, riktigt tråkigt att denna situation skulle uppstå. Jag hoppas Ukraina backar om Nato. Sedan ger bort/tillbaka dom ryskatalande provinserna till Ryssland. I utbyte mot att man i övrigt tillåts styra landet efter egna värderingar och önskemål.