Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det finns verkligen ingen anledning att fortsätta hålla på att ljuga om hur kriget i Donbass startade. Det är klarlagt sedan länge att det är Ryssland som stridit där, fast utan nationalitetsbeteckningar. Ryska mödrar har fått hem sina söner från Donbass i liksäckar.

Psykopat-Putins lögnaktiga version av historien kommer begravas med honom när han förlorar den här vansinniga invasionen.

Jag ljuger inte om något. Du drar bara efter halmstrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Du var nog inte med på 90-talet med alkisen Jeltsin...
Jeltsin framstår som intelligent jämfört med putler.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
SINGAPORE, Feb 28 (Reuters)*-*Bank of China's*601988.SS*Singapore operation has stopped financing deals involving Russian oil and Russian companies, amid concerns of western sanctions following Russia's invasion of Ukraine, said a source on Monday with knowledge of the matter.

Bank of China did not immediately commen
https://www.google.com/amp/s/www.nas...s-source%3famp

Kina lämnar Titanic

Nasdaq är källan.

Och var får Nasdaq uppgifterna ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Serbien håller käften just nu för att de är sugna på att komma med i EU. Förhoppningsvis får de vänta extremt länge. Landet är mer korrupt än Ryssland och Ukraina tillsammans.

Ligger högre upp än Ryssland och Ukraina i Democracy Freedom Index
Citera
2022-02-28, 11:42
Medlem
Enterprises avatar
[quote=aribert|79295794]
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Nu när till och med kineserna sviker lille Putte, och hela världen skrattar åt hans patetiska krig samtidigt som Rysslands ekonomi krascher helt och hållet - vad tror ni om risken att han bara säger "fuck it" och börjar pumpa ut atombomber? Bombar hela Europa, försöker nå USA, antarktis m.m.

Ska jag falla så ska alla falla-tänket. Han ser ju som sagt inte ut att må särskilt psykiskt bra, och lär vara ännu svettigare än någonsin just nu.[/QUOTE

Uppgiften kommer kommer från Reuter. Du vet väl vem som äger Reuter?
Nej, berätta!
Har du någon antisemitisk konspirationsteori i bakfickan månne?
Citera
Medlem
Kina påminner mig om Lamm-gamen

Lamm-gamen väntar på att alla andra djur bråkar, ätit klar så bara ben kvar

Sen kommer den ta benen och släppa de 1000 meter och ta de fina köttbitarna inne i benen.

Kina väntar på alla bråkar, tappar ekonomi medans Kina bara ökar.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag håller med om att Kina är den stora vinnaren, Kina gör ingenting utan att det är noga uttänkt och planerat.

Jag trodde ursprungligen att Putin var bra för Ryssland men inser nu att han bara skrämmer iväg investerare.

Detta var oförlåtligt och beklämmande.

Själv bojkottar jag Aftonhoran helt men försöker hänga med genom att läsa Sky News på nätet.
Citera
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ryssland gör det
MENA länder gör det

Ja och Ukraina 18-60år uppmuntrar civila att kasta molotovs. Men det verkar fungera Ryssland har inte bombat sönder landet än som jag trodde då de civila nu räknas som fiende
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Har inte hänt, är därför du missat det.

https://www.nasdaq.com/articles/bank-of-chinas-singapore-operation-stops-financing-russian-oil-trades-source

SINGAPORE, Feb 28 (Reuters) - Bank of China's 601988.SS Singapore operation has stopped financing deals involving Russian oil and Russian companies, amid concerns of western sanctions following Russia's invasion of Ukraine, said a source on Monday with knowledge of the matter.

Det grundar sig väl i den när nyheten. Bank of China i Singapore har blivit = Kina i en del folks huvuden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Rysslands taktik verkar vara att omringa de Ukrainska styrkorna och "svälta" dem genom att inte tillåta förnödenheter och underhåll åka igenom inringningen. Bomba sönder infrastruktur(vatten,el,värme) och attackera Ukrainas arme med missiler på nätterna.
Nöta sönder dem och bryta ner deras stridskraft tills de ger upp självmant eller är så svaga att de är lätta att bekämpa.
De vill inte ge sig in i större strider i stadsmiljö då det är då Ukrainas arme har som störst chans att göra skada. De har tydligen sedan 2015 blivit tränade på strid i stadsmiljö av USA.

Har för mig att de skulle göra så här i Kiev och vid Donbass där Ukraina har sina två största ansamlingar av trupper. Lyckas de med detta slår de ut mer än hälften av Ukrainas totala arme. Detta beräknas ta ca en vecka.

Jag läste om detta i tysk tidning.

Pinsamt att de med en av världens största arméer knappt klarar av att knäcka ett grannland, som knappt har någon armé. Om de använder sig av en sån där feg strategi som du nämner så är det ju ännu mer pinsamt. Ett fiasko. Hoppas Putte är nöjd med att ekonomin kraschar helt o hållet.
Citera
2022-02-28, 11:43
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Du var nog inte med på 90-talet med alkisen Jeltsin...

Fortsätt gissa du. Har varit längre än så.
Citera
2022-02-28, 11:43
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Normalt sett är hot om Kärnvapen bara tomma hot! Med Putler vet man dock inte men det torde finnas någon i hans närhet som säger stopp. Ingen förutom Putler vill ha ett kärnvapenkrig.

Det där med att hota har blivit något av en rysk paradgren men ibland måste hoten synas. Tycker att Ukraina synar bluffen på ett bra sätt!
Svårt att avgöra vad som händer nu.

Kommer inte in på Sputnik så man måste läsa Al Jazeera för att få helheten.

UK media just nu är är ett propagandasammelsurium av ryska förluster, ryska deserteringar och att alla ryssar egentligen är uppgivna och emot Putin
Citera
2022-02-28, 11:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Tror Putte började med det lätta artilleriet i hopp om att Ukraina skulle ge upp..men börjar sätta in det tunga artilleriet..?

Kanske, men jag vet i ärlighetens namn inte om Vagner är så mycket "tyngre" än vanliga spetsnazförband, däremot antagligen mer erfarna av att verka utanför Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in