Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 09:00
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Panikdraget i Moskva
Publicerad 31 dec 2025 kl 06.18
Uppdaterad kl 06.18
"Strömlöst efter attacken mot Putin • Se bilderna
Bilderna från gatorna i Moskva, menar experter talar för att det är problem för Putin att få igång kraftverket igen."

Mer att läsa I länken:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/panikdraget-i-moskva/
Perfekt! Nu får moskoviterna känna på hur det är att vara i krig och smaka på samma behandling som ukrainarna fått göra under flera år.
Släck ner hela jävla dassriket!
Citera
2025-12-31, 09:15
Medlem
ForumApaches avatar
Hoppas på fler attacker mot strömförsörjningen i Ryzzhelvetet och smällkall vinter.
Citera
2025-12-31, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
-8 grader i Moskva över natten. Vad vågar man hoppas på 600 000 frysande moskvabor eller ännu hellre, sönderfrysta vatten- och värmerör?
Samma som i odessa då ..där hela transformatoranläggningen sprängdes i bitar igår...blackout i hela området.
Citera
2025-12-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag har inget Kosovotrauma. Du har kanske jämförelsetrauma eller trauma från skolan?

Jag tycker heller inte de är värda en sämre omröstningsprocess. Men alternativen är en sämre omröstning eller ingen omröstning alls. Givetvis kan omröstningen bli så dålig att den är helt meningslös.

Men tycker du inte vi ska jobba för att den blir så bra som möjligt? Det är väl de ukrainska medborgarna värda, tycker du inte?

Jag håller verkligen inte med. Ingen omröstning är absolut bättre än en "sämre omröstning" i de fall det handlar om viktiga frågor. En sämre omröstning kan man hålla om gäller frågan om den lokala kyrktuppen ska målas om eller inte. Men gäller omröstningen presidentval eller ett områdes statstillhörighet då måste strävan vara att omröstningen ska ske "Nothing Less Than Brilliant".

Man kan absolut inte i förväg gå med på att acceptera att en "sämre omröstning" ska kunna ge godtagbara resultat. Ska man hålla en omröstning måste ambitionen givetvis vara att den ska genomföras på ett sätt som är så nära perfekt som möjligt. Helt perfekt är givetvis en utopi, men strävan måste vara så få och små brister som möjligt. Accepterar man "sämre" som utgångspunkt för omröstningen hamnar man på en glidande skala som är livsfarlig. Och som dessutom knappast kommer att lösa själva frågan man röstar om. Ju fler och större brister som är uppenbara gör ju att alla som så önskar kommer kunna ifrågasätta resultatet. Och därmed kommer man tillbaka till utgångsläget och bråket börjar om från början.

Dessutom måste du tänka på att klargör man före omröstningen att ett "sämre genomförande" ändå kommer ge acceptabla resultat så ger ju det direkta incitament till fusk och manipulation. Särskilt som frågan är belastad med en massa prestige.

Regler och förutsättningar måste göras tydliga från början. Brister eller brott mot reglerna måste leda till någon form av konsekvens, t ex att omröstningen görs om. För stora brister måste självklart leda till att omröstningen ogiltigförklaras.
Citera
2025-12-31, 09:36
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Samma som i odessa då ..där hela transformatoranläggningen sprängdes i bitar igår...blackout i hela området.
Något som ryssvinen hållit på med i flera år nu. Men nu börjar det bli tillbakakakor och moskoviterena får smaka på samma sak.
Dags att skicka svärmar med Flamingos mot Moskva och släcka ner hela jävla stan!
Citera
2025-12-31, 09:36
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Jag har inget Kosovotrauma. Du har kanske jämförelsetrauma eller trauma från skolan?

Jag tycker heller inte de är värda en sämre omröstningsprocess. Men alternativen är en sämre omröstning eller ingen omröstning alls. Givetvis kan omröstningen bli så dålig att den är helt meningslös.

Men tycker du inte vi ska jobba för att den blir så bra som möjligt? Det är väl de ukrainska medborgarna värda, tycker du inte?

Som putinist kanske du kan förklara varför din idol massmördaren Putin fortsätter med sin terror och vägrar vapenvila som är en förutsättning för demokratiska processen?

Som ökänd hatare av västerländsk demokrati och diktatur-fantast för ryska diktaturen med dess lögner klingar ditt desperata trams om demokrati falskt i denna tråd. Starta en tråd om demokrati och tramsa där.
Citera
2025-12-31, 09:39
Medlem
Citat:

Vad duktig du är som följer Kremls manus om folkomröstning. Putin är tacksam för nyttiga idioter som dig.
Citera
2025-12-31, 09:51
Medlem
Citat:

Varför är de så viktigt för Putin att de blir val i Ukraina ?
De är ju inte hans land?
Citera
2025-12-31, 09:52
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jag håller verkligen inte med. Ingen omröstning är absolut bättre än en "sämre omröstning" i de fall det handlar om viktiga frågor. En sämre omröstning kan man hålla om gäller frågan om den lokala kyrktuppen ska målas om eller inte. Men gäller omröstningen presidentval eller ett områdes statstillhörighet då måste strävan vara att omröstningen ska ske "Nothing Less Than Brilliant".

Man kan absolut inte i förväg gå med på att acceptera att en "sämre omröstning" ska kunna ge godtagbara resultat. Ska man hålla en omröstning måste ambitionen givetvis vara att den ska genomföras på ett sätt som är så nära perfekt som möjligt. Helt perfekt är givetvis en utopi, men strävan måste vara så få och små brister som möjligt. Accepterar man "sämre" som utgångspunkt för omröstningen hamnar man på en glidande skala som är livsfarlig. Och som dessutom knappast kommer att lösa själva frågan man röstar om. Ju fler och större brister som är uppenbara gör ju att alla som så önskar kommer kunna ifrågasätta resultatet. Och därmed kommer man tillbaka till utgångsläget och bråket börjar om från början.

Dessutom måste du tänka på att klargör man före omröstningen att ett "sämre genomförande" ändå kommer ge acceptabla resultat så ger ju det direkta incitament till fusk och manipulation. Särskilt som frågan är belastad med en massa prestige.

Regler och förutsättningar måste göras tydliga från början. Brister eller brott mot reglerna måste leda till någon form av konsekvens, t ex att omröstningen görs om. För stora brister måste självklart leda till att omröstningen ogiltigförklaras.

Ja givetvis vill vi att det ska bli så bra som möjligt och givetvis ska ambitionen vara att det ska vara så bra som möjligt. Det är ju bara en halmgubbe, tror du jag menade att det skulle genomföras så dåligt som möjligt? Däremot är förutsättningarna dåliga. Ingen kultur för rättvisa val, även de lokala eliterna är korrupta, medie-ofrihet, prestige i resultatet, osv osv. Givet detta, bör ambitionen vara att göra valet så bra som möjligt.
Citera
2025-12-31, 09:56
Medlem
Blir hamster för moskoviterna till nyår. Förhoppningsvis kallt o mörkt.
Citera
2025-12-31, 09:57
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Varför är de så viktigt för Putin att de blir val i Ukraina ?
De är ju inte hans land?

Det är väl inte så viktigt för Putin att det blir val i Donbass, det är det som vi diskuterar?

Däremot är det viktigt för Putin att det blir val i Ukraina, och det förstår jag. Han vill inte att det blir "fred", men efter 4-10 år kommer det ett hardliner-parti till makten i Ukraina som säger "2027-freden gäller inte, den undertecknades av diktatorn Zelensky utan att folket var tillfrågat. 1991 års gräns är vår och nu återtar vi den". Om 10 år kan Ryssland vara försvagat och ha mycket sämre förutsättningar att föra krig. Då är deras enda kort på handen deras kärnvapen. Men det kortet vill man inte spela, av många anledningar. Därför vill Putin ha val i Ukraina, för att vinna freden.
Citera
2025-12-31, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
-8 grader i Moskva över natten. Vad vågar man hoppas på 600 000 frysande moskvabor eller ännu hellre, sönderfrysta vatten- och värmerör?

Stod igår i Ryska nyheterna de skulle troligen lösa sig om 2-3 dagar efter olyckan. Tycker ni kan visa lite omtanke också för de svenska medborgarna som fortfarande inte fått strömmen tillbaka efter stormen.. är väl tusentals fortfarande utan ström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in