Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 11:38
Medlem
På arbetsmarknaden är det noga nuförtiden med vilka man anställer. Det är personlighetstester, gruppövningar och intervjuer.
Vissa anställningar är säkerhetsklassade.

En felrekrytering kan bli en dyr historia för arbetsgivaren....

Kamrat Putin är undantaget. Han har varit så charmig att alla bara slött vinkat förbi honom.

Vad händer ? Hur billig blev det att tillsätta Putin på tronen i Ryssland, för Ukraina, dess företag, människor, Ryssland och resten av världen ?

Sätt en prislapp på Putin och skicka fakturan till Ryssland.
Senast redigerad av Tissetiss 2022-02-28 kl. 12:31.
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ungefär som puttler gör när han tar in inslamister

Dess soldater kommer vara top notch!
Citera
Medlem
Hur ser bemanningen ut på den ukrainska sidan? Med över 40 miljoner invånare borde man kunna räkna med att män mellan 18-60 utgör en rätt stor del, kanske sisådär 10 miljoner åtminstone? Även om många inte får ett gevär i handen så borde åtminstone ett rätt stort antal miljoner ukrainare kunna vara ute och slåss på gatorna, så Rysslands stora armé kanske inte är så stor i sammanhanget?

Frågan kan ha behandlat tidigare, ber om ursäkt i så fall.
Citera
2022-02-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Har ryssarna slutat attackera helt o hållet eller? Var tog kolonnen vägen?
Så många frågetecken.

Sämsta samt mest oorganiserade "invasionen" någonsin?

Rysslands taktik verkar vara att omringa de Ukrainska styrkorna och "svälta" dem genom att inte tillåta förnödenheter och underhåll åka igenom inringningen. Bomba sönder infrastruktur(vatten,el,värme) och attackera Ukrainas arme med missiler på nätterna.
Nöta sönder dem och bryta ner deras stridskraft tills de ger upp självmant eller är så svaga att de är lätta att bekämpa.
De vill inte ge sig in i större strider i stadsmiljö då det är då Ukrainas arme har som störst chans att göra skada. De har tydligen sedan 2015 blivit tränade på strid i stadsmiljö av USA.

Har för mig att de skulle göra så här i Kiev och vid Donbass där Ukraina har sina två största ansamlingar av trupper. Lyckas de med detta slår de ut mer än hälften av Ukrainas totala arme. Detta beräknas ta ca en vecka.

Jag läste om detta i en tysk tidning.
Senast redigerad av PackMan123 2022-02-28 kl. 11:42.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Helvete ett Jas plan flög precis på låg höjd över mitt hus. Va fan pågår?
Det händer ju lite då och då annars också. Vill förmodligen visa närvaro då säkerhetsläget är ansträngt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Oj, kanske inte? Ryssland har gått från att ha fria val till att ha en ”president” på livstid. De går alltså åt helt fel håll. Ryssland är nu en diktatur. Om en vecka är landet bankrutt. Nej, de är inte på uppgång

Du var nog inte med på 90-talet med alkisen Jeltsin...
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Serbien avstår från att delta i sanktionerna, så vad menar du egentligen?

Serbien är landet med 99% rövhåll som håller på Ryssland.
Eller det är fake news, pajas

Serbien håller käften just nu för att de är sugna på att komma med i EU. Förhoppningsvis får de vänta extremt länge. Landet är mer korrupt än Ryssland och Ukraina tillsammans.
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte för att jag vet men borde inte de redan vara insyltade i det här? Kan Vagner ränna runt bland annat i Afrika och stöka runt borde de väl ha varit de första som hoppat på tåget när det vakades konflikt i närområdet.
Tror Putte började med det lätta artilleriet i hopp om att Ukraina skulle ge upp..men börjar sätta in det tunga artilleriet..?
Citera
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Helvete ett Jas plan flög precis på låg höjd över mitt hus. Va fan pågår?

Något som är helt normalt i många delar av landet. Jag är uppvuxen med det.
Vart bor du?
Citera
2022-02-28, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det räcker att Ryssland blir angripet från väster av Baltikum, Finland, Sverige och Ukraina i syd och Japan, Sydkorea i öster.

Det skulle utarma den ryska krigsmakten på tre månader.
Om kärnvapen inte vore en grej så absolut! Då vore vi där nu säkert. Men i händelse att ryssland håller på att förlora styre över sitt land tvekar jag inte på att det kommer regna tråkigheter
Citera
2022-02-28, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ni nazister som har vänner i Mariupol. Dom kommer samtliga vara döda eller tillfångatagna inom de närmsta dygnen.

Mariupol är snart taget.

Nassarna mosar spetsnaz haha jesus vilket tidevarv vi lever i....
Citera
2022-02-28, 11:41
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Något som är helt normalt i många delar av landet. Jag är uppvuxen med det.
Vart bor du?

Jag är inte bekväm med att dela personlig information. Men på landsbygden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in