2022-02-27, 12:32
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Jag hade gärna sett att det fanns ytterligare en spelare i den här världen. Det är inte bra att med en supermakt, som kan diktera alla villkor. Men lite kvalitetskrav har jag. Dagens Ryssland är inget jag vill ha att göra med. Genomkurupt, en repressiv regim, styrd av en galning.

Det kunde ha varit bättre. De kunde åtminstone ha utvecklats. I stället har de gått bakåt i alla viktiga avseenden. Ekonomiskt och deras styrelseskick mest. De har blivit en slags bananrepublik utan bananer. Med olja istället, utan vilket, de hade haft en BNP per capita, som de allra fattigaste Europiska länderna. Visst har västvärlden varit dåliga på att ställa upp för Ryssland, men det går inte att skylla på det i någon större utsträckning. Det är ett vanstyre helt enkelt och det är anledningen till att de är vad de är idag.
Det är också min uppfattning.
Men nu har ju USA lagt rabarber på demokratin och dess ”allierade” kan inte - eller vill inte - konkurrera med dem. Känns lugnare att lägga sitt öde i deras händer och slippa ta ansvar.

Sen så har vi ju stolpskott här i Sverige som gör vad de kan för att motverka ett tätare europeiskt samarbete. ”Buhu, det är fult med handelshinder, och att försöka klara sig själva är nationalistiskt.”, sen att USA utnyttjar det verkar man inte (vill inte?) bry sig om.
Jag tror vi hade haft ett starkare Europa om inte Sverige trilskats i EU (och gjort gemensam sak med britterna som är USAs lakejer).
Citera
2022-02-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudochhansson
Det är lätt att prata.
Dom har blivit mer och mer repressiva och mer och mer korrupta. Det är fakta och det är deras sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Jag vill bara uppmärksamma folk på att amerikansk-judiska Google och Twitter utan tvekan styr sökresultaten väldigt hårt nu. De kontrollerar även Youtube.

De flesta alternativa sökmotorer drar sina resultat från Google eller Bing.

Yandex är ryskt men man kan söka där på engelska - hur riggat det är eller inte är vet inte jag, det råder olika åsikter om den saken.

man har även Duck duck duck.

men jag har svårt att se att man kan filltrera allt, har sett massore med pivata klipp i går.

Självklart så ska man titta på allt med överkritiska örnögon och en balja salt. något kipp kan kommafrån ett helt annat krig som var för ett antal år sen, En del datorspel kan se väldigt autentiska ut,

Såg själv en bild där ukrainare skulle skutit sönder en millitärbil... På kvällen i går såg jag exakt samma bild, Det var en grönmålad civil bil. masn såg från en annan vinkel en hen familj som dom lagt på gatan.

Det dök alltså upp en civil bil men man mejade för att den var grönmålad. Sen var det en vinst för Ukraina i rätt vinkel. Japp så var så klart jävligt kritiska och ha det i bakhuvudet.
Citera
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag kollar inte bara Aftonbladet nej. Kollar på SVT nu och de har visat lite fler klipp på sprängda hus idag. Men det verkar vara lite överdrivet på nått sätt.
Har du sett intervjun med Stig Berglund på SwebbTV? Ren svenska, lugn bildad patriotisk svensk som ger sitt perspektiv.
https://swebbtv.se/w/6HgiScG5VY4CToDkYv6tza

SwebbTV är inte heller såvitt jag vet globalistisk pro-mångkultur svenskhatande, som mainstream media i Sverige.
Citera
2022-02-27, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Är det här slutet på putin och Ryssland? Kommer världen kontrolleras av usa ensidigt framöver?

finns väl något som heter kina?
Citera
2022-02-27, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag kollar inte bara Aftonbladet nej. Kollar på SVT nu och de har visat lite fler klipp på sprängda hus idag. Men det verkar vara lite överdrivet på nått sätt.

Det här tex hittar jag på en sekund.
https://www.youtube.com/watch?v=jDxjBmxu1oo
Citera
2022-02-27, 12:37
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
En soft touch operation där värnpliktiga skickas mot Kiev utan mat och utan fulltankade fordon. Ingen general skickar sina mest stridsdugliga soldater i den första vågen.
Citera
2022-02-27, 12:38
Medlem
Det hela blir uppblåst av media..att kalla det Krig är att ta i, dom försöker ockupera ukraina och det är stridigheter.
Några hundra döda på flera dagar...D-dagen rök 50.000 liv på nån timme......konflikten är flera år gammal, att usa sitter med drönare o bombar i Mellanöstern är bra mycket fegare...Putin är allt ödmjuk i sitt försök för om han släppte loss ryssarna riktigt så hade det inte varit något motstånd..det hade varit slut första natten.
Citera
2022-02-27, 12:40
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
finns väl något som heter kina?

Kina krigar inte och blandar sig inte in i något. De skiter i det som inte gynnar dom ekonomiskt. Skit supermakt med andra ord.
Citera
2022-02-27, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crazyhorse666
Det hela blir uppblåst av media..att kalla det Krig är att ta i, dom försöker ockupera ukraina och det är stridigheter.
Några hundra döda på flera dagar...D-dagen rök 50.000 liv på nån timme......konflikten är flera år gammal, att usa sitter med drönare o bombar i Mellanöstern är bra mycket fegare...Putin är allt ödmjuk i sitt försök för om han släppte loss ryssarna riktigt så hade det inte varit något motstånd..det hade varit slut första natten.

"Ukraina: 4300 ryska soldater har dött

Ryssland har förlorat omkring 4300 soldater i strid sedan invasionen av Ukraina inleddes i torsdags. Det uppger Ukrainas försvarsminister Hanna Malyar på söndagen, rapporter nyhetsbyrån Reuters.

Försvarsministern uppger även på sin Facebooksida att ryska trupper hittills har förlorat omkring 146 stridsvagnar, 27 flygplan och 26 helikoptrar."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

men det är väl inte så mycket att gå efter vad en part i målet säger?
Citera
2022-02-27, 12:42
Medlem
Jag reagerade på att han dels sa "JAG har beslutat att inleda en operation mot Ukraina". Inte "vi" eller liknande. Fick då känslan att han har kört över folk och bestämt detta själv.

Dessutom verkade han vara i affekt. Han såg ut att vara arg på ett egoistiskt sätt. Annars när man sett Putin verkar han vara ganska balanserad och eftertänksam. Enligt TS punkt 4 kanske övriga Ryska ledningen inte stödjer Putin i detta och tycker inte att det är värt att bli demoniserade i hela världen över detta.

Han kanske ser att hans regeringstid och/eller liv börjar ta slut och vill spänna bågen sista tiden för att han kan.

Men vad fan vet jag.
Citera
2022-02-27, 12:42
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Har du sett intervjun med Stig Berglund på SwebbTV? Ren svenska, lugn bildad patriotisk svensk som ger sitt perspektiv.
https://swebbtv.se/w/6HgiScG5VY4CToDkYv6tza

SwebbTV är inte heller såvitt jag vet globalistisk pro-mångkultur svenskhatande, som mainstream media i Sverige.
Vadå menar du NMR medlem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in