Citat:
Det här är fakta! Sen om det är 13 589 eller 14 442 kan ju inte jag svara för - men det är i den storleksordningen.
Människorna i Donbass sitter ju på social media och berättar vad som händer.
Ryska befolkningen har bett Putin i 8 år att hjälpa dessa människor. De har själva bönat och bett. Bara senaste dygnet dog 12 har jag för mig, inklusive lärarinnor då en skola besköts m.m. Putin har sagt i 8 år till befolkningen att Ryssland inte kan göra något - med hänvisning till internationell rätt, då området officiellt är ukrainskt....
Jag känner nu efter att ha blivit så utskälld, förolämpad osv, att jag inte vill slösa min helt på att leta källor längre.
Om källan är antingen RT eller Sputnik på engelska, så ratas den direkt av alla. Jag slösar 15 minuter av min helg på att hitta en källa åt dig - sen skriker du att jag är en jävla Putinhora osv. Nej det vill jag inte.
Källor med rysk text kommer ingen acceptera - som vi såg i tråden om Orm-ön.
Så det är inte värt det för min del - tyvärr. Du kan själv forska och läsa på t.ex. Sputnik eller stream RT live. Men jag tycker stämningen här är för otrevlig och motvinden för hård för närvarande, så jag vill inte slösa min tid på att försöka debattera i ett sånt klimat. Om du vill veta bakgrunden här så är du med hyfsad engelska fullt kapabel att hitta den -d et är jag säker på! Lycka till.
Människorna i Donbass sitter ju på social media och berättar vad som händer.
Ryska befolkningen har bett Putin i 8 år att hjälpa dessa människor. De har själva bönat och bett. Bara senaste dygnet dog 12 har jag för mig, inklusive lärarinnor då en skola besköts m.m. Putin har sagt i 8 år till befolkningen att Ryssland inte kan göra något - med hänvisning till internationell rätt, då området officiellt är ukrainskt....
Jag känner nu efter att ha blivit så utskälld, förolämpad osv, att jag inte vill slösa min helt på att leta källor längre.
Om källan är antingen RT eller Sputnik på engelska, så ratas den direkt av alla. Jag slösar 15 minuter av min helg på att hitta en källa åt dig - sen skriker du att jag är en jävla Putinhora osv. Nej det vill jag inte.
Källor med rysk text kommer ingen acceptera - som vi såg i tråden om Orm-ön.
Så det är inte värt det för min del - tyvärr. Du kan själv forska och läsa på t.ex. Sputnik eller stream RT live. Men jag tycker stämningen här är för otrevlig och motvinden för hård för närvarande, så jag vill inte slösa min tid på att försöka debattera i ett sånt klimat. Om du vill veta bakgrunden här så är du med hyfsad engelska fullt kapabel att hitta den -d et är jag säker på! Lycka till.
Okej, tack! Jag förstår att det måste finnas rätt mycket bakomliggande faktorer för att det ska ha mynnat ut i detta krig. Därför är jag nyfiken.
Samtidigt som många blir våta i byxan av att se döda ryska soldater. Putin bryr sig visst inte om sina egna den dåren. Förstår att banden är ganska starka, har själv både ryska och ukrainska släktingar men skjut för fan mot de ukrainare som håller på att slakta er. Upprörande strategi ändå eftersom den kostar många människoliv. Civila som tar upp vapen och dödar dem bör man också skjuta mot, sorry men lägger sig civila i striden bör den elden besvaras av ren självbevarelsedrift. Ryssar hade kunnat slaktat civila men det gör de inte.