Citat:
Ursprungligen postat av
Skojarn
Jag tror inte det är en Ukrainsk konspiration eller false flag-operation heller, som syftar till börskrasch eller nåt.
Jag har lyssnat på hela Putin-talet (30 min) och kontentan är "Jag är trött på USAs skit, att dom saboterar land efter land, och nu försöker sabotera Ukraina också för att jävlas med oss ryssar. Jag ska därför lösa det här nu och spränga bort den som försöker lägga sig i".
Han säger inte uttryckligen att han ska invadera Kiev men han bjuder också på en permanent lösning av problemet, vilket ger sken av att det är en större operation än att kasta några granater över gränsen och åka hem sen.
Så, vad hände egentligen? Var han berusad när han beordrade invasion men nyktrade till dagen efter, och nu sitter dom på krismöte där och vet inte hur dom ska ta sig ur detta?
Eller har han mött så stort internt motstånd att dom inte kommer vidare i hela projektet, därav tystnad från Ryssland, från kanonerna, från media...?
Med all rätt. Vilka tror du har förstört Sverige? Det är USA. Nämn en enda sak som förstört Sverige och som kommer från Ryssland. HBTQ, feminism, vaccinpolitik, politiskt korrekthet, miljöbluffen osv kommer alla från USA. Ju tidigare Sverige sparkar ut USA, England och Israel som "samarbetspartner" desto tidigare kan man få landet på fötter. Alla andra som säger emot detta uppenbara faktum kan gott och väl ta livet av sig. Det enda dessa nollor kan skrika är rysstroll.