Citat:
Ursprungligen postat av
Makaveli777
Håller fullständigt med.. det är något riktigt skumt på gång. Vi kan idag bokstavligt talat fejka ett krig med all teknologi, fake news via media och sociala medier. Jag har följt kriget i Syrien där såg man videoklipp dagligen på strider, explosioner, döda soldater mm..
Har inte lyckats hitta något genuint med detta "krig" media ljuger om mycket.. information är väldigt känsligt och kan mer eller mindre styra en människa, kolla bara alla reaktioner folk fått de har hatat Ryssland och Putin och överallt läser man #prayforukraine
När USA invaderade Irak baserat på lögner och dödade cirka 1 miljon civila människor så reagerade inte världen ett dugg på detta.. när de hjälpte IS samt rebellerna med vapen, ekonomiskt, fordon reagera ingen på detta, samma sak med Libyen, Somalien, Egypten, Palestina, Cuba etc..
Putin är tvungen att göra något han inte vill, de har bokstavligt talat omringat honom och det är han som är en blodtörstig mördare? Helt sjukt hur människor sväljer lögn efter lögn och har ingen aning om vad som händer med denna värld. De ljög om denna pandemi och vaccination varför ska de inte ljuga om Ukraina?
Hur som helst då är detta krig väldigt skumt.. och vet ännu inte riktigt vad syftet eller agendan är.
Så är det nog! Vi ser alltså ett Smutskastnings krig live från fronten redigerat av US likt de "Vita hjälmarna" i Syrien. Putin tyckte att nu får det vara nog. Som vanligt är det US och deras vänner som vill lägga världen under sig och godtrogna nappar och fyller på i MSM.
Ibland tittar jag in på AB, tidens skräck. Där har PK kriget mot Ryssland hållit på i flera år och de menlösa hurrar och knäböjer mot Hollywood och "Demokraterna" som vill ha kvar sitt glänsande topp liv.
KÖTT PÅ BENET: Några månader efter 7/11 satt jag på flyget till Sverige och läste News Week. De hade kollat upp ett foto som visade dansande palestinier på gatan som firade förödelsen av flygattacken och bilden gick nu runt över världens TV kanaler.
De kom fram till att bilden var tagen innan attacken och visade en bröllops fest. Döm om min förvåning när jag ser samma bild komma på nästa dags rapport i efterblivna Sverige och med saftiga kommentarer mot de respeklösa araberna.
Jag ringde upp SVT, för första och enda gången, fick prata med ansvarig person som själv anat något men "glömt" bort det. Det kom en notis om sorry i 21.00 aktuellt och inget mer om hur det kunde ske över hela världens media.
Infowar är vad det är i min bok!