Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-27, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
Man vet aldrig...

Är Putin komplett galen och sitter och tuggar fradga i en bunker kan vad som helst hända. Är så inte fallet är kärnvapen inte så troligt i denna konflikt.
Citera
2022-02-27, 04:35
Medlem
Det sjukaste är väl just bristen på info om exakt vad som händer, bilder och videomaterial osv.

I dagens värld där varenda människa är utrustad med en mobillamera med internetuppkoppling, samt då all världsmedia som borde vara på plats så tycker åtminstone jag att det borde finnas mängder av bilder, filmer osv på vad som pågår men det är skrämmande tyst och knappt något syns i media (eller på webben).

Man ser enstaka klipp på diverse twitterkonton osv (varav vissa är fake) och det ryktas en jävla massa men ingen verkar veta vad som egentligen pågår.

Här har vi ett sk storkrig mitt i Europa men det känns som att mediebevakningen är noll (eller efterbliven)

I dagens informationssamhälle borde vi kunna följa striderna i realtid på TV eller andra kanaler typ internet men knappt något visas och allt är allmänt snurrigt.

Antingen står något inte rätt till eller också är detta det sämst medialt uppmärksammade kriget i modern tid.

Kanske vill varken öst eller väst visa världen vad som händer på plats men det borde ju finnas mängder av oberoende journalister på plats som borde dokumentera och sända för fulla muggar, eller för den delen privatpersoner.
Citera
2022-02-27, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enric-Pryde
Raketen var av allt att döma en ukrainsk SAM som tappat låsning och gick rakt fram.

Helt sjukt. Detta är väl den mest uppmärksammade civilskadan på tre dagars krig.
Ukraina som fipplar och gör ett självmål för att dom darrar av skräck.
Citera
2022-02-27, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Varningssskott
Samt sår det ett sätt att säga
"What are you gonna do bout it"

Dom har ju kört in med tanks på gatorna. Skjutit lite här och var. Mördat lite ukrainska soldater osv.

Känns inte som det budskapet skulle vare syftet. Leder ju bara till världshat såklart. Dom hatar ju inte ukrainare, dom hatar nato.
Citera
2022-02-27, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makaveli777
Håller fullständigt med.. det är något riktigt skumt på gång. Vi kan idag bokstavligt talat fejka ett krig med all teknologi, fake news via media och sociala medier. Jag har följt kriget i Syrien där såg man videoklipp dagligen på strider, explosioner, döda soldater mm..

Har inte lyckats hitta något genuint med detta "krig" media ljuger om mycket.. information är väldigt känsligt och kan mer eller mindre styra en människa, kolla bara alla reaktioner folk fått de har hatat Ryssland och Putin och överallt läser man #prayforukraine

När USA invaderade Irak baserat på lögner och dödade cirka 1 miljon civila människor så reagerade inte världen ett dugg på detta.. när de hjälpte IS samt rebellerna med vapen, ekonomiskt, fordon reagera ingen på detta, samma sak med Libyen, Somalien, Egypten, Palestina, Cuba etc..

Putin är tvungen att göra något han inte vill, de har bokstavligt talat omringat honom och det är han som är en blodtörstig mördare? Helt sjukt hur människor sväljer lögn efter lögn och har ingen aning om vad som händer med denna värld. De ljög om denna pandemi och vaccination varför ska de inte ljuga om Ukraina?

Hur som helst då är detta krig väldigt skumt.. och vet ännu inte riktigt vad syftet eller agendan är.
Så är det nog! Vi ser alltså ett Smutskastnings krig live från fronten redigerat av US likt de "Vita hjälmarna" i Syrien. Putin tyckte att nu får det vara nog. Som vanligt är det US och deras vänner som vill lägga världen under sig och godtrogna nappar och fyller på i MSM.

Ibland tittar jag in på AB, tidens skräck. Där har PK kriget mot Ryssland hållit på i flera år och de menlösa hurrar och knäböjer mot Hollywood och "Demokraterna" som vill ha kvar sitt glänsande topp liv.

KÖTT PÅ BENET: Några månader efter 7/11 satt jag på flyget till Sverige och läste News Week. De hade kollat upp ett foto som visade dansande palestinier på gatan som firade förödelsen av flygattacken och bilden gick nu runt över världens TV kanaler.

De kom fram till att bilden var tagen innan attacken och visade en bröllops fest. Döm om min förvåning när jag ser samma bild komma på nästa dags rapport i efterblivna Sverige och med saftiga kommentarer mot de respeklösa araberna.

Jag ringde upp SVT, för första och enda gången, fick prata med ansvarig person som själv anat något men "glömt" bort det. Det kom en notis om sorry i 21.00 aktuellt och inget mer om hur det kunde ske över hela världens media.

Infowar är vad det är i min bok!
Citera
2022-02-27, 05:33
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Jag tror att man försöker gå som varsamt fram för att orsaka så lite civila förluster som möjligt. Det sista man vill ska sändas ut är bilder på döda kvinnor och barn. Allt för att inte reta upp hemmaopinionen och världsamfundet. Hur bisarrt det än låter så tror jag faktist han själv ser invasionen som en fredinsats. Det är en ny tid nu med sociala medier. Det funkar inte att köra på som usa i Irak t.ex. speciellt inte mot ett grannland som står dom så nära.
Såg ett klipp när en ukrainare körde förbi en rysk pansarvagn som fått slut på bensin. Han skämtade glatt med de ryska soldaterna om han skulle skjutsa hem dom till Ryssland.

Detta påvisar isåfall att väst provocerat fram något som Putin verkligen inte ville göra men som han motvilligt måste göra.
Citera
2022-02-27, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det sjukaste är väl just bristen på info om exakt vad som händer, bilder och videomaterial osv.

I dagens värld där varenda människa är utrustad med en mobillamera med internetuppkoppling, samt då all världsmedia som borde vara på plats så tycker åtminstone jag att det borde finnas mängder av bilder, filmer osv på vad som pågår men det är skrämmande tyst och knappt något syns i media (eller på webben).

Man ser enstaka klipp på diverse twitterkonton osv (varav vissa är fake) och det ryktas en jävla massa men ingen verkar veta vad som egentligen pågår.

Här har vi ett sk storkrig mitt i Europa men det känns som att mediebevakningen är noll (eller efterbliven)

I dagens informationssamhälle borde vi kunna följa striderna i realtid på TV eller andra kanaler typ internet men knappt något visas och allt är allmänt snurrigt.

Antingen står något inte rätt till eller också är detta det sämst medialt uppmärksammade kriget i modern tid.

Kanske vill varken öst eller väst visa världen vad som händer på plats men det borde ju finnas mängder av oberoende journalister på plats som borde dokumentera och sända för fulla muggar, eller för den delen privatpersoner.

Det är ofta ovisst om vad som händer i en situation som denna. Det ukrainska folket som kommer nära ryssarna lär ju vara livrädda eller sprängs i bitar, så de har inte tid att filma något. Ryssarna har säkert blivit tillsagda att om de filmar och lägger ut något på nätet, då ryker deras liv. Kommer journalister allt för nära bombas de säkert också. Det finns som sagt lite klipp där de går runt efter något fordon bombats och de filmar döda ryska soldater, bland annat.

Om de nu verkligen går in i Kiev så borde man till och med kunna se det på webcams. Då blir det nog lite mer action för omvärlden att se.
Citera
2022-02-27, 05:35
Medlem
SmyghukareNs avatar
Mina 2 öre i sammanhanget är enkelt.

Putin tillhör WEFs "Young global leaders", samma som Macron, samma som Bide'n, samma som Maggan Haggan, samma som Xi Jinping och så vidare.

Hela covid-19 spektaklet var styrt av Kina och WEF, och målet är NWO.

Allt är en distraction, medan ni läser detta tas dom nästa stegen mot NWO i bakgrunden.

Dom som håller på med detta styr hela världens ledare, dom styr hela världen.

Så kriget i Ukraina är inte ett krig av typen Operation Barbarossa, där Tyskarna jagade in en miljon man med allt dom hade österut.

Utan en teater, där den WEF kontrollerade Putin är ett av stegen mot att krascha ekonomin, och bilda medieskrammel, medan dina rättigheter plockas bort i bakgrunden.

Ett exempel på detta är att bankomaterna nu snabbt byggs om, du måste använda QR kod för att ta ut pengar.
Järnkoll på allas ekonomi, och naturligtvis stämplat covid-19 pass för att ta ut pengar.
Senast redigerad av SmyghukareN 2022-02-27 kl. 05:37.
Citera
2022-02-27, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Mina 2 öre i sammanhanget är enkelt.

Putin tillhör WEFs "Young global leaders", samma som Macron, samma som Bide'n, samma som Maggan Haggan, samma som Xi Jinping och så vidare.

Hela covid-19 spektaklet var styrt av Kina och WEF, och målet är NWO.

Allt är en distraction, medan ni läser detta tas dom nästa stegen mot NWO i bakgrunden.

Dom som håller på med detta styr hela världens ledare, dom styr hela världen.

Så kriget i Ukraina är inte ett krig av typen Operation Barbarossa, där Tyskarna jagade in en miljon man med allt dom hade österut.

Utan en teater, där den WEF kontrollerade Putin är ett av stegen mot att krascha ekonomin, och bilda medieskrammel, medan dina rättigheter plockas bort i bakgrunden.

Ett exempel på detta är att bankomaterna nu snabbt byggs om, du måste använda QR kod för att ta ut pengar.
Järnkoll på allas ekonomi, och naturligtvis stämplat covid-19 pass för att ta ut pengar.

För mycket teorier enligt mig.

Jag tror bara Putin blivit galen och vill ställa till med så mycket elände/erövra så mycket som möjligt innan han tvingas avgå/mördas. Det är en gammal förmodligen psyksjuk man.
Citera
2022-02-27, 05:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa
Du ser fortfarande på hela schabraket med västerländska ögon där det som är logiskt förstås finns med i dina fem första punkter.

Vi vet inte varför och vi vet inte hur länge.

Ingen vet vad Tjekan, Allryska Utomordentliga Kommissionen för Bekämpande av Kontrarevolution och Sabotage, har tänkt ut.

Stalins egenskaper som krigsledare måste beaktas, särskilt med tanke på hans psykiska status. Begreppet ”hotbild” utgör egentligen ett uttryck för en nations omvärldsuppfattning.

Den är direkt beroende av den nationella perceptionsförmågan och behöver inte vara relaterad till ett faktiskt hot.

I en totalitär stat kan, i extremfallet, hotuppfattningen vara beroende av en enda maktfullkomlig individs förutfattade ståndpunkter.

Stalins oförmåga att inse vad som var i görningen samt handlingsförlamningen parad med de förlustbringande direktiven sommaren 1941 hade kunnat leda till Sovjetunionens undergång om inte den tyska krigsledningen också begått avgörande misstag. Sovjetunionen fick en nödvändig respit för den fortsatta reorganiseringen av Röda armén, mobiliseringen av hela folket och uppbyggandet av en överlägsen krigspotential.

I Sovjetunionen ansågs det, i enlighet med marxist-leninismens principer, att utvecklandet av doktriner och strategier, samt medel och metoder för att genomföra militära operationer, sker i samklang med förändringar i tiden. Detta hängde ihop med, om det inte var en oundviklig följd av, den marxistiska, dialektiska historieuppfattningen. Förändringar i nationella attityder och värderingar, låt vara svårmätbara, som utgör ett led i den dialektiska processen, ansågs således ha en betydelse för militärdoktrinens sociopolitiska del.

Så tänker inte vi.

Men de gör, kanske, fortfarande det.
Jädrans du vilken ordsallad!
Kan du kanske försöka skriva om det här inlägget till lite mer förståelig text, och då skippa allt som är totalt irrelevant? Tack.
Citera
2022-02-27, 05:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84

Jag får väldigt kraftiga "Wag the dog" - vibbar av detta (sevärd film om hur regissörer såtter ihop ett obefintligt krig för tittarsiffror).

Det enda som kan få situationen att klarna är att Putin och Ukrainas ledare gåe ut i direktsända tal och berättar.
Citera
2022-02-27, 05:53
Medlem
HomoHitlers avatar
"Nationen som besegrade Napoleon och Hitler"

Vintern besegrade dem mera än ryska armen... dessutom blev Ryssland invaderade då.... Stor skillnad på att försvara sitt land mot att försöka ta en annan nation.

Kriget är INTE fejkat som en del foliehattar tror (antar att ni är antivaxxare med) utan det är helt enkelt så att Putin fattar inte att:

Hans utrustning är sjukt dålig... Irannivå på sakerna...

Hans arme saknar stridsvilja

Att de redan har förlorat då de nu har förlorat stödet från de Ukrainare som gillar Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in