2022-02-25, 23:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Tycker man skall ställa in resten av säsongen av respekt för folket i Ukraina.

Antar att du menar all idrott då, inte bara längdåkning? Ställ in allt och stäng alla affärer. Varför ska vi äta när barnen i Ukraina svälter?
Citera
2022-02-25, 23:38
Medlem
rainbowias avatar
Två nötter att knäcka.

Hur går det för Johanna H imorgon? Långa backen nedför - flacken - svängen - upplopp och detta med skejtande Johanna på vingliga ben.

Vad kan man se för scenario med Janik Riebli imorgon? Brutalt petad av S-Jason till OS. Revanschsugen som få. Gjorde bort sig i Lenzer när han valde H1, lär välja H4 el H5 denna gång. Kort och gott är han hungrig!
Citera
2022-02-25, 23:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Hur går det för Johanna H imorgon? Långa backen nedför - flacken - svängen - upplopp och detta med skejtande Johanna på vingliga ben.

Det blir alltså ett revanschmöte på samma villkor som inför OS mellan henne och Dyvik.
Citera
2022-02-25, 23:47
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det blir alltså ett revanschmöte på samma villkor som inför OS mellan henne och Dyvik.

Ja, det kan vi säg för att hetsa upp stämningen. Dyvik bör ta detta revanschmöte.
Citera
2022-02-26, 07:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Antar att du menar all idrott då, inte bara längdåkning? Ställ in allt och stäng alla affärer. Varför ska vi äta när barnen i Ukraina svälter?

Handla och äta mat är nödvändigt för vår överlevnad, sport- och nöjesprogram är det inte så det är en väsentlig skillnad.
Citera
2022-02-26, 07:25
Medlem
Citat:
Två nötter att knäcka.

Hon har ju redan vurpat bort ett U23 Guld på den här banan. Får räcka så tycker jag. Trots allt har hon väl blivit lite mer ståsäker på slutet?
Citera
2022-02-26, 08:48
Medlem
Citat:
Tycker man skall ställa in resten av säsongen av respekt för folket i Ukraina.

Kulturen, i vilket idrotten och dess arrangemang ingår, har alltid varit ett medel för att blidka och "tämja" dom stora folkmassorna.
Folk, i allmänhet, sysselsätter sig med "ofarliga" verksamheter och lägger mindre energi på det politiska spelet. Kulturen skapar en arena för "dom höga herrarna", att få operera i lite mer "ostörd" miljö, i utkanten av folks intresseområde.

"Ge massorna lite underhållning och låt oss sköta världspolitiken".

Citera
2022-02-26, 09:00
Medlem
Citat:
Två nötter att knäcka.

Vad kan man se för scenario med Janik Riebli imorgon? Brutalt petad av S-Jason till OS. Revanschsugen som få. Gjorde bort sig i Lenzer när han valde H1, lär välja H4 el H5 denna gång. Kort och gott är han hungrig!

har inte Johanna varit hårfint från en WC final i Lahtis engång? även då i fritt då kvala hon som 4a
Citera
2022-02-26, 09:19
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
har inte Johanna varit hårfint från en WC final i Lahtis engång? även då i fritt då kvala hon som 4a

Mitt minne sviker mig tyvärr.
Citera
2022-02-26, 09:20
Medlem
Citat:
Ja, det kan vi säg för att hetsa upp stämningen. Dyvik bör ta detta revanschmöte.

Jag är LITE trött på Hagström-Dyvik nu, eller kanske mest folk som inte kan släppa det, men lockas ändå att säga att jag tror Hagström tar det idag. OS var nog ett litet energitapp av de som var där, och även en misslyckad formtoppning sliter på krafterna. Det kan ju dock gå lite hursomhelst, eftersom vi redan konstaterat att de är väldigt jämna.
Citera
2022-02-26, 09:25
Medlem
Citat:
Handla och äta mat är nödvändigt för vår överlevnad, sport- och nöjesprogram är det inte så det är en väsentlig skillnad.
Finns väl rätt mycket som handlas och äts som inte är nödvändig för överlevnad. Har svårt att se vitsen med så drastiska åtgärder. Att stänga alla tävlingar i Ryssland och att utesluta ryska lag i cuper, VM etc känns däremot, i min mening, självklart. Mer tveksamt när det gäller ryska atleter i individuella sporter.
Citera
2022-02-26, 09:27
Medlem
Citat:
Mitt minne sviker mig tyvärr.

har för mig att hon blev just utslagen som 5a i sin semi där båda LL tiderna kom från

men på förhand känns det som avslutningen inte ska passa henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in