2022-01-29, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Her er meldingen:

https://www.nrk.no/sport/positive-tester-i-den-norske-ol-leiren-i-beijing_-tre-personer-i-stotteapparatet-testet-positivt-1.1 5832910

De 3 i hjelpespparatet har altså tidligere gjennomgått korona sykdom.
De har da rester av viruset i kroppen, men ved tester i Europa har testene vist negativt resultat.

Men ved ankomst Kina fanger tydeligvis testene opp virusrestene i kroppen, og testen klassifiseres som positiv test.

Naturligtvis inga idrottare. Så det är väldigt rimligt att Norge nu INTE skickar Heidi Weng och Kruger till OS då sannolikheten är enorm att de kommer att testas positiva vid ankomsten..Fortsättning följer..

Backhopparna Forfang och Tande kommer inte komma till OS då de kommer att testas positiva,vid ankomsten.

L
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-29 kl. 12:12.
Citera
2022-01-29, 11:49
Moderator
Dr Kings avatar
Denna tråd handlar om längdskidsäsongen 2021/2022. Den handlar inte om spekulationer om ubytta covid eller dopingtester.

/Moderator
Citera
2022-01-29, 12:13
Medlem
Thiijjjjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Kineserna kör väl 40 rundor i PCR maskinen. I Sverige 26 typ.

Så ser inte så ljust ut för Leo att snabbt bli friskförklarad antar jag😬

Kommer bli kaos OS.

Hoppas Leo kan köra snart och skönt man vet han redan har haft det! Och troligen har han så pass låga nivåer att han inte kan smitta någon annan ändå.

Märkligt att detektionsgränsen i Kina verkar vara så pass mycket lägre än Europas. Gränsen för vad som bestäms som positivt har ju höjts. Tänker att det borde kompenseras i koncentrationsbestämningen och att det då inte borde spela någon roll men uppenbarligen inte.
Citera
2022-01-29, 12:31
Medlem
Det var ju en nyhet för nån vecka sen att Kina skulle ändra sina gränsvärden så att de inte skulle detektera små mängder virusrester, precis för att undvika sådana här situationer där friska utövare får sitta i isolering.

Undrar om det nått fram till alla i labben i Kina? Att man kan råkat ha använt de gamla gränsvärdena?

Det är iallfall tragiskt för Leo - missat höghöjdsuppladdningen, göra en massa test, en massa ovisshet, bara för att vid ankomst få sitta isolerad och övervakad trots att man är helt frisk. Mina förväntningar på hans prestationer sen när han släpps ut är rejält nedskruvade.
Citera
2022-01-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Det var ju en nyhet för nån vecka sen att Kina skulle ändra sina gränsvärden så att de inte skulle detektera små mängder virusrester, precis för att undvika sådana här situationer där friska utövare får sitta i isolering.

Undrar om det nått fram till alla i labben i Kina? Att man kan råkat ha använt de gamla gränsvärdena?

Det är iallfall tragiskt för Leo - missat höghöjdsuppladdningen, göra en massa test, en massa ovisshet, bara för att vid ankomst få sitta isolerad och övervakad trots att man är helt frisk. Mina förväntningar på hans prestationer sen när han släpps ut är rejält nedskruvade.
Verkligen supertråkigt för Leo. Håller tummarna att han ska kunna få åka åtminstone något om det är aktuellt.
Citera
2022-01-29, 14:36
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiijjjjj
Hoppas Leo kan köra snart och skönt man vet han redan har haft det! Och troligen har han så pass låga nivåer att han inte kan smitta någon annan ändå.

Märkligt att detektionsgränsen i Kina verkar vara så pass mycket lägre än Europas. Gränsen för vad som bestäms som positivt har ju höjts. Tänker att det borde kompenseras i koncentrationsbestämningen och att det då inte borde spela någon roll men uppenbarligen inte.

Så klart man hoppas på det. Samtidigt, är det någon åkare vi kan undvara så är det Leo.
Citera
2022-01-29, 15:40
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein

Det var t.o.m. bara ett par dagar sen de meddelade det. Jag tänkte samma sak när jag hörde om Leo, att det var de gamla gränsvärdena.
Citera
2022-01-29, 15:45
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Kan vi inte ha en egen tråd om Corona så kan alla som tycker det är kul posta där? Jag har slutat läsa den här tråden pga helt ointressant.

Instämmer. Är det inte corona så är det konspirationsteorier i absurdum.

(FB) OS Peking 2022 - Corona
Citera
2022-01-29, 19:31
Medlem
Moonpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia

Japp instämmer
Citera
2022-01-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia

Citat:
Ursprungligen postat av Moonpool
Japp instämmer
Jag håller med er, mängden konspirationsteorier känns tröttsamt i denna fina tråd.
I morgon söndag ser jag fram mot ski classics. Intressant att se om svenska åkare fortsätter att imponera. Bara en vecka kvar till första skidtävlingen i OS, svårt att veta hur senaste tidens oro påverkat åkarnas form, men hoppas att Frida, Ebba och övriga är i bra form.
Citera
2022-01-29, 21:13
Moderator
Hjv9s avatar
Haga in alltså. Då blir det antagligen hon och TUW in på skiathlon istället för Weng & Kalvå. Intressant att se hur man gör senare om inte Weng blir redo, vem slänger man in på 10 klassisk och får Haga också åka stafetten?
Citera
2022-01-29, 21:40
Medlem
Thiijjjjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Haga in alltså. Då blir det antagligen hon och TUW in på skiathlon istället för Weng & Kalvå. Intressant att se hur man gör senare om inte Weng blir redo, vem slänger man in på 10 klassisk och får Haga också åka stafetten?

Känns som dom rimliga alternativen ändå. Men ja spännande att se framöver. TUW tror jag kan göra det bra, men hon har ju redan (antar jag?) en plats i stafetten. Hoppas Weng kan tävla redan på 10 klassisk, känns mer rättvist och kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in