2022-02-25, 23:09
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Kommentar till andra stycket:
Att skicka bilder på sitt könsorgan till en person som inte bett om bilden har bedömts utgöra brottet sexuellt ofredande.

Kan du visa mig en dom där någon dömts för ofredande när de skickat en kukbild i en sexchatt?

Du måste se till sammanhang också, inte bokstavstolka lagtexter utan att se till lagstiftarens intentioner, och därefter studera vägledande domar.

Ingen, absolut ingen, har dömts för ofredande när de skickat en kukbild i en chatt fär man snackat suga kuk, slicka fitta eller knulla.

Du verkar vara incel också. Jag är ingen chad men har ändå ombetts skicka bild typ en 5 ggr vilket är ungefär 100% av gångerna jag hookat med nån chattvägen.
Citera
2022-02-25, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Har också funderat på detta med mutor. Någon säger att han blivit utpressad förr. Vi har även Fallosfixerade Martin som drygt sex minuter in i filmklippet säger något i stil med: "Kan ni förklara för mig vad jag ska behöva göra för att få åka härifrån just nu.. Ni skulle vilja ha någonting från mig för att ni skulle vara nöjda". Kanske vill han hosta upp en summa för att bli kvitt dem?
Den här jobbar i offentligheten, alldeles säkert.
Citera
2022-02-25, 23:14
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jepp, och jag tycker nästan att det är något läskigt religiöst i Lavas respons till det där med twitterinlägget. Inte ett uns reflektion, utan bara ett kallt "Det är inte bevisat att barn kan lida av att deras föräldrar hängs ut."

Tack vare att våra lagstiftare var helt ointresserade av "beprövad vetenskap" när de reformerade påföljdssystemet så har vi idag ett straffsystem som inte speglar svenskarnas generella och allmänna rättsmedvetande. Synen på pedofiler inkluderat. Vi VET hur lidandet och stigmat ser ut när det gäller barn vars föräldrar sitter i fängelse. Det handlar om cirka 10 000 barn. Antingen utgår vi från vad vi vet om den gruppen (de klarar sig bra) eller så vill vi se forskning som visar vilka generella slutsatser som går att dra utifrån det lidande som uppstår för de barn vars föräldrar blottats på Dumpen. Det resultatet ska också sättas i proportion till de barn som utsätts för övergrepp. Vill du fatta beslut och dra slutsatser utifrån spekulationer och gissningar så gör det, du hittar många här som gillar att gissa och spekulera, dock ej undertecknad.

Citat:
Biologin skiter fullständigt i vilken siffra som står i lagboken. Jag skulle våga sätta en slant på att jag är vansinnigt mycket juridiskt kunnigare än du, men nu är det inte det juridiska som är i fokus, och just därför använder jag inte juridiken som primär referens för de ord jag använder i den här diskussionen. Eller menar du att det är sjukt att tända på en 17-åring men helt normalt att tända på en 18-åring?

Då tar jag det igen:
1. Biologin du hänvisar till är inte applicerbar på hela mänskligheten.
2. Ju större åldersskillnad desto sjukare.

Citat:
Vi väljer inte vad vi ska tända på.
Nej men vi väljer vilka känslor vi ska agera på. Samma sorts spelregler för de som väljer att vara otrogna, de väljer att agera på en känsla de lika gärna hade kunnat låta passera. Vet man att ens lust gäller barn så vet man som svensk också att det finns lagstiftning och att barn kan ta skada, det borde vara skäl nog att som vuxen avstå att knulla tonåringar.

Citat:
Nu skrev han inte det. Läs igen. Han skrev inte "alla" och han skrev heller inte något om att att de önskar att de inte informerats. Det går att informera dem utan att hänga ut förövarna publikt.

Om du är så "vansinnigt juridiskt kunnig" (-are än mig) så vet du också att språket och förmågan att tolka och analysera text är a och o i juridik. Det är med andra ord inte jag som behöver läsa igen, det är du som återigen behöver läsa vad jag skrev, utan bias. Jag påstod inget, jag frågade, jag önskade en utveckling av användarens resonemang och tankar.
Senast redigerad av Lava 2022-02-25 kl. 23:38.
Citera
2022-02-25, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
MarkBigBone.

Minsann minsann.

Angenämt.

Det här är den i särklass märkligaste chatloggen hittills. Inledningsvis har han goda intentioner. Han skriver tydligt att han inte vill att barnet ska vara i sängen när de har sex, utan att de ska vara rädda om barnet.

Sen är det nåt som slår jävligt slint. I nästa logg är han drivande, ställer sjuka frågor och undrar om mamman och dottern sugit kuk ihop och om dottern är kåt.

Blir inte alls klok på denna. Till en del känns det som att han talar sanning. Han blir helt förblindad av att ha hittat en vacker kvinna som kan tänka sig att ha sex med honom, att han helt glömmer all sans och moral och börjar skriva grova sexuella anspelningar riktade mot barnet.

Hela sättet han pratar på i chatten har en märklig ton. Det är som ingenting existerar. Han lyssnar inte. Det kommer stötvisa utrop av olika slag.

Jag får uppfattningen att han inte alls hade dåliga intentioner från början. Det här är ingen avart på det sättet. Han har inte sökt efter ett barn. Problemet är att han gränslöst svävar iväg i grova pedofila utrop. Det är möjligt att de inte betyder något för honom för det är genomgående som att han inte hör vad han själv säger. Han är bara ett fullödigt brushuvud som låter käften gå och som hamnat i något slags delirium av att kanske kanske kanske äntligen ha fått en kvinna på kroken.

Han sticker ut som mycket märklig.
Håller med. Den var fan sjukt märklig. Och jag kunde fan inte låta bli att garva åt de helt störda autocorrections som hände. "Genmutations en bild på hennes kropp", "Vill debatt att jag knullar Lily", "Skulle duntäcke deta är häftigt"

Fast jag måste säga att här börjar jag fundera på om man inte borde ge benefit of doubt i det här fallet. Visst, inte troligt men möjligt. Och tänk så här. Han försökte faktiskt avstyra det hela i början. Men sedan är han på med det hela. Jag tänker mig fyra scenarion här.

1) Han är precis så sjuk som han ger uttryck för och är beredd att knulla en fyraåring
2) Han är inte beredd att knulla en fyraåring på riktigt, men tänder på tanken och sexchattar kring det och åker dit i hopp om att få knulla mamman
3) Han tycker morsan verkar vara ett riktigt psycho, men är beredd att knulla henne och säger vad som helst för att det ska hända
4) Han vill sätta dit morsan

Alternativ 4 kan vi stryka helt. Han var helt klart ute efter att knulla. Men av de tre återstående kan jag faktiskt inte utesluta någon med fullständig säkerhet.

Haha! Jag tittade på videon samtidigt som jag skrev inlägget, och vid 3:50 så säger han "Det var bara för att nå dig". Visst, han säger kanske vad som helst för att skydda sig i det läget, men det går ändå helt i linje med scenario 2 och möjligtvis 3 som jag nämnde ovan.

Många skulle säga att det låter helt jävla osannolikt att någon skulle vara så sjuk att de spelar med på en sådan grej för att få knulla. Och spontant håller jag med. Men det låter inte sjukare än att vilja knulla en fyraåring på riktigt.
Citera
2022-02-25, 23:36
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst
Och något i stil med ”Med tanke på mitt yrke, skulle jag då ta denna risk?” Ännu en storhaj?

Tveksamt. Vid mötet betedde han sig som en avdramatiserande bilhandlare, i text kan han inte formulera sig, en udda fågel.

Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst
Den här jobbar i offentligheten, alldeles säkert.

Varför tror du det? Den typiska torra och korrekta fernissan saknas

Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Har också funderat på detta med mutor. Någon säger att han blivit utpressad förr. Vi har även Fallosfixerade Martin som drygt sex minuter in i filmklippet säger något i stil med: "Kan ni förklara för mig vad jag ska behöva göra för att få åka härifrån just nu.. Ni skulle vilja ha någonting från mig för att ni skulle vara nöjda". Kanske vill han hosta upp en summa för att bli kvitt dem?

Hade varit intressant att få veta om det hänt. Den som är med i matchen vet att ett sådant erbjudande inte kan lämnas så det går att bevisa.

Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Kan du visa mig en dom där någon dömts för ofredande när de skickat en kukbild i en sexchatt? Du måste se till sammanhang också, inte bokstavstolka lagtexter utan att se till lagstiftarens intentioner, och därefter studera vägledande domar.

Min post var generell eftersom flertal Dumpenmän just tapetserat chattarna med oombedda kukbilder. Detta med att skicka oombedda kukbilder är en manlig defekt, gissningsvis för att många män skulle bli överlyckliga om kvinnor skickade dem fittbilder, så jag passade helt enkelt på att inflika det faktum att män borde lägga ned skickandet av kukbilder, inte minst därför att det numer går att dömas för sexuellt ofredande. Det är inte bokstavstolkande, bara ett konstaterande. Jag har inte gått igenom alla kukbildsdomar, det räcker med att veta att det finns domar sett till mitt syfte med posten.

Citat:
Ingen, absolut ingen, har dömts för ofredande när de skickat en kukbild i en chatt fär man snackat suga kuk, slicka fitta eller knulla.
Är detta något du bestämt vet och är redo att ta gift för, eller killgissar du som majoriteten i denna tråd?

Citat:
Du verkar vara incel också. Jag är ingen chad men har ändå ombetts skicka bild typ en 5 ggr vilket är ungefär 100% av gångerna jag hookat med nån chattvägen.

Incel? För att jag tycker att män som skickar den här typen av sexchattar och dick pics är töntar? Jag är kvinna, det innebär att tillgången till sex är obegränsad. Jag har även fått min beskärda del av töntiga sexchattar och dick pics, och jag är så förbannat less på att så många män saknar stolthet och hjärna. De enda som tycker dick pics är kul är väninnorna eftersom man delar med sig när det kommer en dick pic, man skrattar lite åt eländet och sedan går man vidare i livet.
Citera
2022-02-25, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Tack vare att våra lagstiftare var helt ointresserade av "beprövad vetenskap" när de reformerade påföljdssystemet så har vi idag ett straffsystem som inte speglar svenskarnas generella och allmänna rättsmedvetande. Synen på pedofiler inkluderat. Vi VET hur lidandet och stigmat ser ut när det gäller barn vars föräldrar sitter i fängelse. Det handlar om cirka 10 000 barn. Antingen utgår vi från vad vi vet om den gruppen (de klarar sig bra) eller så vill vi se forskning som visar vilka generella slutsatser som går att dra utifrån det lidande som uppstår för de barn vars föräldrar blottats på Dumpen. Det resultatet ska också sättas i proportion till de barn som utsätts för övergrepp. Vill du fatta beslut och dra slutsatser utifrån spekulationer och gissningar så gör det, du hittar många här som gillar att gissa och spekulera, dock ej undertecknad.
Jag säger varken bu eller bä egentligen. Som jag har sagt är jag väldigt kluven. Det jag anmärkte på var din extremt kalla respons. Du gav intrycket att du tycker att din kamp är viktigare än resultatet.

Citat:
Då tar jag det igen:
1. Biologin du hänvisar till är inte applicerbar på hela mänskligheten.
2. Ju större åldersskillnad desto sjukare.
Har inte påstått att det gäller hela mänskligheten heller. Men det finns inget magiskt som gör att man börjar tända på en person dagen den fyller arton. Och vad som ska räknas som sjukt är subjektivt och väldigt varierande med tiden.

Citat:
Nej men vi väljer vilka känslor vi ska agera på. Samma sorts spelregler för de som väljer att vara otrogna, de väljer att agera på en känsla de lika gärna hade kunnat låta passera. Vet man att ens lust gäller barn så vet man som svensk också att det finns lagstiftning och att barn kan ta skada, det borde vara skäl nog att som vuxen avstå att knulla tonåringar.
Tycker du överdriver. Nu är jag själv inte speciellt intresserad av sjuttonåringar, men när jag var 25-30 hade jag inte bangat om hon tog initiativet. Eller ja, jag hade iaf inte bangat enbart pga åldern.

Citat:
Om du är så "vansinnigt juridiskt kunnig" (-are än mig) så vet du också att språket och förmågan att tolka och analyser text är a och o i juridik. Det är med andra ord inte jag som behöver läsa igen, det är du som återigen behöver läsa vad jag skrev, utan bias. Jag påstod inget, jag frågade, jag önskade en utveckling av användarens resonemang och tankar.
Jo, jag har full koll på ordens betydelse inom juridik. Men som jag skrev så tycker jag juridiken är föga intressant här. Jag diskuterar mycket sällan moral samtidigt som juridik.

Men varför ska jag läsa det du skrev igen? Hur har jag missuppfattat dig menar du?
Citera
2022-02-25, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AntePan
Någon som vet om det är någon som blivit uthängd på dunpen som valt att avsluta sitt liv?
https://dumpen.se/2022/02/25/sjalvmord/
Citera
2022-02-25, 23:41
Avslutad
Är MrNiceGuy bortplockad från Dumpen?
Citera
2022-02-25, 23:46
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Så löjligt när juridikexpert Patrik är tvärsäker på att kukbilder skulle utgöra ofredande när de skickas i en chatt där man redan snackar explicit sex. Hur många åtal är väckta hittills? 0 är kanske en för låg gissning, men inte lär det bli mycket på den fronten.

I övrigt inget att klaga på.

En snabb googling ger ett åtal mot en kvinna iaf som skickade oönskade bilder på sitt kön.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/885190-kvinna-atalas-for-att-ha-skickat-snipp-pics-till-sitt-ex

I ovan fall så påstås det även vara i samband med telefonsex så jag tror att det inte spelar någon roll huruvida chatten varit av sexuell art eller inte. Har man inte bett om nakenbilder och någon skickar det så är det ofredande.

Men jag är inte 100% säker så klart.
Citera
2022-02-25, 23:49
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Jag säger varken bu eller bä egentligen. Som jag har sagt är jag väldigt kluven. Det jag anmärkte på var din extremt kalla respons. Du gav intrycket att du tycker att din kamp är viktigare än resultatet.

Detta är inte min kamp men jag är ytterst sällan känslosåsande i mina resonemang, gjorde ett krasst konstaterande. Forskning är a och o, bristen på forskning inom nya områden är ett problem eftersom det lämnar dörren öppen för gissningar och spekulationer. Det finns dock forskning som borde vara applicerbar, som dessutom är betryggande. Vill man dra andra växlar än vad tillgänglig forskning visar så ska det styrkas. Mer än så är det inte.

Citat:
Har inte påstått att det gäller hela mänskligheten heller. Men det finns inget magiskt som gör att man börjar tända på en person dagen den fyller arton. Och vad som ska räknas som sjukt är subjektivt och väldigt varierande med tiden. Tycker du överdriver. Nu är jag själv inte speciellt intresserad av sjuttonåringar, men när jag var 25-30 hade jag inte bangat om hon tog initiativet. Eller ja, jag hade iaf inte bangat enbart pga åldern.

Vi har två juridska åldrar att förhålla oss till, 15 år och 18 år. Oavsett vad man tycker. Jag tycker inte att det finns något att diskutera om du är en 25-årig kille som knullar din 17-åriga flickvän. Ni är biologiskt mentalt ungefär lika gamla. En 17-årig tjej är generellt inte lika mycket barn längre men ju yngre hon är desto mer är hon barn och varje år innebär stora utvecklingsskillnader. 30-åriga män som dras till tonåriga flickor, ja då börjar det bli väldigt märkligt.

Citat:
Men varför ska jag läsa det du skrev igen? Hur har jag missuppfattat dig menar du?
Det jag skrev till en annan användare var från dig rakt av en feltolkning, jag påstod inget, det var raka frågeställningar utan värderingar:

"Nu skrev han inte det. Läs igen. Han skrev inte "alla" och han skrev heller inte något om att att de önskar att de inte informerats. Det går att informera dem utan att hänga ut förövarna publikt".
Citera
2022-02-25, 23:52
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Är MrNiceGuy bortplockad från Dumpen?

Den fullständigt vedervärdige ligger kvar:
https://dumpen.se/2022/02/15/6530/
Citera
2022-02-25, 23:58
Medlem