2022-02-25, 22:30
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahapp22
Pinsamt att läsa hur du ännu en gång försöker förminska en pedofils sätt att se på saker.
"goda intentioner", "Till en del känns det som att han talar sanning", "Han blir helt förblindad att han helt glömmer all sans och moral"

Bara en pedofil skriver att han vill knulla ett barn för att sen åka till en plats i förhoppning att träffa personen som ska leda han till barnet. Och bara en pedofil försöker precis som du hitta förmildrande omständigheter att han "nog talar sanning" och stackarn blev visst förblindad.
Ännu en gång? När gjorde jag det senast menar du?

Jag gjorde en skolad analys av personligheten, varken mer eller mindre. Jag har inte sagt att han inte borde hängas ut. Han får skylla sig själv som är dum i huvet och skriver att han ska knulla fyraåringen. Men utifrån chatloggarna och reaktionen när han blir konfronterad så har han inte sökt efter ett barn i sexuellt syfte. På den punkten tror jag att han talar sanning.
Citera
2022-02-25, 22:31
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ja, du har rätt rent statistiskt. Ser inte vad det har med saken att göra dock. Runt fjorton brukar det hända en hel del som gör att de slutar se ut som barn, utan snarare unga vuxna. Jag drog bara till med något. Vill du göra en grej av det så varsågod. Men att du blir så upprörd kanske är någon form av projicering?

Du drog bara till med något. Just det. Vilken tur att jag nu upplyst dig om att man enligt lag är barn till 18 årsdagen, då vet du vilken gräns du ska dra till med nästa gång du diskuterar barn. Jag är inte upprörd. Jag kan tycka att människor är äckliga och vrickade utan att få puls.

Citat:
Att tända på könsmogna kroppar är absolut inget märkligt. Det har vi gjort i alla tider. Att helt plötsligt lagstadga byxmyndigheten till femton ändrar inte på biologin. Sen tycker jag det är bra att den gränsen finns. Jag sa tidigare att det är rätt få under 23 som kan diskutera vuxet. Jag lägger till dig i den listan

Vi? En stor del människor har inte och kommer aldrig referera sin kåthet till barn som kan befrukta och bli gravida. Det är märkligt att tända på barn, svensk lag håller med så du får väl lägga till den svenska lagboken på din lista.
Citera
2022-02-25, 22:40
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
. Närstående till de uthängda lider jag med. På det sättet gör Dumpens aktivitet mig skeptisk.

Varför? Tror du att de alla lider och önskar att uthängningarna inte hade gjorts? Att de inte hade informerats?

Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Ja, det är det verkligen. Skrämmande åsikter i tråden.
Det är exakt denna sortens tugg som flödar i peddoforumet. En fullständig vägran från vuxna män att erkänna att minderåriga är barn och tonåringar, och att tonåringar också är barn. Istället utmärkande målmedvetenhet i att tala om minderåriga som att de är sexuellt och mentalt jämförbara med vuxna. De ser vad de vill se. De förstår vad de vill förstå.
Citera
2022-02-25, 22:46
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
MarkBigBone.
Han sticker ut som mycket märklig.

Han skriver att han undervisar, omöjligt att inte bli nyfiken på vad han undervisar i, särskilt med tanke på hur han skriver och hur han beter sig. Hans envisa tugg om att han vill att de ska stänga av kameran för att snacka vidare om vad som händer med honom, undrar varför, testa att köpa sig fri?
Citera
2022-02-25, 22:51
Medlem
Någon som vet om det är någon som blivit uthängd på dunpen som valt att avsluta sitt liv?
Citera
2022-02-25, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Fel är fel oavsett.

Tror också på att många av de fångade egentligen är ganska harmlösa. Också kluven. Förstår varför inte polisen får syssla med brottsprovokation då det egentligen inte hade skett ett brott om de inte agerat offer. Inte så att jag direkt gråter över graven om Dumpen skulle sluta med sin verksamhet. Inte så jag direkt heller känner övermycket sympati för de flesta uthängda. De kunde låta bli att försöka kontakta en minderårig i förstahand. Däremot skeptisk till somliga uthängningar där personen verkar förståndshandikappad och på en mental ålder med "offren". Närstående till de uthängda lider jag med. På det sättet gör Dumpens aktivitet mig skeptisk.
Jepp, och jag tycker nästan att det är något läskigt religiöst i Lavas respons till det där med twitterinlägget. Inte ett uns reflektion, utan bara ett kallt "Det är inte bevisat att barn kan lida av att deras föräldrar hängs ut."

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Du drog bara till med något. Just det. Vilken tur att jag nu upplyst dig om att man enligt lag är barn till 18 årsdagen, då vet du vilken gräns du ska dra till med nästa gång du diskuterar barn. Jag är inte upprörd. Jag kan tycka att människor är äckliga och vrickade utan att få puls.
Biologin skiter fullständigt i vilken siffra som står i lagboken. Jag skulle våga sätta en slant på att jag är vansinnigt mycket juridiskt kunnigare än du, men nu är det inte det juridiska som är i fokus, och just därför använder jag inte juridiken som primär referens för de ord jag använder i den här diskussionen. Eller menar du att det är sjukt att tända på en 17-åring men helt normalt att tända på en 18-åring?

Citat:
Vi? En stor del människor har inte och kommer aldrig referera sin kåthet till barn som kan befrukta och bli gravida. Det är märkligt att tända på barn, svensk lag håller med så du får väl lägga till den svenska lagboken på din lista.
Nej, sådant sker inte medvetet, men det är ändå den underliggande drivkraften. Med "vi" menar jag "vi människor", i olika kulturer och även historiskt.

Sen kan jag inte se det sjuka i att enbart tända på en speciell sak. Det är först när man agerar på det som det är värt att börja prata om sjukt.

Vi väljer inte vad vi ska tända på.
Citera
2022-02-25, 22:52
Medlem
basistensbass avatar
Så löjligt när juridikexpert Patrik är tvärsäker på att kukbilder skulle utgöra ofredande när de skickas i en chatt där man redan snackar explicit sex. Hur många åtal är väckta hittills? 0 är kanske en för låg gissning, men inte lär det bli mycket på den fronten.

I övrigt inget att klaga på.
Citera
2022-02-25, 22:57
Avslutad
Citat:
Varför? Tror du att de alla lider och önskar att uthängningarna inte hade gjorts? Att de inte hade informerats?
Nu skrev han inte det. Läs igen. Han skrev inte "alla" och han skrev heller inte något om att att de önskar att de inte informerats. Det går att informera dem utan att hänga ut förövarna publikt.

Citat:
Det är exakt denna sortens tugg som flödar i peddoforumet. En fullständig vägran från vuxna män att erkänna att minderåriga är barn och tonåringar, och att tonåringar också är barn. Istället utmärkande målmedvetenhet i att tala om minderåriga som att de är sexuellt och mentalt jämförbara med vuxna. De ser vad de vill se. De förstår vad de vill förstå.
Nu är ju visserligen 18-åringar och 19-åringar tonåringar, trots att de inte är barn.

Och nu kan jag bara tala för mig själv här, men jag menar inte att barn i fjortonårsåldern är sexuellt och mentalt jämförbara med vuxna. Men bilden du målar upp är precis lika onyanserad åt andra hållet. Du säger det inte rakt ut, men du får det att låta som att fjortonåringar är helt ointresserade av sex.
Citera
2022-02-25, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Så löjligt när juridikexpert Patrik är tvärsäker på att kukbilder skulle utgöra ofredande när de skickas i en chatt där man redan snackar explicit sex. Hur många åtal är väckta hittills? 0 är kanske en för låg gissning, men inte lär det bli mycket på den fronten.

I övrigt inget att klaga på.
Den har jag också reagerat på. Känns mycket osannolikt att det skulle leda till åtal.
Citera
2022-02-25, 23:00
Medlem
Lavas avatar
Generellt inlägg utifrån dick pic fenomenet på Dumpen:

Män är mer visuella än kvinnor, fenomenet förklaras utifrån biologi. Det må vara så att män går igång på att få fittbilder skickade till sig men det är betydligt mer sällsynt att kvinnor går igång på kukbilder. Detta är skälet till att benämningen dick pic är gångbar i hela världen, alla vet vad det betyder. Pussy pic, not so much. Tänk om alla män skulle ta och göra sig den lilla tjänsten att göra sig själva lite mindre pinsamma och sluta skicka oombedda kukbilder?

Vad säger då lagen om dick pics? Jo, att män behöver tänka sig för innan de skickar bilder på sin "lille vän" "lille gösse" "tappre riddare" "stenhårda ådriga sprutvilliga kanon" "slang" "brandsläckare" "drake" "orm" "anakonda" "spottkobra" osv osv osv:

Brb 6 kap. 10 § 2 st.
1 st. Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, sexuellt berör ett barn under femton år eller förmår barnet att företa eller medverka i någon handling med sexuell innebörd, döms för sexuellt ofredande till böter eller fängelse i högst två år.

2 st. Detsamma gäller den som blottar sig för någon annan på ett sätt som är ägnat att väcka obehag eller annars genom ord eller handlande ofredar en person på ett sätt som är ägnat att kränka personens sexuella integritet. Lag (2005:90).

Kommentar till andra stycket:
Att skicka bilder på sitt könsorgan till en person som inte bett om bilden har bedömts utgöra brottet sexuellt ofredande.
Citera
2022-02-25, 23:02
Medlem
Citat:
Han skriver att han undervisar, omöjligt att inte bli nyfiken på vad han undervisar i, särskilt med tanke på hur han skriver och hur han beter sig. Hans envisa tugg om att han vill att de ska stänga av kameran för att snacka vidare om vad som händer med honom, undrar varför, testa att köpa sig fri?
Och något i stil med ”Med tanke på mitt yrke, skulle jag då ta denna risk?”

Ännu en storhaj?
Citera
2022-02-25, 23:05
Avslutad
Citat:
Hans envisa tugg om att han vill att de ska stänga av kameran för att snacka vidare om vad som händer med honom, undrar varför, testa att köpa sig fri?

Har också funderat på detta med mutor. Någon säger att han blivit utpressad förr. Vi har även Fallosfixerade Martin som drygt sex minuter in i filmklippet säger något i stil med: "Kan ni förklara för mig vad jag ska behöva göra för att få åka härifrån just nu.. Ni skulle vilja ha någonting från mig för att ni skulle vara nöjda". Kanske vill han hosta upp en summa för att bli kvitt dem?
Senast redigerad av Raymond-Chow 2022-02-25 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in