Citat:
Ursprungligen postat av
StigEngstrom
Dom gör det väldigt klart att man inte ska kontakta anhöriga och går inte ut med personuppgifter gällande den uthängda, vad mer kan dom göra?
Skulle man maska pedofilerna så blir ju hela dumpen meningslös, poängen är ju att hänga ut dom.
Det mest optimala vore att dom blev inlåsta livet ut men det kommer ju inte hända i landet lagom.
Fast min egentliga fråga var ju vilket ansvar dumpen tar om/när någon anhörig gör något drastiskt som följd av dumpens publiceringar?
Det är dumpens egna uppgift att komma fram till metoder som absolut inte kan drabba anhöriga om dom ska hålla på så här. De är ju trots allt yrkesjournalister, typ...
Rent spontant känns det som att Patrik Sjöberg har den uppmärksamhet från media som kan behövas för att dra igång en riktig politisk debatt kring rimliga straff och bevisbördor i relevanta mål. Det hade kunnat vara en bra ände av repet att börja i tycker jag, men det är som sagt inte mitt yrke att jaga pedofiler och således inte heller att klura ut vettiga metoder att göra det på. Jag säger bara att deras metoder tåls att förbättras.