2022-02-19, 18:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr1d2rikMort3ns4n
Till skillnad från mig verkar Fido mer vara ett troll. Att vissa av mina kommentar och trådar hamnar i psykologi är inte pga psykisk ohälsa utan pga intresse av diskussion i dessa ämnen.
Djungelvrål, hot och allmänt gastande samt än mer specifika uthängningar sker lämpligast på Dumpen.se med en tydlig ansvarig utgivare - inte på Flashback med regler om anonymitet.

Visst kan man diskutera vem och vad, och det är nog det som de flesta har intresse av att göra, men absolut inte mer än vad som förkommer på Dumpen. Det som skrivs på Dumpen är det som sätter ribban.
Ytterligare outing här vore att flytta det juridiska ansvaret till domäner utanför sig själv. Vilka skribenter och läsare av FB skulle då rent allmänhet lita på Flashback...?

Är det du som är det där skalliga swishludret Lamotte, eller någon annan haverist... Nåväl... Flashback är ett anonymt forum så jag bemöter dig så, precis som jag förväntar mig att du bemöter mig - och har gjort.
När det kommer till Sjöberg och Sara så får dom svara för sig själva. Det vore intressant att veta hur mycket empati och verklig medmänsklighet som existerar i dessa.

Jag tror inte fido är ett troll. Han/hon/hen är ett peddo. Smyger litet bakom busken med det bara. Men vart annars ska peddos kunna prata än annars än Flashback? Överallt förutom kanske dark web blir de bannande på direkten.
Citera
2022-02-19, 18:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Okej, vi gör som "geniet" tänker!

"God afton i stugan,

Mitt namn är Fido, jag är pedofil och dömd för att ha kidnappat och våldtagit flera barn. Här är domen. En varning för att vissa skildringar i domen kan vara stötande för känsliga människor.

Jag bor granne med er nu. Såg att ni har barn, så jag ville bara varna er.

God natt!"

Dom kommer säkert att sova gott!

Lite nyfiksmässigt... Vad finns det egentligen för morot för en dömd pedofil att bli en laglydig medborgare efter fängelsestraffet om han inte får chansen?

Egentligen samma problem för Dumpens deltagare. Dom har ju liksom ingen orsak till att låta bli att våldta barn på riktigt efter Dumpens behandling. Dom är ju ändå brännmärkta. Särskilt om det finns sådana som Lava som ska skicka brev till deras omgivning om dom försöker starta om.

Inte får chansen?
Han får inte chans att röra barnen men i övrigt kan han leva som alla andra, arbeta och sova.
Citera
2022-02-19, 18:38
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Du har inte funderat på att ansöka till Mensa? Ditt provresultat kommer säkert att bli ett trevligt samtalsämne runt fikabordet där!

Det faktum att Dumpen skriver att läsarna inte ska kontakta vänner och anhöriga är ju ett bevis för att så sker. Detta verkar ju dessutom upprepas gång på gång.

Dumpen är i bästa fall likgiltiga för den skada dom orsakar anhöriga. Det har dom ju indirekt sagt också som försvar. Att det skulle pedofilen ha tänkt på innan han bokade träff med Dumpen.

Din poäng är däremot korrekt. Dumpen skulle vara meningslös utan uthängningarna. Där har du nog svaret. Patrik och Sara skiter fullständigt i pedofiler, anhöriga och barn. Dom är kåta på uppmärksamhet och Swish.
Jag har nyligen rekomenderat en annan flashbackare att ignorera dig och känner mig inte bekväm att ha en debatt med någon som jag utgår från är pedofil så jag tänker inte starta någon diskussion med dig Fido.
Citera
2022-02-19, 18:40
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Har funderat i liknande banor jag med, t.ex på vilket ansvar Dumpen.se tar den dagen nån anhörig till pedofilerna begår självmord som följd av skamkänslorna efter att deras anhöriga blivit uthängd och den händelsen är vad hela kommunen pratar om.
.

Varför skulle en anhörig ta livet av sig för att deras respektive agerar klandervärt? Livet tar knappast slut för att ens partner kommit ut som serievåldtäktsman, pedofil, skolskjutare, kört ihjäl en skolklass under berusning, levt dubbelliv som torped eller Casanova osv. Man hyvlar av sig lorten, sanerar sig och går vidare. Om du till sådan grad byggt upp ditt liv och din identitet på din partner, så att om hen faller så faller du med, så råder jag dig att söka hjälp direkt på måndag.
Citera
2022-02-19, 18:44
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr1d2rikMort3ns4n

För att spinna vidare på kortleken så skulle Sara passa som Ruter Dam som man kan rulla ihop och dra linor i näsan med och Sjöberg antingen som ett ess eller Jokern i leken.

Eller så försöker du hålla dig till sak - eller fortsätter kokainskvallret i skallerforat.
Citera
2022-02-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Dom gör det väldigt klart att man inte ska kontakta anhöriga och går inte ut med personuppgifter gällande den uthängda, vad mer kan dom göra?
Skulle man maska pedofilerna så blir ju hela dumpen meningslös, poängen är ju att hänga ut dom.
Det mest optimala vore att dom blev inlåsta livet ut men det kommer ju inte hända i landet lagom.

Fast min egentliga fråga var ju vilket ansvar dumpen tar om/när någon anhörig gör något drastiskt som följd av dumpens publiceringar?

Det är dumpens egna uppgift att komma fram till metoder som absolut inte kan drabba anhöriga om dom ska hålla på så här. De är ju trots allt yrkesjournalister, typ...
Rent spontant känns det som att Patrik Sjöberg har den uppmärksamhet från media som kan behövas för att dra igång en riktig politisk debatt kring rimliga straff och bevisbördor i relevanta mål. Det hade kunnat vara en bra ände av repet att börja i tycker jag, men det är som sagt inte mitt yrke att jaga pedofiler och således inte heller att klura ut vettiga metoder att göra det på. Jag säger bara att deras metoder tåls att förbättras.
Citera
2022-02-19, 18:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Varför skulle en anhörig ta livet av sig för att deras respektive agerar klandervärt? Livet tar knappast slut för att ens partner kommit ut som serievåldtäktsman, pedofil, skolskjutare, kört ihjäl en skolklass under berusning, levt dubbelliv som torped eller Casanova osv. Man hyvlar av sig lorten, sanerar sig och går vidare. Om du till sådan grad byggt upp ditt liv och din identitet på din partner, så att om hen faller så faller du med, så råder jag dig att söka hjälp direkt på måndag.

Livet faller samman? Ekonomiskt bekymmer, okänt folk klottrar peddo på garageinfarten etc. Plus då att den du älskade visade sig vara ett riktigt svin. Det kan nog leda till depression sedan kanske självmord.
Senast redigerad av Zaedrews 2022-02-19 kl. 18:58.
Citera
2022-02-19, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggans
De kan inte göra om likt idag däremot.

De kan inte göra om det om de sitter i fängelse också.
Citera
2022-02-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

grattis till att du verkar vara självutnämnd expert på att sätta dig in i hur exakt alla människor tänker.👍
Det låter alltså helt orimligt i dina öron att anhöriga skulle göra nått drastiskt som följd av dumpens publiceringar?

Och du avrationaliserar mitt argument med att dra parallell mellan att vara allt mellan pedofil och "casanova"?
Ursäkta mitt klarspråk, men du måste vara helt jävla bränd i huvudet. 🤣
Senast redigerad av journeyman2k 2022-02-19 kl. 19:00.
Citera
2022-02-19, 18:54
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Mycket fint gjort.
Humant.
Pedofiler som blivit dömda borde enligt lag vara tvungna att presentera sig för grannskapet att de blivit dömda för brott mot barn. Samma med andra våldtäktsmän.

Citat:
Okej, vi gör som "geniet" tänker!
Lite nyfiksmässigt... Vad finns det egentligen för morot för en dömd pedofil att bli en laglydig medborgare efter fängelsestraffet om han inte får chansen?

Egentligen samma problem för Dumpens deltagare. Dom har ju liksom ingen orsak till att låta bli att våldta barn på riktigt efter Dumpens behandling. Dom är ju ändå brännmärkta. Särskilt om det finns sådana som Lava som ska skicka brev till deras omgivning om dom försöker starta om.

Jag såg att min pedofilkollegas nya grannar var i åldern 20-50 år, det betyder att det finns barn i villaområdet. Jag vet vad han går för och med tanke på hans manipulativa sida och hur han kom åt barn för att han var omtyckt av alla, och ansågs pålitlig, så behöver alla med barn veta att han är pedofil. Han kommer ALDRIG sluta äta barn. Om han inte kommer åt dem fysiskt så gör han som de allra flesta pedofiler, ser till att övergreppen fortgår genom att konsumera barnporr. Det är synd att svenska lagar ligger efter, samtliga män som hängts ut på Dumpen borde omedelbart granskats av polisen, för där det finns pedofiler finns i regel barnporr, vilket är förbjudet. Barnporr är pedofilernas källa till överlevnad.
Citera
2022-02-19, 18:59
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
grattis till att du verkar vara självutnämnd expert på att sätta dig in i hur exakt alla människor tänker.👍
Det låter alltså helt orimligt i dina öron att anhöriga skulle göra nått drastiskt som följd av dumpens publiceringar? Och du rationaliserar mitt argument med att dra parallell mellan att vara allt mellan pedofil och "casanova"? Ursäkta mitt klarspråk, men du måste vara helt jävla bränd i huvudet. 🤣

Testa att läsa en bok som inte handlar om Tv-spel, fiske och jakt, t.ex. kris- och traumapsykologi. Det du oroar dig för är helt enkelt extremt sällsynt.
Citera
2022-02-19, 19:01
Medlem
StigEngstroms avatar
Det där med anhörigas lidande håller inte.
Då hade vi ju aldrig någonsin fått se nyllet på en ända yrkeskriminell, terrorist, våldtäktsmän eller massmördare i Sverige, ni tror inte att det är jobbigt att vara Hagamannens exfru?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in