2022-02-25, 01:48
Medlem
Åh nej, Sverige gick ju verkligen under nu för att restriktionerna lyftes och folket skiter i att boosta sig nå mer eller bära mask LOL. Vilket jävla skämt hela pandemin. Pappa Putin ska visa er hypokondriska psykotiska idioter vad riktiga problem är
Citera
2022-02-25, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tänk att du 2 år in i pandemin ännu inte förstått skillnaden mellan förväntad livslängd och medellivslängd. Är det inte på tiden att du lär dig det? Återkom när du lärt dig, så jag slipper ödsla min tid på dina goddag-yx-skaft-resonemang.

Slipper ödsla din tid? Du har ödslat två år med att sitta här som en clown hela dagarna och grina om Covid och inte en jävel bryr sig LOL.
Citera
2022-02-25, 05:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmarsson
En synnerligen tragikomisk strävan efter mening. Är det inte dags att du går vidare nu och släpper det här. Kanske kan du återgå till den internetrasism som du ägnade dig åt före pandemin. Alarmisttåget har gått.

Internetrasism? Vad dillar du om? Jag ser inte att denna pandemi är över bara för att FHM upphört med testningen och att medias fokus förflyttats till Ukraina. Det är fortfarande en dödlig sjukdom. 17 tusen döda i Sverige. Jag håller regeringen som ytterst ansvarig för katastrofen.
Citera
2022-02-25, 06:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Slipper ödsla din tid? Du har ödslat två år med att sitta här som en clown hela dagarna och grina om Covid och inte en jävel bryr sig LOL.

Om det förs en meningsfull debatt på ett intellektuellt något högre plan ser jag det inte som slöseri med tid. Tyvärr är det dock så att det finns flera skribenter som har väldigt svårt för det.

Jag tycker att Ebba Busch hade rätt. Regeringen har med berått mod berövat tusentals människor livet. Jag är glad över att det är valår i år. Det är lätt att se vilka man inte ska rösta på i vart fall. Tyvärr är det dock så att de konservativa krafter vi har i Sverige inte heller visat upp sin ljusaste sida. Jag kommer inte att glömma.
Citera
2022-02-25, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tja fram till mitten av December hade vi kanske 1,3 miljoner smittade, efter omikron betydligt fler. Jag tror inte att i princip hela befolkningen varit i kontakt med viruset, men ganska många.
Måste vara mer.. ingen i min familj har någonsin tagit ett test men då vi misstänkte Corona tog vi ett antikropp test några veckor efter sjukdomen. Det måste vara fler som inte håller på och testar sig hela tiden..
Citera
2022-02-25, 06:27
Medlem
Patententerad gen MSH3 i SARS-CoV-2 som ger allvarligare sjukdom och risk för cancer!!
Det är det beryktade området "furin-cleavage-site" som har samma sekvens som en av Moderna patenterad gen 2016!! Moderna använde den vid forskning om cancer. Detta styrker misstankarna om att viruset är framställt i ett labb och kanske att det var utvecklat för större dödlighet och kanske även för att skapa cancer som en långsiktig komplikation??

Det värsta är att många av vaccinerna också har denna gen, så även dessa skulle kunna orsaka cancer!??

Omikron har dock mutation i detta område så det kanske är mindre farligt?
the presence of the 19-nucleotide long RNA sequence including the FCS with 100% identity to the reverse complement of the MSH3 mRNA is highly unusual and requires further investigations.
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fviro.2022.834808/full

Spike Genes Have Patented DNA Sequences. This is Dangerous.

Researchers have found a highly unusual presence of a proprietary DNA sequence in the spike protein genome. We already know that spike protein is dangerous for our cells and immune system. However, the presence of MSH3 protein can add dangerous outcomes for our cells. Let's review this hypothesis.
Dr been går igenom och förklarar varför det skulle kunna vara farligt

https://www.youtube.com/watch?v=zPoZTtruaB0

Kolla speciellt länkarna i beskrivningen till videon!

Edit: Googlade fram att Omikron har fått PRRA utbytt mot HRRA enligt denna studie (Figure S2).
https://osf.io/f7txy/
Edit2: alla tre subvarianter av Omikron har samma.
Senast redigerad av fabbe2 2022-02-25 kl. 07:10.
Citera
2022-02-25, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Patententerad gen MSH3 i SARS-CoV-2 som ger allvarligare sjukdom och risk för cancer!!
Det är det beryktade området "furin-cleavage-site" som har samma sekvens som en av Moderna patenterad gen 2016!! Moderna använde den vid forskning om cancer. Detta styrker misstankarna om att viruset är framställt i ett labb och kanske att det var utvecklat för större dödlighet och kanske även för att skapa cancer som en långsiktig komplikation??

Det värsta är att många av vaccinerna också har denna gen, så även dessa skulle kunna orsaka cancer!??

Omikron har dock mutation i detta område så det kanske är mindre farligt?
the presence of the 19-nucleotide long RNA sequence including the FCS with 100% identity to the reverse complement of the MSH3 mRNA is highly unusual and requires further investigations.
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fviro.2022.834808/full

Spike Genes Have Patented DNA Sequences. This is Dangerous.

Researchers have found a highly unusual presence of a proprietary DNA sequence in the spike protein genome. We already know that spike protein is dangerous for our cells and immune system. However, the presence of MSH3 protein can add dangerous outcomes for our cells. Let's review this hypothesis.
Dr been går igenom och förklarar varför det skulle kunna vara farligt

https://www.youtube.com/watch?v=zPoZTtruaB0

Kolla speciellt länkarna i beskrivningen till videon!

Om det stämde är jag glad att jag andades in viruset istället för att ”spruta in det” känns som att kroppen har lättare att hantera det då… dom som ligger bakom viruset måste väl ändå säkerhetställa att dom inte själva blir cancer sjuka av det så då borde naturlig infektion vara säkrare kan jag också tycka.. det finns visselblåsare som påstår att cancern har blivit aggressivare på cancerpatienter och att antalet fall av cancer har ökat efter sprutorna.. inom ett par år borde vi ha mer koll på vad som stämmer eller ej..
Citera
2022-02-25, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deamon85
Alla vaccinerade jag känner är sjuka hela tiden och beklagar sig över huvudvärk. Fler som har samma problem?

Nej.
Alla jag känner är vaccinerade och ingen har nämnt detta du fantiserar om..
Citera
2022-02-25, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nej.
Alla jag känner är vaccinerade och ingen har nämnt detta du fantiserar om..
Bara för stången inte nämnt det Idun omgivning betyder det inte att det inte existerar och att det är någon som fantiserat ihop det.. i min omgivning är det dom vaccinerade som är sjuka mest.. dom med minst sjukfrånvaro är dom ovaccinerade..
Citera
2022-02-25, 10:19
Medlem
Citat:
Vid var enda ny våg tycks vi fått en ny mutation då. Jag vet personer som varit sjuka både tre och fyra gånger. Nästan alla som fått Omikron har varit smittade tidigare

Som sagt mycket sällsynt. Av 1,8 miljoner infektioner mellan 22 nov 2021 och 11 februari 2022 identifierades 187 reinfektioner inom två månader varav 47 var BA.2. Så 0,0026% BA.2 reinfektion.

Dina vänner som varit sjuka 3-4 gånger måste få sekvenserare prov för att veta om det är en reinfektion.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.02.19.22271112v1
Citera
2022-02-25, 10:20
Medlem
Citat:
Internetrasism? Vad dillar du om? Jag ser inte att denna pandemi är över bara för att FHM upphört med testningen och att medias fokus förflyttats till Ukraina. Det är fortfarande en dödlig sjukdom. 17 tusen döda i Sverige. Jag håller regeringen som ytterst ansvarig för katastrofen.

Reinfeldt och co. är den som är ansvarig för "katastrofen", ingen annan.
Citera
2022-02-25, 10:26
Medlem
Citat:
Om det förs en meningsfull debatt på ett intellektuellt något högre plan ser jag det inte som slöseri med tid. Tyvärr är det dock så att det finns flera skribenter som har väldigt svårt för det.

Jag tycker att Ebba Busch hade rätt. Regeringen har med berått mod berövat tusentals människor livet. Jag är glad över att det är valår i år. Det är lätt att se vilka man inte ska rösta på i vart fall. Tyvärr är det dock så att de konservativa krafter vi har i Sverige inte heller visat upp sin ljusaste sida. Jag kommer inte att glömma.

1000-tals kommer årligen att dö i sviter av covid, influensa och lunginflammation för all framtid. När ska "slutresultatet" redovisas tycker du? Om 2, 10 eller 100 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in