2022-02-24, 21:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Läser vidare på Wikipedia och det verkar som om proteiner kan övergå från lymfan till blodet. Borde då även gälla spikproteinet kanske.
Lymph returns proteins and excess interstitial fluid to the bloodstream.
Det vore intressant att veta vad som riktigt händer med de spikprotein som bildas av mRNA-vaccinet. Det tar ju ett tag innan antikropparna utvecklats.

Jag tror du gräver ner dig i ett kaninhål med ditt fokus på spikproteinet. Spikproteinerna (cellerna som uppvisar spikprotein) tas om hand av t-celler och destrueras för att sedan transporteras bort med lymfan.
Citera
2022-02-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Njae det har i mycket stor grad med viruset att göra. Här är en studie som visar att viruset troligtvis ger sig på nervus vagus, vilket ger långtgående konsekvenser då det är ett mycket komplext system.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-696452
Den undersökningen ger jag inte mycket för. Alldeles för mycket vaga spekulationer. Inser dom och du inte att kroppen är en mycket avancerad maskin där det konstant pågår enormt många processer. Med eller utan ett av många virus som corona..
Citera
2022-02-24, 22:15
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Jag tror du gräver ner dig i ett kaninhål med ditt fokus på spikproteinet. Spikproteinerna (cellerna som uppvisar spikprotein) tas om hand av t-celler och destrueras för att sedan transporteras bort med lymfan.
Precis som med celler infekterade av viruset?
Citera
2022-02-24, 22:23
Medlem
Returpappers avatar
Smittspridningen är i avtagande fram i maj kan ni släppa sjukdomen och gräva ner er i resteffekterna som biverkningar och långtidscovid.
Och då hoppas jag inte det är mammas vän och farbror Kalles kompis utan de drabbade själva som vittnar här om sina besvär.

Men bäst av allt är om alla vaccinerade, de som snart skulle dö av vaccinet och som också gjorde det berättar sin historia.
Citera
2022-02-24, 22:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ett vanligt år sker det alltså motsvarande ca 180 Estoniakatastrofer i Sverige...

Medelåldern för döda ligger på ca 82, både generellt och för "covid". Vad medelåldern för de döda i Estoniakatastrofen låg på vet jag inte, men jag gissar att den var långt under 82 i alla fall.

Men fortsätt med dina hjärndöda jämförelser du. Om inte annat är de i alla fall underhållande..

Tänk att du 2 år in i pandemin ännu inte förstått skillnaden mellan förväntad livslängd och medellivslängd. Är det inte på tiden att du lär dig det? Återkom när du lärt dig, så jag slipper ödsla min tid på dina goddag-yx-skaft-resonemang.
Citera
2022-02-24, 22:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Precis som med celler infekterade av viruset?

Ja. Skillnaden är väl att celler infekterade med virus spyr ur sig nya virus innan immunförsvaret hinner reagera.
Citera
2022-02-24, 22:40
Medlem
Enmansdemos avatar
Såg ni på pressträffen på svt, när någon gnällig grötmyndig marsipanjournalist
stod och försökte provocera mannen som givit händerna i byxfickorna under intervju ett ansikte (tegnell)

- Hur många flera 10 per dag svenskar tycker ni ska dö varje dag i väntan på att folkhälsomyndigheten gör något

Berättigad fråga
Citera
2022-02-24, 22:50
Medlem
Citat:
Nu har inte hela befolkningen varit smittad så det är ganska många.
En stor del av befolkningen har givetvis blivit smittad och i princip hela befolkningen har varit i kontakt med det nygamla coronaviruset. Men en del verkar ju vara totalimmuna troligen på grund av neandertalgenerna eller för att de haft tidigare coronainfektioner många åratal sedan som fortfarande skyddar dom..
Citera
2022-02-24, 23:26
Medlem
Scamps avatar
Felpost.
Citera
2022-02-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ingen diskuterar med mig? Jag har för sjutton mer eller mindre bott i den här tråden under två års tid och diskuterat och skrivit säkert tusentals inlägg vid det här laget.

En synnerligen tragikomisk strävan efter mening. Är det inte dags att du går vidare nu och släpper det här. Kanske kan du återgå till den internetrasism som du ägnade dig åt före pandemin. Alarmisttåget har gått.
Citera
2022-02-24, 23:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
En stor del av befolkningen har givetvis blivit smittad och i princip hela befolkningen har varit i kontakt med det nygamla coronaviruset. Men en del verkar ju vara totalimmuna troligen på grund av neandertalgenerna eller för att de haft tidigare coronainfektioner många åratal sedan som fortfarande skyddar dom..

Tja fram till mitten av December hade vi kanske 1,3 miljoner smittade, efter omikron betydligt fler. Jag tror inte att i princip hela befolkningen varit i kontakt med viruset, men ganska många.
Citera
2022-02-25, 01:19
Medlem
Deamon85s avatar
Alla vaccinerade jag känner är sjuka hela tiden och beklagar sig över huvudvärk. Fler som har samma problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in